The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)

Label: Atlantic

1. Up All Night (6:23)
  2. Pain (5:30)
  3. Holding On (5:50)
  4. Strangest Thing (6:41)
  5. Knocked Down (3:59)
  6. Nothing to Find (6:10)
  7. Thinking of a Place (11:10)
  8. In Chains (7:20)
  9. Clean Living (6:28)
  10. You Don't Have to Go (6:42)
avatar van bas1966
ik ben het hiermee eens. op dit album vind ik eigenlijk alleen 'thinking of a place' een mooi nummer.
spannende nummers als 'baby missiles', 'come to the city', 'brothers', 'a pile of tires' en 'an ocean in between the waves' zijn hier niet te vinden.
ik vind het allemaal te makkelijk op dit album.

avatar van MeesBowieFan1
Super sterk album. De muziek komt als een geleidelijke roes voorbij, prachtig. Ik geniet er erg van, vooral op zondagavonden.

avatar van Hanszel
Ruimde net wat rondslingerende cd's rond en toen kwam ik deze tegen. OH JA, die heb ik ook! dacht ik.....

Sinds aanschaf ergens in november (te zien aan mijn vorige post) is ie in de Vergetelheid geraakt. Ja, met een hoofdletter.

Zal 'm nog eens een keer opzetten dadelijk. Misschien dat ik dan toch tot een stem kan komen. Helaas hebben ze het nadeel van de twijfel... Gebeurt bij mij vaker bij gehypete albums/artiesten maar dat kan ook veranderen. *cynische opmerkingen wegbackspacen doet*.

avatar van Royalengineer
Draai deze nog wekelijks. Dat wil wat zeggen, want in den beginne kort na de release vond ik hem niet zo goed als het vorige album uit 2014.

Geniale shoegaze met uitmuntende arrangementen!

Beslist geen hitparademuziek. Gelukkig maar. Wel een opvallende sound. Geen 13 in een dozijn....

avatar van adri1982
Vorige week speelde ik met twee anderen (waaronder mijn oudere broer) een muziekquiz in Vught. We wonnen die wel, maar hadden de vraag over een nummer van deze band niet helemaal goed. Bij het geluidsfragment van Pain hoorde ik wel dat het nummer van THE WAR ON DRUGS was, maar konden we niet op de titel komen. Achteraf vond ik dit heel jammer, en ik besloot om een aantal nummers van dit album te gaan luisteren.

Pain is sowieso een heel mooie song, en vooral Thinking of a Place is een prachtige ballad met mooie gevoelige tekst, waarin ook de gitaarsolo's en synthesizer uitblinken. Ook Holding On is een heel goed nummer, en dat nodigt mij uit om (binnenkort) meer van dit album te gaan luisteren.

avatar van boltthrower58
Wat vind ik Pain toch een fantastisch mooi nummer!

avatar van vielip
Ik ook! Door dat nummer ben ik dit hele album eens gaan checken. En wat blijkt; fantastische plaat met nog meer heerlijke nummers als Pain.

Mooi om eens te ervaren hoe instrumenten de zang overtreffen. Vooral bij nummers als ‘Strangest Things’ en ‘Thinking of a Place’ is dit echt geweldig!

avatar van Daan88
Afgelopen donderdag heb ik ze live mogen aanschouwen op Pukkelpop. Het beste festivaloptreden van 2018 is al gegeven, wat mij betreft. Het benaderde echt de perfectie. Het was gewoon 1 lang nummer van 1,5 uur leek het wel. De ondergaande zon erbij maakte het compleet. Om het bericht een beetje relevant te maken wat betreft dit album vind ik wel dat live de nummers van Lost in the Dream toch net wat meer hebben. Zit net dat beetje extra diepgang in, wat bij de meeste nummers op A Deeper Understanding toch net ontbreekt. Ze klinken iets vlakker en gekunstelder. Maar een kniesoor die daar om maalt. 8 december ben ik er gewoon weer bij in de Ziggo Dome, kijk er nu al naar uit! Woo-hoo!!

avatar van bas1966
ik heb bij tWoD vaak het gevoel van gemakzucht. Zeker bij de laatste 2 albums. 'thinking of a place' steekt voor mij met kop en schouders boven de rest uit op dit album...en dan denk ik: jongens: jullie kunnen het dus wél ! echt goeie nummers maken ! doe toch eens wat meer je best ! Lijkt het nederlands elftal wel
tot die tijd is het voor mij pareltjes verzamelen. 'Slave Ambient' en 'Future Wheater' blijven voor mij de beste albums. Met nummers als 'Come to the City' en 'Brothers'. Maar het talent druipt van deze jongens af..tjezus !

bas1966 schreef:

Ik denk dat je (als dat nog lukt) gewoon een kaartje moet kopen voor ergens in december in de 'hal van een pruts-providor'. En dan bloedeerlijk nog eens een oordeel moet vellen......