The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)

Label: Atlantic

1. Up All Night (6:23)
  2. Pain (5:30)
  3. Holding On (5:50)
  4. Strangest Thing (6:41)
  5. Knocked Down (3:59)
  6. Nothing to Find (6:10)
  7. Thinking of a Place (11:10)
  8. In Chains (7:20)
  9. Clean Living (6:28)
  10. You Don't Have to Go (6:42)
avatar van Anthony72
michello01 schreef:
Mensen, check ook eens de band Carriers. Debuutalbum komt eraan. Dichter bij The War On Drugs komt het niet en een fijne band om het wachten op een nieuwe plaat van TWOD op te vangen. Drummer van The National doet mee.

Uitstekende tip, dank je wel.

avatar van bas2204
michello01 schreef:

Ga ze ook eens proberen. Bedankt voor de tip

avatar van frolunda
Ik vond hun vorige album,waarmee the War on drugs hun grote doorbraak beleefden,best aardig maar daar bleef het ook wel een beetje bij.De opvolger,A Deeper Understanding zet die lijn een beetje voort al kom ik wel tot de conclusie dat de band hier met een aantal erg sterke songs op de proppen komt.
Vooral Pain en Nothing to Find zijn toch wel erg mooi met ook nog een aantal nummers in hun kielzog.
Alleen ben ik niet echt een liefhebber van de zang van Adam Granduciel.Na een goed half uur begin ik me toch iets te irriteren aan zijn wat zeurderig stemgeluid en dat in combinatie met de zweverige rock is dan net iets te veel van het goede.
Maar ik kan niet ontkennen dat The War on Drugs een mooi stukje muziek maakt en in een dosis van een half uur is dat goed te doen.En alhoewel ik nooit echt een fan van de band zal worden kan ik niets anders dan concluderen dat A Deeper Understanding toch best een goed album is.

Dim
Ik ben op deze druilerige nacht alweer halverwege deze LP en ook in deze omstandigheden klinkt The War On Drugs nagenoeg perfect - tijd om er een halfje bij te doen. Daarmee is mijn waardering voor deze plaat hoger dan voor Lost In The Dream - nou ja, draai ik die morgen wel.