MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Dire Straits - Brothers in Arms (1985)

mijn stem
3,79 (1478)
1478 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Vertigo

  1. So Far Away (5:12)
  2. Money for Nothing (8:26)

    met Sting

  3. Walk of Life (4:12)
  4. Your Latest Trick (6:33)
  5. Why Worry (8:31)
  6. Ride Across the River (6:57)
  7. The Man's Too Strong (4:40)
  8. One World (3:40)
  9. Brothers in Arms (6:59)
totale tijdsduur: 55:10
zoeken in:
avatar
Omayyad
rudiger schreef:
de brothers in arms tour waren 248 concerten in 117 verschillende landen
dat krijgt de josti-band niet voor elkaar, en ook niet de bands in jouw top 10
het album is meer dan 30 miljoen keer verkocht

Ja... en? Ga toch gewoon inhoudelijk in op zijn bewering dat het orgeltje van Walk Of Life aan de Josti-band doet denken in plaats van met deze kinderachtige reactie te komen waar mijns inziens niemand iets aan heeft.

Overigens denk ik dat de Josti-band wel meer plezier op het podium had dan Dire Straits, maar dat geheel terzijde...

avatar van Oldfart
2,5
rudiger schreef:
de brothers in arms tour waren 248 concerten in 117 verschillende landen
dat krijgt de josti-band niet voor elkaar, en ook niet de bands in jouw top 10
het album is meer dan 30 miljoen keer verkocht


man rudiger wat krijg jij toch snel rode vlekken als er niet "liefs"over jouw favo bandje wordt gezegd.
Kom op man; wees eens een kerel, meteen terughakken op andermans top tien. Niet erg kies hoor.

Wat zal mij dat nou bommen dat deze slappe hap plaat 30 miljoen keer is verkocht: zegt hoegenaamd niets over de kwaliteit of muzikaliteitsgehalte er van.
Dit is een herhalingsoefening zonder inspiratie of nieuwe ideeën.

avatar van HiLL
3,0
Hier is de prachtige uitspraak 'Iemand met zo'n top, neem ik niet serieus.....' wel van toepassing.

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Rudiger, je kàn het niet laten om je lievelingsbandje te blijven verdedigen hé ???
groetjes !
Een ECHTE fan verdedigt zijn lievelingsband, soms tegen beter weten in, door dik en dun. En Rudiger is een echte Dire Straits fan dus Rudiger kan gewoon niet anders , Maar beste EVANSHEWSON, er komt een tijd, vroeg of laat, dat jij RUSH door dik en dun verdedigt .

avatar
EVANSHEWSON
Hans Brouwer schreef:
(quote)
Een ECHTE fan verdedigt zijn lievelingsband, soms tegen beter weten in, door dik en dun. En Rudiger is een echte Dire Straits fan dus Rudiger kan gewoon niet anders , Maar beste EVANSHEWSON, er komt een tijd, vroeg of laat, dat jij RUSH door dik en dun verdedigt .



hahahaha, misschien wel, maar nu verdedig ik voornamelijk met zware wapens iedere aanval op LED ZEPPELIN, want dàt is mijn lifetime-bandje !

Ik denk eraan om in de winter de 4 rune-tekens van op Led Zeppelin IV op mijn schouder te laten tatoöeren, zo erg is de liefde voor de beste rockband ever!

avatar van rudiger
5,0
[quote="Omayyad"

Overigens denk ik dat de Josti-band wel meer plezier op het podium had dan Dire Straits, maar dat geheel terzijde... [/quote]



tuurlijk , een gehandicapte heeft nog plezier met een jojo in de hand

avatar van ckuhl
Werkelijk een van de mooiste LP's van Dire Straits.
Wat ik niet begrijp is waarom Walk Of Life weggeschreven wordt als een minder nummer, het is juist een zeer ritmisch blues/country nummer.

Ik geniet voor bij Brothers in Arms van de prachtige gitaar solo, welke goed in elk snaardetail te volgen is; want dat vergeten vooral de mensen die deze muziek te gelikt vinden en zelf naar bijv Radiohead etc luisteren. Deze muziek zit vol detail.

avatar van Brain Stew
rudiger schreef:

tuurlijk , een gehandicapte heeft nog plezier met een jojo in de hand


Ik ook, je punt?

avatar van Lamontagne
5,0
1e ontmoeting met de Dire Straits, en nog steeds weet ie me te boeien, het ïs nu vooral Why worry en Ride across the river en natuurlijk Brothers in arms wat eruit springt.

