Manchester Orchestra - A Black Mile to the Surface (2017)

3,93

11. The Silence (6:59)
66 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Minneapolis
thetinderstick schreef:
Heb een aantal nummers van de plaat beluisterd vanwege de positieve reacties. Vooralsnog valt het me niet mee. Het klinkt best mooi allemaal, maar wel tamelijk veilig. De zanger staat me een beetje tegen.. doet me denken aan Bear's Den, Damien Rice en soms zelfs Passenger (!). Niet de beste referenties in my book.

Inderdaad.
Het lijkt haast dat niet alleen productie geluid erg aan mode onderhevig is (opmerking in z'n algemeen, niet perse mbt deze band), maar zelfs zoiets als (de ruimte voor een bepaald) stemgeluid. Ik hoor de laatste jaren overal een gelijksoortig (beknepen, weinig mannelijk, lichtelijk Smurfig) geluid dat in de jaren 60-90 niet eens leek te bestaan. In de R&B is het nog erger. Is de muziekindustrie zo ziekelijk sturend of is dat sprake van evolutie in zo'n korte tijd?

Overigens vind ik dit album absoluut aardig. Maar sommige elementen in de sound klinken zo modieus, en daar ben ik steeds meer allergisch voor.
Gave hoes trouwens.

avatar van Pinsnider
Wat een lollige discussie hierboven. En het aardige is dat er heel veel bands worden genoemd waar ik normaalgesproken verre van blijf. Fleet Foxes vind ik verschrikkelijk, van The War On Drugs word ik dermate agressief dat ik mezelf even opsluit ter bescherming van mijn omgeving, Bears Den is 'm ook net niet... Ik ben het heel erg eens met de mening dat dit niet de meest originele muziek allertijden is en dat er in ieder liedje naar een climax wordt gezocht, enz, etc. Maar toch vind ik dit een ongekend meesterwerk! Het pakt me van de eerste tot de laatste toon. Als je op deze manier allerlei invloeden van andere bands weet te versmelten dan ben je een hele grote!

avatar van Grecio
Voor mij ook nog steeds Pinsnider, album staat nog steeds regelmatig op, en nog steeds het gevoel dat dit het album van het jaar gaat worden voor mij. Goed betoog (behalve bear's den, die vind ik ge-wel-dig )

Fijn aan dit album vind ik dat elk nummer goed is, er zit geen dissonant tussen.

avatar van DjFrankie
Gaat bij mij ook hoog eindigen dit jaar

avatar van Venceremos

Minneapolis schreef:

Precies dit. Heeft menig goed muziekstuk onbeluisterbaar gemaakt in mijn boek.

avatar van El Stepperiño
Niet origineel, maar het gevoel is er absoluut. Een resolute topper!