The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)

Label: Atlantic

1. Up All Night (6:23)
  2. Pain (5:30)
  3. Holding On (5:50)
  4. Strangest Thing (6:41)
  5. Knocked Down (3:59)
  6. Nothing to Find (6:10)
  7. Thinking of a Place (11:10)
  8. In Chains (7:20)
  9. Clean Living (6:28)
  10. You Don't Have to Go (6:42)
avatar van sj0n88
Openingsnummer Up All Night is inmiddels ook vrijgegeven. Daarmee is het helft van het album al bekend. Ben er persoonlijk niet zo'n fan van als er voor de albumrelease al heel veel tracks worden vrijgegeven. Heeft bij mij een grote invloed op de luisterervaring.

avatar van Roscovitsch
sj0n88 schreef:

Eens. Ook Steven Wilson geeft het ene na het andere nummer vrij van zijn nieuwe album. Voor mij is het gewoon een kwestie van niet luisteren voor de albumrelease. Kan soms lastig zijn jezelf in bedwang te houden

avatar van iHateDolphins
Ik ben ook zo iemand die niet kan wachten Man gooi dat album helemaal op Spoti!

De vrijgegeven nummers zijn 1 voor 1 pareltjes, ik kan niet wachten op het hele album en misschien nog wel minder wachten tot 1 november om ze live in Afas Live te zien

avatar van Dirruk
sj0n88 schreef:
Heeft bij mij een grote invloed op de luisterervaring.

Mee eens. Ook vooral omdat dat het openingsnummer is. Daarmee zijn de 1ste 4 nummers geen verrassing meer. Ik ga hem niet opzoeken, nog maar 1 weekje wachten

JVT
Weer een fantastisch nummer, maar idd jammer dat er al zoveel vrijgegeven is. Beter ineens het hele album dan

Oh ik vind het toch te verleidelijk en ben ook erg ongeduldig dus ik ga het nummer toch nu beluisteren

avatar van johan de witt
Wel vijf hele goede songs al, dus kan haast niet anders dan een topalbum zijn

avatar van Maartenn
nummer 48 in de rotatielijst

Dat is toch bijzonder voor een release die nog niet is uitgebracht

avatar van Rudi S
Maartenn schreef:

Dat is toch bijzonder voor een release die nog niet is uitgebracht

Steven Wilson staat al even in de rotatielijst en nu zelfs op 4 , is ook nog niet uit.
Valt mee dat The National er nog niet instaat.
Als de hoes en tracklist bekend is kan een album wat mij betreft in de rotatielijst

avatar van johan de witt
Ik roteer hem wel, sla alleen steeds vijf nummers over

Ik verheug me héél erg op de nog resterende 5 nummers. Dat gevoel wordt alleen nog maar sterker na de onderstaande recensie. Van een blad waar ik me niet zo vaak in de recensies kan vinden.

Recensie: The War On Drugs - A Deeper Understanding (album) | OOR (of mag dit niet?).

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Bericht over vroegtijdige stemmen verwijderd. Vroegtijdige stemmen verwijderd.

avatar van RichardKoning
Best een interessant plaatje, deze War on Drugs. Misschien Qua songmateriaal geen hoogvlieger, maar desalniettemin net zo vermakelijk als de voorgaande plaat Lost in The Dream. Vooral "You Don't Have to Go" is voor mij genieten. Fijne afsluiter!

Lekker voor in de auto. Daar blijft het (voor mij) ook bij.

Hij staat online. 24u lang te streamen op de website van de band.

Nothing To Find, manman wat is die lekker zeg! Een track die live de concertzalen op de kop gaat zetten. Heerlijk!

avatar van UnknownPleasure
pff die eerste helft van Strangest Thing is echt geweldig.

avatar van Alicia

Temporarily unavailable! Helaas...

avatar van brt
brt
Inmiddels doet ie het weer en het gros van de nog niet vrijgegeven songs is ook zeer de moeite waard. Ik wil het nog vaker horen maar ben voor nu zeer aangenaam verrast dat ze wederom met zo'n topalbum lijken te komen.

avatar van 1980Joost
UnknownPleasure schreef:
pff die eerste helft van Strangest Thing is echt geweldig.

