Arcade Fire - Everything Now (2017)

3,15

Canada
Rock / Pop
Label: Columbia

1. Everything_Now (Continued) (0:46)
  2. Everything Now (5:03)
  3. Signs of Life (4:36)
  4. Creature Comfort (4:43)
  5. Peter Pan (2:48)
  6. Chemistry (3:37)
  7. Infinite Content (1:37)
  8. Infinite_Content (1:41)
  9. Electric Blue (4:02)
  10. Good God Damn (3:34)
  11. Put Your Money on Me (5:53)
  12. We Don't Deserve Love (6:29)
  13. Everything Now (Continued) (2:22)
599 BERICHTEN 10 MENINGEN
geplaatst: 16 augustus, 22:42 uur [permalink]
Noere schreef:
Wederom veelzeggend. Geniet van je boek

Ga ik nog even doen. Draai jij dan nog een rondje Everything Now en doe een beetje liever voor het plaatje: 1 ster is voor Limp Bizkit of zo

geplaatst: 16 augustus, 22:44 uur [permalink]
thetinderstick schreef:

Het kan natuurlijk bewust gejat zijn (als AF dat Spaanse nummer überhaupt kent). Maar als dat gebeurt zonder dit te vermelden gaan mensen daar toch achter komen. Dus als het bewust was, waarom dan niet de vermelding 'this song contains elements of ....'. De panfluit is immers ook afkomstig uit dat Afrikaanse nummer en dat wordt wel netjes vermeld. Voor mij een aanwijzing dat de gelijkenis toevallig is, iets wat wel vaker gebeurt. Maar nogmaals: misschien heb ik het mis.

Precies, Everything now is (o.a) in Spanje gewoon als single verschenen en heeft ook gewoon de hitparade gehaald.
Als je de boel wil bedonderen dan ga je toch daar niet zo'n single uitbrengen

avatar van Noere
1,0
geplaatst: 16 augustus, 22:46 uur [permalink]
aERodynamIC schreef:

Chocolate starfish staat bij mij gewoon op 3 sterren. Maar ik ben dan ook niet serieus te nemen.

geplaatst: 16 augustus, 22:49 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Noere schreef:
Maar ik ben dan ook niet serieus te nemen.

En je mag ook geen dingen verzwijgen

Results May Vary

avatar van Noere
1,0
geplaatst: 16 augustus, 23:12 uur [permalink]
Een evenzo grote miskleun van een plaat ja. Ik heb wel even genoeg rondjes gehad. Moet wel zeggen dat ik creature comfort op lollapalooza (link naar dat optreden werd hier eerder gepost) wel vet vond klinken, paste ook goed tussen de rest. (om toch met een positieve noot te eindigen..). Signs of life een beetje net niet. Maar misschien gaat er nog wat aan me mankeren en gaat ie nog een keer met een halfje omhoog.

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst: afgelopen donderdag om 00:53 uur [permalink]
thetinderstick schreef:
Da's in de muziekgeschiedenis toch echt al wel vaker voorgekomen hoor. Weliswaar een ander genre, maar groepen als Röyksopp en Daft Punk hebben zich ook al meermaals bezondigd aan "het niet meegeven van alle samples".
Maar goed, dit leidt ons allicht te ver af van dit album.

geplaatst: afgelopen donderdag om 09:00 uur [permalink]
Welnee, briljant leesvoer hier, dit topic begint zo langzamerhand klassieke trekjes te krijgen van 'gelovigen' en 'afvalligen'. De kleur grijs is steeds minder vertegenwoordigd.

De grap is dat ik EN al meer dan week niet meer geluisterd heb, maar mezelf erop betrapt dat ik zo nu en dan één van de meest irritante nummers (Infinite Content) loop te neuriën.

avatar van Radiolad
geplaatst: afgelopen donderdag om 09:44 uur [permalink]
thetinderstick schreef:
Dat stukje vanaf 2.42 klinkt inderdaad bekend. Maar het is ook wel een vrij algemeen riedeltje, dus het kan net zo goed toeval zijn. Ok bedoel, er zijn miljoenen liedjes. Dat er in sommige gelijkenissen zitten is ook niet zo vreemd. Zouden de Arcade Fire leden dit nummer gekend hebben en bewust gejat? Waarom dan niet een bronvermelding zoals ze vaker gedaan hebben. Voordeel van de twijfel wat mij betreft.

