The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)

Label: Atlantic

1. Up All Night (6:23)
  2. Pain (5:30)
  3. Holding On (5:50)
  4. Strangest Thing (6:41)
  5. Knocked Down (3:59)
  6. Nothing to Find (6:10)
  7. Thinking of a Place (11:10)
  8. In Chains (7:20)
  9. Clean Living (6:28)
  10. You Don't Have to Go (6:42)
avatar van bas1966
ik ben het hiermee eens. op dit album vind ik eigenlijk alleen 'thinking of a place' een mooi nummer.
spannende nummers als 'baby missiles', 'come to the city', 'brothers', 'a pile of tires' en 'an ocean in between the waves' zijn hier niet te vinden.
ik vind het allemaal te makkelijk op dit album.

avatar van MeesBowieFan1
Super sterk album. De muziek komt als een geleidelijke roes voorbij, prachtig. Ik geniet er erg van, vooral op zondagavonden.

avatar van Hanszel
Ruimde net wat rondslingerende cd's rond en toen kwam ik deze tegen. OH JA, die heb ik ook! dacht ik.....

Sinds aanschaf ergens in november (te zien aan mijn vorige post) is ie in de Vergetelheid geraakt. Ja, met een hoofdletter.

Zal 'm nog eens een keer opzetten dadelijk. Misschien dat ik dan toch tot een stem kan komen. Helaas hebben ze het nadeel van de twijfel... Gebeurt bij mij vaker bij gehypete albums/artiesten maar dat kan ook veranderen. *cynische opmerkingen wegbackspacen doet*.

avatar van Royalengineer
Draai deze nog wekelijks. Dat wil wat zeggen, want in den beginne kort na de release vond ik hem niet zo goed als het vorige album uit 2014.

Geniale shoegaze met uitmuntende arrangementen!

Beslist geen hitparademuziek. Gelukkig maar. Wel een opvallende sound. Geen 13 in een dozijn....

avatar van adri1982
Vorige week speelde ik met twee anderen (waaronder mijn oudere broer) een muziekquiz in Vught. We wonnen die wel, maar hadden de vraag over een nummer van deze band niet helemaal goed. Bij het geluidsfragment van Pain hoorde ik wel dat het nummer van THE WAR ON DRUGS was, maar konden we niet op de titel komen. Achteraf vond ik dit heel jammer, en ik besloot om een aantal nummers van dit album te gaan luisteren.

Pain is sowieso een heel mooie song, en vooral Thinking of a Place is een prachtige ballad met mooie gevoelige tekst, waarin ook de gitaarsolo's en synthesizer uitblinken. Ook Holding On is een heel goed nummer, en dat nodigt mij uit om (binnenkort) meer van dit album te gaan luisteren.

avatar van boltthrower58
Wat vind ik Pain toch een fantastisch mooi nummer!

avatar van vielip
Ik ook! Door dat nummer ben ik dit hele album eens gaan checken. En wat blijkt; fantastische plaat met nog meer heerlijke nummers als Pain.