MIKA - Life in Cartoon Motion (2007)

Label: Island

1. Grace Kelly (3:09)
  2. Lollipop (3:05)
  3. My Interpretation (3:37)
  4. Love Today (3:57)
  5. Relax, Take It Easy (4:31)
  6. Any Other World (4:21)
  7. Billy Brown (3:16)
  8. Big Girl (You Are Beautiful) (4:10)
  9. Stuck in the Middle (4:10)
  10. Happy Ending / Over My Shoulder (10:21)
  11. Ring Ring * (2:48)
  12. Your Sympathy * (3:10)
kaztor schreef:
Als er een album compleet wordt uitgemolken heb ik er al totaal geen interesse meer in. De angel is er dan uit.

Oplossing is gewoon nooit radio luisteren en tv kijken. doe ik al anderhalf jaar en werkt uitstekend

avatar van LDeVries
je kan ook TE vrolijk zijn

Alphabeat bedoel je?

avatar van ArthurDZ
ik vind dit album in ieder geval niet TE vrolijk, maar gewoon vrolijk. Mika heeft duidelijk talent, hopen dat zijn volgende albums niet teleur stellen, iets waar ik een beetje voor vrees

avatar van andnino
Trouwens, de bonustrack Over my Shoulder is behoorlijk depressief, echt verre van zo vrolijk als bijvoorbeeld Lollipop

avatar van SoNick
catchy, maar inderdaad uitgemolken door de media.

Echt een plaat voor heel het gezin. Een van de lievelingsplaten van mijn vrouw. Door mij ook echt gesmaakt.

joeri592
paar leuke nummers maar het merendeels is niet zo goed vind ik

avatar van pientjuhz
op de radio hoor je alleen dezelfde liedjes, zijn zeker niet de beste van zijn cd! Daarom denk ik vaak nee, ik zet geen mika aan, veel te vrolijk. Maar wanneer ik de cd toch weer aanzet is het toch weer zo'n mooi album! Ben heel beniewd naar de volgende cd.

avatar van Violet_Hill
Een heerlijke catchy plaat, met een paar hele goede nummers er tussen. Vrolijke melodiën, en vocaal erg sterk!

Mika is de afgelopen 2 jaar inmiddels weer, echt een van mijn favorieten artiesten geworden. Hij weet vrolijke liedjes zoals Lollipop, goed af te wisselen met serieuzere nummers als Any Other World of Happy Ending. Hoewel ik eigenlijk niet goed kan kiezen, vind ik Stuck In The Middle denk ik het beste nummer van het album, leuk pianospel, en gewoon een aanstekelijke meezinger.

Ik kijk erg naar zijn nieuwe album uit. Zonet al wat nieuwe geluiden gehoord in zijn nieuwe blog:
YouTube - 28. NEW MUSIC

Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het net zo'n geweldige plaat als Life in Cartoon Motion wordt. 5* Top!

Jammer, dat zo'n gast in de top250 moet staan.

Ik vind het een beetje te vrolijk en te gemakkelijk in het gehoor liggen. Na één keer kun je het al mee zingen, na 3 a 4 keer komen langszaam de irritaties omhoog en nu heb ik echt meer dan genoeg van Mika en zo'n poppy nummertjes.

avatar van andnino
In de top 250? ik ken platen die het meer verdienen, maar ik vind Mika er echt niet onterecht staan. Heb de afgelopen jaren nog weinig 'populaire' muziek gezien die het bij Mika haalt.

Wat versta je dan onder de 'populaire' muziek. Al je het gaat kijken, wat er in de top40 heeft gestaan, zijn er veel dingen, die ik absoluut haat.
Maar dat zijn de artiesten die ik het Amerikaanse Genre. Rommel als Rihanna, Chris Brown, Kate Perry enz. Wat dat betreft ben ik dat wel met je eens.

