MIKA - Life in Cartoon Motion (2007)

Label: Island

1. Grace Kelly (3:09)
  2. Lollipop (3:05)
  3. My Interpretation (3:37)
  4. Love Today (3:57)
  5. Relax, Take It Easy (4:31)
  6. Any Other World (4:21)
  7. Billy Brown (3:16)
  8. Big Girl (You Are Beautiful) (4:10)
  9. Stuck in the Middle (4:10)
  10. Happy Ending / Over My Shoulder (10:21)
  11. Ring Ring * (2:48)
  12. Your Sympathy * (3:10)
Respect voor de mensen die deze cd op kunnen zetten en hem nog af kunnen luisteren ook.

Begrijp me niet verkeerd; goed album. Maar come on, way too happy people. Na de eerste twee nummers begint zijn hoge stemmetje te irriteren en is hij gewoon niet schattig meer (wat wel mijn mening is wanneer ik Grace Kelly zie en mijn heart spontaan begint te smelten.)

Grace Kelly blijft favoriet, maar Billy Brown is ook wel een leuk nummertje. Big Girl doet het ook goed.. ach, het zijn in principe allemaal lekkere nummers!

Anyways, Het album is dus zeer nice, al kan ik zijn happy tunes niet 30 minuten achter elkaar aan horen.. Vandaar mijn keuze om zijn nummers tussen nummers van andere artiesten mixen en het zo te beluisteren. Maakt zijn happiness een stuk verdraagzamer.

ik zeg 3,5 voor cd + 0,5 voor de geweldige illustraties!

avatar van Coldplayer
Nurcan schreef:

...........

ik dacht die komt rond de 2* uit...

Ik vind het een heerlijk album!!! Heb hem al vaak geluisterd en ik blijf hem ontzettend goed vinden. De vrolijkheid spat eraf.

Voor mij gaat hij van 4* naar 4,5*

avatar van everto
ik zit net de lineup voor werchter te bekijken en ik zie deze gast erbij staan. dus natuurlijk ff zo'n youtube nummertje aangezet, maar na een half minuutje heb ik het al wel weer gehad met dit mannetje.
is dat hele album verder ook naadje, of is grace kelly een zeldzaam blundertje op deze plaat?

avatar van Casartelli
1,5
Casartelli (moderator)
Nurcan schreef:

Amen.

1½*
everto schreef:
of is grace kelly een zeldzaam blundertje op deze plaat?

neen, dat is een van de betere nummers...

veertjuh schreef:

Voor mij gaat hij van 4* naar 4,5*

Helemaal mee eens. Dit album luister ik nu al ongeveer 3 weken non stop. Het maakt me vrolijk en past perfect bij dit zomerse weer. Happy ending, Lollipop en Love today vind ik vooral toppers. Vooral 'Happy Ending', dit laat de wat serieuzere kant van Mika zien. De stem van Mika is veelzijdig.

Van mij krijgt dit album 5*.

Niet moeilijk over doen. Gewoon een lekker plaatje voor de zomer van 2007.

Davez
Grace Kelly is een heerlijk popnummer. Terecht een wereldhit.

Geen zin echter om het album te ontdekken. Omdat popplaten me altijd tegenvallen in het geheel. Er staan waarschijnlijk een 3tal platen op die hitpotentie hebben en dat is het. Ik heb die fout vroeger genoeg gemaakt om die hypes te kopen ( Justin Timberlake,50 cent, Christina Aguilera enzo.)Toch proficiat met Grace Kelly!

avatar van AadL
Ja hoor, het punt is bereikt dat de cd begint te irriteren, heeft toch n maand of 2 langer geduurd dan verwacht, respect.
van 3,5* hups naar 2*, en ver weg in de kast stoppen.

Aan Grace Kelly heb ik serieus een hekel Dus daarom ga ik ook niet de moeite nemen om het album te beluisteren. Maar ik denk dat het wel een goed album is, aangezien Mika wel duidelijk talent heeft

EVANSHEWSON
Heb dit album nooit gehoord ! Maar de hit Grace Kelly doet me erg denken aan KILLER QUEEN van Queen, die man heeft ook een erg buigzame stem.
Moet dit album dringend eens ontlenen bij de bieb, want zou wel eens een goed album kunnen zijn ??????

Ik vind dit over het algemeen wel een leuk album. alleen denk ik dat hij na een paar weken heel erg irritant gaat worden. maar voor nu krijgt hij een 4,5.

fastpulseboy
Essie1209 schreef:

geef het 5 minuten...

avatar van Cerclezot
Eerst vond ik enkel Grace Kelly goed, maar hoe meer ik luister hoe leuker ik hem begin te vinden.

avatar van Rinus
Gewoon een luchtig album, niks moeilijks en zo. Beetje Robbie Williams achtig, beetje Queen invloeden, maar toch ook wel een eigen twist. Lekker om zo af en toe op te zetten. Pop zonder pretenties, maar Mika is volgens mij wel een getalenteerd zanger, als ik zo al zijn stembuigingen hoor. Opvallend, "Relax (take it easy)" heeft een hoog "I died in your arms" van The Cuttring Crew gehalte. En het album is goed geproduceerd. 3,5 sterren

avatar van T.O.
Kos schreef:
Dat Grace Kelly is wel het meest verschrikkelijke singletje van de afgelopen jaren .

