MIKA - Life in Cartoon Motion (2007)

Label: Island

1. Grace Kelly (3:09)
  2. Lollipop (3:05)
  3. My Interpretation (3:37)
  4. Love Today (3:57)
  5. Relax, Take It Easy (4:31)
  6. Any Other World (4:21)
  7. Billy Brown (3:16)
  8. Big Girl (You Are Beautiful) (4:10)
  9. Stuck in the Middle (4:10)
  10. Happy Ending / Over My Shoulder (10:21)
  11. Ring Ring * (2:48)
  12. Your Sympathy * (3:10)
avatar van rkdev
LoveStoned schreef:
Als ik naar je bericht lees moet ik toch weer lachen, je meent je wel wat hè?
Ik voel weer een vete tussen Lennon en McCartney aankomen

LoveStoned
rkdev schreef:
Ik voel weer een vete tussen Lennon en McCartney aankomen

Ja, McCartney is gewoon véle malen beter dan die zeikende hippie!

Joy
wie, elton john?

LoveStoned
wie, elton john?

Ook. Maar ik ben bang dat we van het onderwerp zijn aan het afdalen.

0,5
Irritant gezever wat nergens over gaat. Snap niet dat mensen zich vermaken op deze muziek. Wat een klote muziek

0.5*

avatar van Hendrix4live
Matig album en vind hem soms echt gewoon te. Of de nummers vind ik slecht of zijn stem bevalt me niet. Happy Ending vind ik het beste met Grace Kelly. Verder zijn de andere nummers soms aardig, soms slecht. Hij is gewoon weer te vrolijk.

0,5
ik vind dit ook niet prettig om naar te luisteren, ik heb met moeite het hele album geluisterd. Zijn stem, het is net of ik naar een wijf luister die der eigen stem niet in de hand heeft.

avatar van GraveyardJunkie
dit komt toch niet uit libanon jongens....

Mika wel

avatar van GraveyardJunkie
ja hij is er geboren, maar hij werkt toch gewoon vanuit Londen.. dan moet dat toch bij het land staan... anders kan je bij Gogol Bordello ook Hongarije plaatsen..

avatar van Arrie
Van de MuMe wiki: "Hier wordt het geboorteland van de artiest ingevuld. Wanneer een album een samenwerkingsproject is tussen bv. een Duitse en een Chileense artiest, dienen zowel Duitsland als Chili te worden ingevuld.
Ook wanneer een artiest is geëmigreerd, wordt het geboorteland ingevoerd. Bij de albums van de in Berlijn woonachtige Richie Hawtin staat bv. Canada, het land waarin hij geboren is."

avatar van GraveyardJunkie
ok... ik hou me mond wel weer...

GraveyardJunkie schreef:

Hmm, ik zou niet weten hoe het bij bands gaat eigenlijk. Ik denk dat dan wordt aangehouden waar de band is opgericht. Maar dat weet ik niet zeker

avatar van GraveyardJunkie
het is een moeilijke kwestie. ik denk dat we de surfende rechter erbij moeten halen... Opzich is het niet zo belangrijk natuurlijk, het viel me alleen op dat Mika in de toplijst van Libanon stond..

avatar van VictorJan
Niet echt mijn ding, dit. Desondanks staan er nummers op die toch aangenaam zijn om naar te luisteren, maar in de top 250, waar toch wel tijdloze albums behoren te staan? Daar hoort het naar mijn mening toch niet thuis.

VictorJan schreef:

Er zijn wel meer dingen die ik niet snap in de top 250.

avatar van VictorJan
Toch nog maar een halfje eraf. Je hebt geen idee hoe hard hij gaat vergeten na enkele keren luisteren

libanon? nog nooit van gehoord

avatar van hoi123
Het ligt vlakbij Israel.

avatar van master-rens
Vroeger deze cd helemaal grijsgedraaid. Nu vind het nog steeds wel leuk, maar luister het nooit meer, en heb ook nooit iets anders van hem geprobeerd na dit album.

avatar van Arrie
Is het toch weer aangepast naar Verenigd Koninkrijk. Mensen, lees mijn bericht hierboven waarin ik de MuMe-wiki citeer. Het gaat om het geboorteland van de artiest. Ik zal het wel weer even corrigeren.