Los daarvan zijn er toch enkele artiesten, die het grote publiek halen en die een stuk beter zijn dan mika. Ik noem een Amy Winehouse, Duffy, Jason Mraz, John Mayer, Adele, Colby Cailat en Joss Stone.

Om nog maar te zwijgen over artiesten, die toch echt onder het kopje populair vallen. De Coldplay's, U2's en Red Hot Chili Peppers onder ons.

Deze artiesten zijn toch vele malen beter dan de toverbal-deuntjes van Mika.

vanbakel64 schreef:

Deze artiesten zijn toch vele malen beter dan de toverbal-deuntjes van Mika.

Ligt eraan. Een aantal van de artiesten die je noemt hebben zeker goede muziek, maar ik vind Mika op een heel mooie manier droevige en hele happy nummers door elkaar weven. De nummers zitten mooi vol met een uitgebreide instrumentkeuze, die enorm variëert per nummer. Zo doet Any Other World me een beetje aan John Cale denken, merkte ik laatst. Tekstueel is het soms heel mooi, soms ook een beetje kazig, maar ik vind dit echt een enorm opluchtend album. Ik heb nog nooit meer dan een 3,5* over gehad voor een Coldplay of RHCP album, om maar een voorbeeld te noemen. Mika weet me soms echt te raken.

avatar van Yamato
Ik vind Mika ver boven het niveau van Duffy, Jason Mraz, Amy Winehouse, Adele, Colby Cailat en Joss Stone uitsteken. Echt VER. En John Mayer vind ik ook minder goed dan Mika. Coldplay en RHCP waardoor ik ook hoger dan Mika maar dat zit hem voornamelijk in de tijdsperiode waarin zij consequent sterke muziek af weten te leveren, over Mika kan ik dat nog niet zeggen aangezien hij pas een album heeft uitgebracht maar dat is wel een heerlijk album. Ondanks de simpele producties een pareltje. Ik kan alvast niet wachten op de opvolger en of hij het niveau van Coldplay en RHCP weet te evenaren of wellicht weet te overtreffen zal de tijd ons leren.

Eén van de verrassingen van 2007. Mika, talentvolle Brit met Libanese roots, muzikale alleskunner, gezegend met een zinderende falset en voor de volle honderd procent gay. En dat laatste hoor je gewoon.

Je zou hem in het hokje van de Scissor Sisters kunnen stoppen, maar eigenlijk haalt Mika 30 jaar pophistorie door een roze blender. Het resultaat is een bruisende cocktail van het beste van Freddie Mercury, Beatles, Bee Gees, Elton John en heel veel eighties.

Hij werd wereldberoemd met het hilarische Grace Kelly . Maar Life In Cartoon Motion staat boordevol hits en would be-hits.

Relax is de onweerstaanbare dansvloerkraker (alhoewel de melodie wel erg veel leunt op Cutting Crew's I Just Died In Your Arms) en Lollipop is heerlijke bubblegum. Dit liedje klinkt zoals de hoes er uitziet: fleurig, grappig en mierzoet.

Mika strooit met vrolijke, aanstekelijke deuntjes en de teksten van Billy Brown en Big Girl zijn te gek. Het is allemaal behoorlijk over the top maar Mika komt er mee weg.

Dat Mika ook serieus uit de hoek kan komen bewijst hij met My Interpretation en het theatrale Any Other World.

Let ook op het verborgen nummer Over My Shoulder.

