The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)

Label: Atlantic

1. Up All Night (6:23)
  2. Pain (5:30)
  3. Holding On (5:50)
  4. Strangest Thing (6:41)
  5. Knocked Down (3:59)
  6. Nothing to Find (6:10)
  7. Thinking of a Place (11:10)
  8. In Chains (7:20)
  9. Clean Living (6:28)
  10. You Don't Have to Go (6:42)
avatar van Johnny Marr
Thinking of a Place

avatar van Mendax
Vandaag werd ook een nieuwe single gelost: Holding On

avatar van SébastienY
Als Thinking Of A Place niet het prijsbeest van dit album blijkt te zijn, dan gaan we nog wat krijgen... Holding On doet me toch minder.

avatar van trebremmit
Thinking of a Place is wel tof inderdaad, vorige album vond ik trouwens maar saai, hopelijk lijkt deze weer wat op Slave Ambient.

avatar van blur8
Holding On: 2de single Hobbelt in één ritme bijna 6 minuten door en ook nog met zn gruwelijk lelijke fade, zodat duidelijk wordt dat je geen eind aan de song kan bedenken. Mooi achtergrond behang dus.

avatar van Manfield
De eerste single Thinking of a Place is fenomenaal. Wellicht wel de single uit 2017 die ik vooralsnog het allermooist vind! De opvolgende single Holding On lijkt op het eerste gehoor van minder grote klasse. Maar ik ben het niet met bovenstaande reactie eens dat het een lelijke fade bevat en achtergrond behang is. Wat mij betreft wederom een een goede single van deze band. De combinatie van beide singles maakt me des te meer nieuwsgierig naar het eindresultaat. Laat maar komen!

avatar van VladTheImpaler
Thinking Of A Place is echt geweldig en enorm verslavend voor mij. En ook Holding On vind ik een erg fijn nummer. Ik kijk daarom ook erg uit naar dit album.

avatar van Razoreater
Thinking Of A Place is inderdaad super, ook Holding On is sterk.

Siked voor deze plaat.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Niemand een mening over de hoes? Ik vind het een wel heel alledaags kiekje.

avatar van repelstefan
Maartenn schreef:
Niemand een mening over de hoes? Ik vind het een wel heel alledaags kiekje.

Vind het eerlijk gezegd best een mooie cover. Beide tracks die al te beluisteren zijn ook, dus komt hopelijk helemaal goed eind augustus

avatar van thetinderstick
Ben nog niet zo kapot van de nu vrijgegeven nummers. Het klinkt wel mooi, maar het is ook wel wat saai. Op het vorige album stonden een paar knallers van tracks, maar ook daar al wat nummers die maar voortkabbelen. Ooit (Slave Ambient) was The War On Drugs toch wat spannender. Dit schuurt wel erg dicht naar 'classic rock'.

avatar van Dirruk
2 uitstekende singles. Heb hier onwijs veel zin in. Laatste album draai ik nog steeds regelmatig.

avatar van chevy93
thetinderstick schreef:
Dit schuurt wel erg dicht naar 'classic rock'.
Je zegt het alsof het een vies woord is.

'Holding On' groeit bij mij behoorlijk. Ik beluister gitaren, welke enigszins complex en gelaagd klinken. Net als het toetsenwerk. Na het zien van onderstaand clipje werd het mij duidelijk. Drie electrische gitaren en één akoetstische. Daarnaast nog eens 3 man op de toetsen.

The War On Drugs Perform 'Holding On' - YouTube

avatar van Timmy28
Pfff thinking of a place.....holding on....tkan weer niet op....echt geweldig?

Thinking of andere place! Ik kan niet wachten tot 1 nov?

blur8 schreef:

Dat is toch precies het manco van The War On Drugs? Ze hebben een mooi geluid, maar ze moeten eens leren nummers goed en tijdig af te kappen. Overigens heb ik dat meer bij Thinking of a Place, Holding On valt wel goed bij mij, fijn nummer voor in de auto.

Liz1978 schreef:
Thinking of andere place! Ik kan niet wachten tot 1 nov?

Ik denk dat je iets in deze sfeer kunt verwachten . De opname is helaas vrij matig.

The War On Drugs "Thinking of a Place" live at Bowery Ballroom 6/9/17 - YouTube

De twee gereleasde singles zijn wederom schitterend. 25 augustus staat met stip in mijn agenda.

avatar van coldwarkids
1,5
Zo'n overschatte band deze War On Drugs. Waar Slave Ambient nog een verademing was is dat bij deze allang niet meer. Z'n zang begint me te storen en de melodieën inspiratieloos. Het vorige album had nog uitschieters en was nog wel fijn maar om nou te zeggen dat dit "de" band van dit decennium is?

Wát een single. Strangest Thing. Wát een plaat gaat dit worden. Ik voorspel een Classic. https://www.youtube.com/watch?v=bvmEYgFsgyg

avatar van viking1
Idd prachtig hypnotiserend sfeervolle nummer, michello01!!
Ligt mooi in het verlengde van hun vorige schitterende album ( lost in a dream). Of het een classic gaat worden weet ik niet, maar dat het een mooi nummer is staat vast!! Mooie late ontdekking deze band voor mij. Gaat dit album zeker checken, als ie net zo mooi wordt als zijn prachtige voorloper. Ga deze ook zeker op vinyl kopen, nog maar even afwachten tot 25 augustus.

Wow! Als je dit als aanval ziet. Wow beetje rustig man.

Nee hoor, maar TWOD heeft al eerder 'het album van het jaar' uitgebracht en persoonlijk verwacht ik dat ze dat dit jaar wéér gaat lukken. De 3 nummers die al uitgebracht zijn vind ik echt grote klasse en ik denk velen met mij. Vind je her laatste nummer ook inspiratieloos?

avatar van JVT
JVT
Weer een hele goede single ja, gaat een geweldig album worden; Mss wel beter nog dan hun vorige, en dat wil heel wat zeggen. Topband!

@viking1 ik doelde op de hele plaat. De verwachtingen zijn hoog. Heel hoog. Gelukkig valt het niet tegen vooralsnog

avatar van trebremmit
Ik heb het off-topic bericht met een opmerking over iemand zijn top tien verwijderd.

avatar van VladTheImpaler
Als de lijn van de drie al vrijgegeven nummers wordt doorgetrokken op het hele album, dan kan dit album zich makkelijk meten met zijn voorganger of misschien zelfs wel overtreffen.

avatar van Timmy28
En weer een topnummer....pfff wat een kanjers???

avatar van Razoreater
Damn, dit wordt de plaat van het jaar.

michello01 schreef:

Geweldig nummer! Beter dan sex.