!Rebecca!
Mika is een rasentertainer, alleen heeft hij nog een beetje een duwtje in de rug nodig...
oja, by the way: Mika komt uit Libanon, maar is naar Londen gegaan op de een of andere manier... of hij is in Engeland geboren dat zijn ouders Libanees waren...
hij zou iets vaker in de publiciteit moeten zijn, ik noem Jools Holland (en zijn "later" show)?

avatar van master-rens
Mika staat zo veel in de publiciteit..

avatar van Lars.
Ik ben er nu alweer een tijdje helemaal zat van. Van Mika in het algemeen. Alleen Ring Ring luister ik nog wel eens. En Erase, maar die staat hier niet eens bij.

avatar van HannahMontana
elke liedje op deze cd vind ik goed ! Lang leve Mika

avatar van Rogyros
Dat nummer, Big Girl, dat vind ik zo'n vreselijk nummer. Goeie reden om de rest van het album niet te luisteren. Ik vermoed dat het niets voor mij is.

avatar van esteban
Joy schreef:

ik vind het iig een gewaagde uitspraak om nu al te zeggen dat grace kelly one for te ages is, we zullen het weten over een jaar of 10 en ik heb zo het id dat dat nummer dan bij geen hond bekend meer is, ...

Om hier iets meer dan twee jaar na datum op terug te komen. Niet om enige vorm van gelijk te halen, (niets is zeker), wel om aan te tonen dat de kans niet onbestaande is dat deze hit(s) alsnog overeind blijft(ven).

Er werd wel eens gezegd dat de single binnen een half jaar alweer vergeten zou zijn. Feit : De Mika-hit "Grace Kelly" duikt nog steeds in alle "TOP 1000", "TOP 2000" allertijden en consoorten op. Steeds opnieuw bij de eerste honderd, tot mijn grote verbazing zélfs op iets meer alternatieve zenders of zenders die helemaal niet populair zijn bij de generatie jonger dan 25.

Momenteel zitten we aan de TOP 100 'Nillies' (2000 tem. 2009) en zonet werd bekend gemaakt wie de meeste noteringen heeft : Mika. Hij staat er zes keer in en laat daarmee de allergrootste en best gewaardeerde artiesten van het afgelopen decenium (en meer) achter zich. Vier van die noteringen staan bij de eerste 50. Dit terwijl de songs in kwestie niet eens op nummer 1 geraakt zijn toen ze verschenen, integendeel zelfs. 'Grace Kelly' stond op 7.

Verder krijg ik het behoorlijk op de zenuwen van mensen die alle referenties naar andere artiesten afdoen als onzin wegens 'heiligschennis' en/of 'schandalig'. Het is niet omdat iemand Mika niet waarderen kan, dat ze er niet zijn. Wie de invloeden niet hoort is muzikaal doof. Het is dan ook ongelooflijk idioot die invloeden te ontkennen. Enfin, lachwekkend op z'n minst. Beleefder kan ik het niet zeggen.

Joy

als die de graadmeter zijn voor fatsoenlijke muziek?

no way

avatar van andnino
Joy schreef:

als die de graadmeter zijn voor fatsoenlijke muziek?

no way

Ik ben het met je eens, maar beargumenteer eens

avatar van esteban
godallemachtig, nee top honderds en duizends valt echt ontzettend serieus te nemen als die de graadmeter zijn voor fatsoenlijke muziek?

Moet ik, ondanks het feit dat het zo voor de hand liggend is, nu écht zelf nog eens benadrukken dat een top 100 niets zegt over de kwaliteit van een nummer? Bij deze. Daar ging het dan ook helemaal niet om. Wél over het feit dat hij (nog) niet vergeten is, integendeel zelfs.

Terzijde : Zo'n top 100 allertijden staat bol van de zeer gewaardeerde klassiekers, waaronder talloze doodeenvoudige deuntjes met niets om het lijf. Het komt op dat moment maar op één ding neer, het feit dat ze wérken.