The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)

Label: Atlantic

1. Up All Night (6:23)
  2. Pain (5:30)
  3. Holding On (5:50)
  4. Strangest Thing (6:41)
  5. Knocked Down (3:59)
  6. Nothing to Find (6:10)
  7. Thinking of a Place (11:10)
  8. In Chains (7:20)
  9. Clean Living (6:28)
  10. You Don't Have to Go (6:42)
avatar van bas1966
ik ben het hiermee eens. op dit album vind ik eigenlijk alleen 'thinking of a place' een mooi nummer.
spannende nummers als 'baby missiles', 'come to the city', 'brothers', 'a pile of tires' en 'an ocean in between the waves' zijn hier niet te vinden.
ik vind het allemaal te makkelijk op dit album.

avatar van MeesBowieFan1
Super sterk album. De muziek komt als een geleidelijke roes voorbij, prachtig. Ik geniet er erg van, vooral op zondagavonden.

avatar van Hanszel
Ruimde net wat rondslingerende cd's rond en toen kwam ik deze tegen. OH JA, die heb ik ook! dacht ik.....

Sinds aanschaf ergens in november (te zien aan mijn vorige post) is ie in de Vergetelheid geraakt. Ja, met een hoofdletter.

Zal 'm nog eens een keer opzetten dadelijk. Misschien dat ik dan toch tot een stem kan komen. Helaas hebben ze het nadeel van de twijfel... Gebeurt bij mij vaker bij gehypete albums/artiesten maar dat kan ook veranderen. *cynische opmerkingen wegbackspacen doet*.

avatar van Royalengineer
Draai deze nog wekelijks. Dat wil wat zeggen, want in den beginne kort na de release vond ik hem niet zo goed als het vorige album uit 2014.

Geniale shoegaze met uitmuntende arrangementen!

Beslist geen hitparademuziek. Gelukkig maar. Wel een opvallende sound. Geen 13 in een dozijn....

avatar van adri1982
Vorige week speelde ik met twee anderen (waaronder mijn oudere broer) een muziekquiz in Vught. We wonnen die wel, maar hadden de vraag over een nummer van deze band niet helemaal goed. Bij het geluidsfragment van Pain hoorde ik wel dat het nummer van THE WAR ON DRUGS was, maar konden we niet op de titel komen. Achteraf vond ik dit heel jammer, en ik besloot om een aantal nummers van dit album te gaan luisteren.

Pain is sowieso een heel mooie song, en vooral Thinking of a Place is een prachtige ballad met mooie gevoelige tekst, waarin ook de gitaarsolo's en synthesizer uitblinken. Ook Holding On is een heel goed nummer, en dat nodigt mij uit om (binnenkort) meer van dit album te gaan luisteren.

avatar van boltthrower58
Wat vind ik Pain toch een fantastisch mooi nummer!

avatar van vielip
Ik ook! Door dat nummer ben ik dit hele album eens gaan checken. En wat blijkt; fantastische plaat met nog meer heerlijke nummers als Pain.

Mooi om eens te ervaren hoe instrumenten de zang overtreffen. Vooral bij nummers als ‘Strangest Things’ en ‘Thinking of a Place’ is dit echt geweldig!

avatar van Daan88
Afgelopen donderdag heb ik ze live mogen aanschouwen op Pukkelpop. Het beste festivaloptreden van 2018 is al gegeven, wat mij betreft. Het benaderde echt de perfectie. Het was gewoon 1 lang nummer van 1,5 uur leek het wel. De ondergaande zon erbij maakte het compleet. Om het bericht een beetje relevant te maken wat betreft dit album vind ik wel dat live de nummers van Lost in the Dream toch net wat meer hebben. Zit net dat beetje extra diepgang in, wat bij de meeste nummers op A Deeper Understanding toch net ontbreekt. Ze klinken iets vlakker en gekunstelder. Maar een kniesoor die daar om maalt. 8 december ben ik er gewoon weer bij in de Ziggo Dome, kijk er nu al naar uit! Woo-hoo!!

avatar van bas1966
ik heb bij tWoD vaak het gevoel van gemakzucht. Zeker bij de laatste 2 albums. 'thinking of a place' steekt voor mij met kop en schouders boven de rest uit op dit album...en dan denk ik: jongens: jullie kunnen het dus wél ! echt goeie nummers maken ! doe toch eens wat meer je best ! Lijkt het nederlands elftal wel
tot die tijd is het voor mij pareltjes verzamelen. 'Slave Ambient' en 'Future Wheater' blijven voor mij de beste albums. Met nummers als 'Come to the City' en 'Brothers'. Maar het talent druipt van deze jongens af..tjezus !

bas1966 schreef:

Ik denk dat je (als dat nog lukt) gewoon een kaartje moet kopen voor ergens in december in de 'hal van een pruts-providor'. En dan bloedeerlijk nog eens een oordeel moet vellen......

panjoe (moderator)
Getroll + reacties verwijderd.

avatar van thrm
Getroll? Het is niet toegestaan om dit pretentieuze kutmuziek te vinden?

avatar van Premonition
Tuurlijk, maar in relatie met de commentaren bij de nieuwe van Kurt Vile, lijkt het meer op bashen

panjoe (moderator)
Natuurlijk is dat toegestaan. Ik heb dit album nooit beluisterd, maar de kans is aanzienlijk dat ik er zeer, zéér weinig aan vind. Moest ik nou de drang voelen om dat hier te verkondigen, waar ik overigens geen enkele reden toe zie, dan kan ik dat altijd op een onderbouwde, beschaafde manier doen, en niet met een cynische of hautaine ondertoon.

avatar van thrm
Ik vond mijn onderbouwing in al zijn beknoptheid wel redelijk helder om eerlijk te zijn. Of het onbeschaafd was; dat is natuurlijk subjectief maar het lijkt me dat we hier niet van suiker zijn. Cynisme lijkt me een passend stijlmiddel als de desbetreffende band in alle ernst zijn worp 'A Deeper Understanding' noemt terwijl het in mijn oren als niets meer klinkt als een formulematige herhalingsoefening van eerder werk.

avatar van Arrie
Ik vond het ook prima onderbouwd en sta er derhalve van te kijken dat het verwijderd is omdat het trollgedrag zou zijn. Ik vind cynisme ook niet direct onbeschaafd.

panjoe (moderator)
'Getroll' ging meer over het oorspronkelijke bericht, waarop een onnodige discussie ontstond die ik heb verwijderd (en gearchiveerd). Stuur die onderbouwing dan maar per pm naar mij, dan kan het hier weer over het album gaan.

avatar van coldwarkids
thrm schreef:

Klopt en dat van mij was ook nou niet onaardig! Het is alleen niet al te positief! Het woord makkelijk en herkenbaar is ook niet gepast blijkbaar want zo klinkt deze band. Het meest rare is dat je er gelijk van langs krijgt van iemand die dit wel goed vind. Het was niet de bedoeling van me om te bashen.

Kurt Vile klinkt in mijn oren veel stoerder!

panjoe (moderator)
Nu ik de discussie teruglees, geloof ik inderdaad dat ik dat oorspronkelijke bericht van coldwarkids ook niet in de juiste toon gelezen heb.