Mika maakt het leven een beetje lichter.

avatar van kazzie
Maar mijn mening is dit album een beetje ongewaardeerd op MusicMeter! Ik vond het vanaf de keerste keer luisteren al een geweldig album met veel verschillende invals hoeken. Veel variatie als je het mij vraagt. Ik kijk zeer uit naar een volgend album!

turbothijs
Een leuk album dat een hoger gemiddelde verdient. Mika heeft talent, hopen dat het niet de verkeerde kant opgaat zoals velen voor hem. Ik ken wel albums die beter in de top 250 zouden kunnen staan (vermoed wel dat ie er binnenkort uitvliegt, nl. staat nu 248ste)
maar ik gun het hem hoor

sisury
ik heb drie mika-fases gehad: in engeland gekocht toen in NL nog niemand hem kende en hem grijsgedraaid, na de doorbraak in NL uitgekotst, maar de laatste tijd zet ik hem toch weer af en toe op. En je hoort gewoon dat hij talent heeft. Zijn muziek is oké, maar zijn stem... en dat bewijst hij natuurlijk vooral met "Over my Shoulder"

avatar van Anne Maaike
Grace Kelly vind ik een leuk nummer. Dus daarom heb ik de rest ook maar even beluisterd. De helft kon ik al. Het klinkt heel aanstekelijk, maar ik vind dat dit album op de korte termijn gaat vervelen en bovendien zijn de singles helemaal kapot gedraaid op de radio. Leuk album, maar ik hoef het niet te vaak te horen.

avatar van rkdev
Het talent druipt er van af.
Kan me helemaal vinden in de reactie van Sebas enkele plaatsen hierboven.

Joy
het talent om kompleet onorigineel te zijn maar wel net te doen alsof

avatar van Lennonlover
0,5
sebas schreef:

Let ook op het verborgen nummer Over My Shoulder.

Mika maakt het leven een beetje lichter.

Dit is geen ongelofelijk domme mening meer, dit is gewoon een belediging! Met zo'n bericht doe je tekort aan alle popmuziek die de voorbije 40à50 jaar is geproducet.

Je vergelijkt Mika met Elton John, Freddie Mercury en vooral The Beatles. Man, doe je oren open en lees nog eens wat je hebt geschreven! Da's een belediging! Heiligschennis tegen alles wat iets of wat met muziek te maken heeft!

Ik stel voor dat een Moderator het bericht Sebas verwijdert voor er gewonden vallen

avatar van andnino
Die referenties kan ik me niet helemaal in vinden. De mening over de kwaliteit van Mika wel. Natuurlijk, het is moeilijk om de kwaliteit van Mika in te zien wanneer het je (toendertijd) dagelijks om de oren vloog, maar wanneer je zonder de ophef serieus naar deze cd luistert zijn er maar weinig kritiekpunten die echt hout snijden.

Leuk album, zeker toen ie net uitkwam.. begint me nu een beetje te vervelen.. zeker als ik die verschrikkelijke nieuwe single hoor... maar wie weet is het nieuwe album wel weer helemaal je van het...

avatar van LucM
Dit album klasseer ik onder 'leuk fout', ik vind Mika trouwens torenhoog uitsteken boven de meeste huidige zoutloze hitparadepop van bv. Rihanna, Katy Perry etc. Wel is dit album uitgemolken maar daar hou ik geen rekening met mijn beoordeling. Zijn nieuwste single vind ik wel wat minder.

Onterechte stem + bericht verwijderd.

avatar van Hendrix4live
Lennonlover schreef:
Man, doe je oren open en lees nog eens wat je hebt geschreven!
Ik kon het niet laten. Maar je hebt inderdaad wel gelijk over die vergelijkingen.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Lennonlover schreef:

hij komt ook nog eens in de top 250, haha.

LoveStoned
Lennonlover schreef:

Mag dat niet? Ik vind Freddie Mercury een vreselijke vent. Heb dat hele Queengebeuren nooit begrepen. En om eerlijk te zijn luister ik ook liever Mika dan Elton John. Mag men dat niet zeggen, omdat Elton uit een oudere tijd komt, waardoor dat hem een klassieker maakt of zo? Mika maakt geweldig muziek. En je kan blijven lullen hoe een enorme heiligschennis het wel is, en dat wij eigenlijk maar naar de brandstapel zouden moeten. Maar dat verandert niemand's mening. Jezus... Als ik naar je bericht lees moet ik toch weer lachen, je meent je wel wat hè?