Oioioi ja, ik zie nu pas dat dat deze kerel is...

avatar van Kos
Kos
Lekker snel theo .

Ik luister normaal metal maar ik schaam me er zeker niet voor dat ik Grace Kelly een prachtig nummer vind die eenmaal ik het gehoord had heel de week in m'n hoofd bleef zitten.

avatar van Sofie K.
Ik vind dit een heel goed album en wordt er telkens happy van. Ik vond Grace Kelly al een goed nummer en besloot toen om de hele cd te luisteren en dat viel goed mee. Zijn stem is ook heel goed en veelzijdig. Goede cd dus !

xplorer schreef:

Dat vind ik niet zo raar, Grace Kelly heeft dezelfde soort dramatiek als ik in veel metal hoor. En ik moet toegeven dat ik het ook wel een leuk liedje vind.

herman schreef:

Inderdaad! Ik hou ook van metal.. maar ik vind Grace Kelly, en eigenlijk ook de rest van de cd, geweldig!

littlelucy schreef:

Ja, ik hou ook van ... hard rock (geen metal hoor) en vind dit een lekker cdtje. Prima pop op zijn tijd, waarom niet.

avatar van kaztor
NOG penetranter dan James Cunt, Basshunter en Twarres!!
The Scissor Sisters zijn nog wel een stelletje lollige homo's, dat pik ik nog wel, maar dit trek ik toch ECHT niet meer...
Ik luister nog liever naar de Kermisklanten.
Waar houdt het op??

1,0
Dit is het allerslechste album in jaren met van die nichtige popmuziek, puur commercieel. ik heb vooral een hekel aan die hoge stem en dat homo achtige uiterlijk van die mika

EVANSHEWSON
coldplay45 schreef:

Dan zullen de Scissor Sisters echt ook iets voor jou zijn denk ik haha!

Zo, de vooroordelen spatten het scherm weer af

Ik zal je een geheim verklappen: wist je dat P!nk, Black Eyed Peas en Kelly Clarkson erg populair zijn in de gay scene: je mag je top 10 nog snel veranderen nu, ik zal het niet verder vertellen..... en misschien ook wel slim om in het kader van low-gay-profile je hoge stemmen voor Take That en Shakira te verlagen

M.a.w. iets genuanceerder mag ook wel hoor.

djeffibrelich
coldplay45 schreef:

vertel mij even wat nichtige muziek is aub

homo achtige uiterlijk?

vertel jij mij eens even hoe dat de gemiddelde homoseksueel eruit ziet.
hebben mensen met een bepaalde geaardheid een bepaald uiterlijk?

ease up on the vooroordelen de volgende keer als je een top-40 plaat aan het bashen ben oke?

avatar van kaztor
aERodynamIC schreef:

Zo, de vooroordelen spatten het scherm weer af

M.a.w. iets genuanceerder mag ook wel hoor.

Wat kan ik zeggen... een Aerodynamische reactie!

Maar je kan toch iemand met zo'n lijst niet helemaal serieus nemen...?

Btw: Mijn opmerking over de Scissors is niet homofobisch bedoelt, hoor.

Ach er zijn zoveel fantastische gay-artiesten waar dit soort stompzinnige opmerkingen niet gemaakt worden: denk aan Michael Stipe van R.E.M., Bob Mould (van Sugar), zanger Jonsi van Sigur Ros, Dusty Springfield, denk aan The Hidden Cameras en zo zijn er nog velen te noemen waar menigeen niet eens van weet hoe het zit, en wat boeit dat verder ook?
Scissor Sisters zetten hun gay zijn volop in de schijnwerpers en maken er inderdaad iets lolligs van.
Van Mika is het niet eens bekend en so what?!

Iemand die zulke opmerkingen maakt mag daar wat mij betreft op aangesproken worden, grappen en grollen is leuk maar deze opmerking niet. En je maakt jezelf dan wel erg belachelijk als je kijkt naar de stemmen.

M.a.w.: geef je mening over dit album, hoe negatief ook, maar denk wel aan de nuance dan hoef je dit soort tegenreacties ook niet te verwachten

Joy
nichten?

die gast van judas priest,das een nicht

dit is gewoon iemand die 1 leuk nummertje heeft gemaakt dat 1 keer leuk is om te horen en daarna nooit meer

zon beetje als de fratellis, maar dan iets erger