Grappig. Dat heb ik met de tweede helft

JVT
Dit valt me niks tegen! Nothing to Find is hier al meteen een favoriet.

avatar van corn1holio1
En dan daarna Thinking of a Place, prachtig. Ik vind het ergens jammer dat dit al een single geweest is. Ik probeer mij voor te stellen hoe ik zou gereageerd hebben als ik dit nu pas voor het eerst zou horen. Van mijn stoel geblazen denk ik. Voor mij het beste WoD nummer tot nog toe.

En wat dan gezegd van In Chains

avatar van Edgar18
Ik ben voorlopig best onder de indruk van het nieuwe album. Heb hem nu drie keer volledig gedraaid en ik vermoed dat dit album wel eens meer eeuwigheidswaarde dan de voorganger zou kunnen hebben. Wel jammer dat er al zoveel vrijgegeven is, ik had het ook toffer gevonden deze nummers in albumcontext voor het eerst te horen. Sowieso is TWoD voor mij een band waar het album als geheel beter uit de verf komt dan de losse nummers.

avatar van Forza
Wat mij betreft heeft dit album minstens zo'n hoge kwaliteit als Lost in the Dream. Warme muziek met een rijke instrumentatie en veel emotie. Ik vind dat er zo'n 7-8 parels op deze cd staan. Eigenlijk alleen de nummers Knocked Down en Clean Living spreken me iets minder aan, maar dat kan nog wel veranderen.

avatar van Bill Evans
Een band waar iedereen en z'n ouwe moer lyrisch over is, met uitzondering van ene Mark Kozelek. De vorige vond ik nog wel gaan, stonden een paar leuke nummers op. Deze nieuwe vind ik gewoon oersaai en die stem begint me ook snel te vervelen. Het was een opgave om het hele album uit te zitten en dat is vaak geen goed teken.

avatar van DjFrankie
De strijd tegen de drugs gaat verder waar hun 3de exercitie stopte. Lange sfeervolle nummers met het kenmerkende geluid. Waarom zou je ook een ander strijdplan kiezen als het vorige zo succesvol was. Ja het is een goed album maar voor mij Lost in Dream part 2. Daarom kom ik niet hoger als 4 sterren.
Wat zou er dan anders moeten, van mij mag het minder braaf, er wordt tegenwoordig ook door volwassenen veel gekleurd, en dat mag best buiten de lijntjes.
En idd zoals chevy93 aangeeft, het ontbreekt aan de knallers op de plaat. Geen nummer in de lijn van Red Eyes. De grote doorbraak gaat met deze plaat ook niet komen.

DjFrankie schreef:
Ja het is een goed album maar voor mij Lost in Dream part 2. Daarom kom ik niet hoger als 4 sterren....Wat zou er dan anders moeten, van mij mag het minder braaf....

Het klinkt inderdaad op een 'sort of' Lost in the Dream 2. Toch vind ik de gitaren minder braaf: wat scherper en wat 'heavier'. Dat heeft ook met een verschil in productie te maken.

avatar van chevy93
Ik vind deze productie op het eerste oor minder mooi dan bij de vorige. Het ontbreekt ook nog aan een rockende energieke klapper als Red Eyes en de weergaloze klapper als An Ocean in Between the Waves heb ik ook nog niet gehoord. Thinking of a Place komt overigens wel een aardig eind.

Wat me vooral (weer) tegenstaat is de speelduur. Een uur lang is echt niet haalbaar voor (weer) een vrij voortkabbelende plaat. Hopelijk gaan ze eens terug naar de behapbare speelduur van Slave Ambient. Of meer diversiteit in hun platen gaan leggen.

chevy93
Nothing To Find komt wat mij betreft wel aardig in de buurt van Red Eyes.

avatar van VladTheImpaler
DjFrankie schreef:
De grote doorbraak gaat met deze plaat ook niet komen.

Ze verkopen twee keer de AFAS Live uit, ik denk dat je dan voor een band als The War On Drugs wel kan zeggen dat ze echt zijn doorgebroken. En deze plaat gaat daar denk ik alleen maar meer bij helpen.