Foo Fighters - Concrete and Gold (2017)

Label: RCA

1. T-Shirt (1:22)
  2. Run (5:23)
  3. Make It Right (4:39)
  4. The Sky Is a Neighborhood (4:04)
  5. La Dee Da (4:02)
  6. Dirty Water (5:20)
  7. Arrows (4:26)
  8. Happy Ever After (Zero Hour) (3:40)
  9. Sunday Rain (6:11)
  10. The Line (3:38)
  11. Concrete and Gold (5:31)
avatar van james_cameron
Beetje zompig album qua produktie, met de zang iets te ver naar achteren in de mix. Het songmateriaal is verder nogal wisselvallig. Hier en daar komt de band erg fel uit de hoek; vervolgens is het allemaal erg ingetogen en wat aan de saaie kant. Een behoorlijk schizofrene plaat derhalve, maar op zich wel weer de moeite waard. De uptempo songs zijn verreweg het meest interessant. Vooral veel invloeden van The Beatles en Pink Floyd ditmaal, maar zo'n beetje de hele popgeschiedenis komt langs.

Heb me door de eerste luisterbeurten heen geworsteld. Maar voor mij is het een groeier en ik betrap me erop dat ik steeds vaker luister.
Sommige nummers klinken zelfs als de Beatles (invloed Paul McCartney).
Beste nummers voor mij:
The Sky Is a Neighborhood
La Dee Da
Dirty Water
The Line
Sunday Rain
T-Shirt (te kort jammer).