2 jaar geleden op super audio cd gekocht en als je dan So far away hoort gaat er alsnog na 20 jaar een wereld voor je open.

Prachtplaat, die je gewoon blijft draaien hij verveelt nooit

avatar van Peter88
4,0
Natuurlijk is Brothers in Arms een goed album. Het is alleen zo jammer dat het zo overgewaardeerd is. Want het is uiteindelijk niet het beste album van de Dire Straits.

Er is maar 1 nummers van dit album wat ik niet kan waarderen: Walk of Life. Walk of Life vind ik het slechtste nummer dat de Dire Straits gemaakt hebben. Ik weet niet hoe het komt. Het is wat te vrolijk.

Voor de rest zijn alle nummers erg goed. Met name Why Worry, Ride Across The River, Your Latest Trick, Money For Nothing en natuurlijk de titelsong Brothers in Arms.

4.0

avatar van Lamontagne
5,0
Peter88 schreef:
Natuurlijk is Brothers in Arms een goed album. Het is alleen zo jammer dat het zo overgewaardeerd is. Want het is uiteindelijk niet het beste album van de Dire Straits.

Er is maar 1 nummers van dit album wat ik niet kan waarderen: Walk of Life. Walk of Life vind ik het slechtste nummer dat de Dire Straits gemaakt hebben. Ik weet niet hoe het komt. Het is wat te vrolijk.

Voor de rest zijn alle nummers erg goed. Met name Why Worry, Ride Across The River, Your Latest Trick, Money For Nothing en natuurlijk de titelsong Brothers in Arms.

4.0


Luister eens naar de live versie van Walk of life van "On the night"
Misschien dat je hem dan wel gaat waarderen, of je moet hem al kennen.

Ben wel met je eens dat dit nummer misschien teveel gedraaid wordt, maar ja liever dit dan die Jan Smit en dat 50 cent gebeuren

avatar van Thuurke
Walk of Life ligt precies in het verlengde van Twisting by the Pool. Dit laatste nummer was alleen als single uitgebracht en verkocht erg goed. Walk of Life is geniaal gemaakt, maar is daarna totaal verkracht door elk strandtentbandje met synthesizerdebieltje langs de gehele kustlijn van Zuid en West-Europa. Er zijn meer van dit soort nummers van Dire Straits, zoals The Bug en Industrial Disease (met een hoog Urbanus gehalte), de vrolijke noot tussen de serieuze nummers.

Twisting by the Pool is als 12" EP uitgebracht met 2 extra nummers; Two Young Lovers (ook live te horen op Alchemy) en If I Had You. Dit laatste nummer is erg goed. Beiden staan op geen enkele CD en zijn nergens meer te krijgen, zonde. Twisting by the Pool staat als remix versie op Money for Nothing. Heeft iemand deze twee voor mij op mp3???

avatar van freitzen
4,0
Thuurke schreef:
Walk of Life is geniaal gemaakt


Ik zie het meer als volgt. Na Industrial Disease, wat voor mij nog enigszins kan door dat pianoriedeltje, zou iemand zich zo hebben kunnen afvragen of het nóg kneuteriger kon. In een van Knopflers vele vlagen van genialiteit, die hij deze keer helaas verkeerd toepaste, kwam er toen het volgende uit...

Tèèèèèèèh deh..... tuh dèh die da ra tùùùùùùùùh duh

En natuurlijk was iedereen nu overtuigd van Knopflers kwaliteiten... al had ik het écht beter gevonden als ze zich niet teveel aan deze majeur-nummers zouden wagen. Ze kunnen ZOVEEL beter.

avatar van musicboy
4,5
Hoezeer ik van Dire Straits houd, 'Walk of Life' vind ik een stom nummer. Enorm overschat. En irritant. Maar 'Brothers In Arms' is misschien wel hun allerbeste nummer ooit!

avatar van rudiger
5,0
musicboy schreef:
Hoezeer ik van Dire Straits houd, 'Walk of Life' vind ik een stom nummer. Enorm overschat. En irritant. Maar 'Brothers In Arms' is misschien wel hun allerbeste nummer ooit!


walk of life is commercieel gericht , met `n paar hits op je album verkoopt het natuurlijk beter.
ik hoor het nummer nog regelmatig in cafe`s , in sportkantines , en op feesten enz, en dan zie je toch iedereen weer opleven , gelukkig schrijft mark geen nummers meer die hit gericht zijn .
brothers in arms is gewoon een wereld nummer , alleen de live uitvoering gespeeld tijdens het NELSON MANDELA TRIBUTE , blijft voor mij onovertroffen , een 10 met een griffel en een zoen van de juf.

avatar
Sheplays
Dit album was voor mij het moment om bye bye te zeggen tegen Dire Straits. Vooral het ronduit stuitende Money For Nothing heeft in een klap mijn liefde voor de band om het leven gebracht.

Walk of Life is ook al niet om aan te horen met dat vreselijke orgeltje en in het door iedereen o zo geliefde Brothers in Arms maakt Mark Knopfler waar wat mijn vader ooit eens zei: "hij neuzelt een beetje tussen de riedeltjes".

avatar van musicboy
4,5
Sheplays schreef:
Dit album was voor mij het moment om bye bye te zeggen tegen Dire Straits. Vooral het ronduit stuitende Money For Nothing heeft in een klap mijn liefde voor de band om het leven gebracht.

Walk of Life is ook al niet om aan te horen met dat vreselijke orgeltje en in het door iedereen o zo geliefde Brothers in Arms maakt Mark Knopfler waar wat mijn vader ooit eens zei: "hij neuzelt een beetje tussen de riedeltjes".


Wow, Sheplays schopt graag om zich heen. Na een aanval op de humor van Evanshewson nu een atoombomaanslag op het mooie nummer 'Brothers In Arms'.
Ik houd dus echt van Dire Straits en Marks gitaarspel in 'Brothers In Arms' is geen geneuzel. Als je laag onder de gordel wilt schieten, doe het dan bij gitaristen als Keith Richards, maar niet bij een prachtig nummer als dit. De Mandela-live-uitvoering, daar grijpt zijn gitaarspel je naar de keel. Dit geneuzel noemen is beweren dat Justine Henin geen tennis kan spelen, of dat Al Pacino niet kan acteren. Eigenlijk tijdverlies hier dus tijd aan te besteden.

avatar
Harald
Sheplays schreef:
Dit album was voor mij het moment om bye bye te zeggen tegen Dire Straits. Vooral het ronduit stuitende Money For Nothing heeft in een klap mijn liefde voor de band om het leven gebracht.

Walk of Life is ook al niet om aan te horen met dat vreselijke orgeltje en in het door iedereen o zo geliefde Brothers in Arms maakt Mark Knopfler waar wat mijn vader ooit eens zei: "hij neuzelt een beetje tussen de riedeltjes".


ups...de rudiger...niet dat ie een haartaanval krijgt als hij dit leest

avatar
Sheplays
musicboy schreef:


Wow, Sheplays schopt graag om zich heen. Na een aanval op de humor van Evanshewson nu een atoombomaanslag op het mooie nummer 'Brothers In Arms'.
Ik houd dus echt van Dire Straits en Marks gitaarspel in 'Brothers In Arms' is geen geneuzel. Als je laag onder de gordel wilt schieten, doe het dan bij gitaristen als Keith Richards, maar niet bij een prachtig nummer als dit. De Mandela-live-uitvoering, daar grijpt zijn gitaarspel je naar de keel. Dit geneuzel noemen is beweren dat Justine Henin geen tennis kan spelen, of dat Al Pacino niet kan acteren. Eigenlijk tijdverlies hier dus tijd aan te besteden.


Ik val het gitaarspel van Mark niet aan, echter zijn zang!

Leuk wel dat je een opmerking over de 'humor' van E. kwalificeert als om zich heen schoppen!

Het spijt me voor jullie tere zieltjes maar het is nou eenmaal mijn mening!

avatar van musicboy
4,5
Was mijn zieltje maar zo teer niet

avatar van frankvankesteren
4,0
Ik vind wel een kern van waarheid zitten in de opmerking van Sheplays. Dit was ooit mijn favoriete Dire Straits-album, maar bij mij bleek het afgelopen jaar dat de albums Love over Gold en Alchemy toch het beste bestand waren tegen de tijdsduur. Dus buiten wat Sheplays zegt (wat ik me ook wel enigzins kan voorstellen maar waar ik persoonlijk nog wel tegen kan) vind ik dat dit album op de lange termijn lijdt onder het feit dat sommige nummers zo commercie-gericht zijn.

Verder wil ik niet al teveel negatieve noten kraken over dit album. Ik heb al vaak genoeg aangegeven wat hier zo aanspreekt. Grootste pluspunt bij dit album blijft natuurlijk de diversiteit en het ouderwetse DS-sound...

avatar
EVANSHEWSON
Wat heeft de halve wereld toch tegen Walk Of Life ? Ik zei het al het is gewoon een KERMISNUMMER.

Met andere woorden; een partysong, niet meer, niet minder. Moet ieder nummer dan zo serieus of bloedernstig zijn, man, man, man, wat zitten er toch kortzichtige eenzijdig denkenden op deze site.
Maar dat wist ik al langer.

En wàt Rudiger betreft; ik heb hem wel al gezegd dat ik uit zijn top tien niets kan leren, want het is alles DS en MK, maar dàt wil niet zeggen dat ik een zware en idolate fan als hem niet kan appreciëren, want dat kan ik namelijk WEL;

Ik wijs hem er wel tijdig op, als ik vind dat hij een beetje doordramt over zijn "Goddelijk bandje" en zijn God toutcourt.

Gegroet U allen!

avatar
3,5
Walk of Live is inderdaad heel verschikkelijk! Het album varieert wat mij betreft ook in nummers van 'verschrikkelijk' tot 'geweldig'. Helaas heb ik de LP nog, dus het skippen van nummers is dan wat minder handig.

avatar van rudiger
5,0
musicboy schreef:
(quote)


Wow, Sheplays schopt graag om zich heen. Na een aanval op de humor van Evanshewson nu een atoombomaanslag op het mooie nummer 'Brothers In Arms'.
Ik houd dus echt van Dire Straits en Marks gitaarspel in 'Brothers In Arms' is geen geneuzel. Als je laag onder de gordel wilt schieten, doe het dan bij gitaristen als Keith Richards, maar niet bij een prachtig nummer als dit. De Mandela-live-uitvoering, daar grijpt zijn gitaarspel je naar de keel. Dit geneuzel noemen is beweren dat Justine Henin geen tennis kan spelen, of dat Al Pacino niet kan acteren. Eigenlijk tijdverlies hier dus tijd aan te besteden.


klasse gesproken musicboy

avatar
Sheplays
Sheplays schreef:
(quote)


Ik val het gitaarspel van Mark niet aan, echter zijn zang!

Leuk wel dat je een opmerking over de 'humor' van E. kwalificeert als om zich heen schoppen!

Het spijt me voor jullie tere zieltjes maar het is nou eenmaal mijn mening!


Klasse gesproken Sheplays!

avatar van rudiger
5,0
Sheplays schreef:
(quote)


Klasse gesproken Sheplays!


gelukkig heeft iedereen een eigen mening over muziek , als dat niet zo was dan kon musicmeter van het net af , en dat willen we toch niet .
een aap klopt zichzelf ook op de borst.

avatar
Sheplays
rudiger schreef:



gelukkig heeft iedereen een eigen mening over muziek , als dat niet zo was dan kon musicmeter van het net af , en dat willen we toch niet .
een aap klopt zichzelf ook op de borst.


Helemaal mee eens!

Het verlevendigt de discussie natuurlijk wél om dingen te lezen die er niet staan, daar op te reageren en vervolgens dat weer te quoten maar ik geloof dat we het zonder dat ook al voldoende oneens zijn .

avatar van rudiger
5,0
Sheplays schreef:
(quote)


Helemaal mee eens! Het verlevendigt de discussie natuurlijk wél om dingen te lezen die er niet staan, daar op te reageren en vervolgens dat weer te quoten maar ik geloof dat we het zonder dat ook al voldoende oneens zijn .


wish you were here en deep purple in rock uit jouw top 10 , vind ik klasse albums , toch nog iets waar we het wel over eens zijn

avatar van the viking
4,5
Dire Straits heb ik altijd een uitstekende band gevonden(met name in hun beginperiode) ,uitstekende muzikanten bovendien.Vind dan ook dat hun muziek,maar dat is mijn persoonlijke mening hier vaak ten onterechte word neergesabeld hier op MusicMeter. Dire Straits,Deep Purple en Led Zeppelin zijn monumenten in de pophistorie die gekoesterd moeten worden.

avatar
Sheplays
rudiger schreef:
(quote)


wish you were here en deep purple in rock uit jouw top 10 , vind ik klasse albums , toch nog iets waar we het wel over eens zijn


Over jouw nummers 1, 4, 5 en 6 zijn we het overigens ook eens!

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 07:26 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 07:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.