Grappig, ik werd een week geleden wakker met een stuk tekst van Awful Sound in m'n hoofd (ik hoorde het in een droom)

I know there's a way
We can make 'em pay
Think it over and say
"I'm never going back again."

Het klonk precies zoals in het nummer op Reflektor (behalve misschien de lyrics, waarvan slechts het eerste zinnetje klopte), alleen dacht ik dat ik het zelf had bedacht. Ik heb Reflektor in zijn geheel niet zo vaak gedraaid; een paar keer toen het album uit kwam, niet veel nummers zijn blijven hangen.

Ik bedacht me hoe cool het zou zijn om dit stuk muziek wat ik bedacht had, inclusief de uitgebreide orkestratie, werkelijk tot leven te gaan brengen door het op te nemen. Tegelijkertijd realiseerde ik me dat ik hier waarschijnlijk nooit de capaciteiten en materialen toe zou hebben.

Een paar dagen geleden zet ik Reflektor weer eens op (krijg veel zin in Arcade Fire door (al het gedoe rond) het nieuwe album), en komt Awful Sound voorbij. Haha.

Ik heb het Spaanse nummer niet gehoord, dus kan er verder niet over oordelen. Maar het zou goed kunnen dat AF dit nummer onbewust heeft geplagieerd, of ze het nou wel of niet hebben gehoord.

geplaatst: afgelopen donderdag om 10:14 uur [permalink]
Frenz schreef:
Ik zou d'r een plagiaatprocesje aan wagen idd, lijkt er wel akelig veel op

Zal niet meevallen.

Geen plagiaat in Stairway to Heaven van Led Zeppelin | NOS

Artikel quote ; De Nederlandse rockgitarist Ad van den Berg vindt de beschuldiging, net als velen in de muziekwereld, onzin. "Als je zo naar de popmuziek gaat kijken, zijn er wel 100.000 nummers die ergens een vergelijkbaar akkoordenschema hebben", zei hij bij het begin van de rechtszaak.

geplaatst: afgelopen donderdag om 10:40 uur [permalink]
Of wel:

Originele video, datdanweerwel

Maar tegen de ijzersterke argumentatie van Radiolad kan ik niet op:

Zo zou het ook goed kunnen zijn dat m'n oom eigenlijk m'n tante is, ik heb per slot van rekening z'n zaakie nog nooit gezien

Goedemorgen op deze prachtige zomerdag trouwens

avatar van Radiolad
geplaatst: afgelopen donderdag om 11:07 uur [permalink]
Haha, met mijn voorbeeld probeer ik alleen maar aan te geven dat je ook een nummer onbewust kan plagiëren, terwijl je het wél (waarschijnlijk ook onbewust) hebt gehoord.

Slechts een aanvulling op twee andere mogelijkheden die werden besproken; een nummer per ongeluk plagiëren terwijl je het nog nooit hebt gehoord (gewoon toeval), of een nummer bewust plagiëren.

geplaatst: afgelopen donderdag om 11:10 uur [permalink]
Frenz dat is echt onzin, BL van Thicke is veroordeeld omdat het ritme vh nummer heel het nummer gelijk aan dat nummer van Marvin was, melodie is anders.
Bij AF gaat het om een kort loopje, dus vergelijkbaar met Led Zep.
Gaat off topic

geplaatst: afgelopen donderdag om 11:15 uur [permalink]
aERodynamIC schreef:

De overtuigingsdrang is bij aardig wat mensen best groot en deze vinden het blijkbaar nodig dat er aardig wat keren in te moeten wrijven. Dat is het niet gewoon kut vinden.....En dat je wat mankeert als je dit wel prima vindt is toch echt wel terug te lezen hier en daar...... maar de enorme drang die sommigen hebben om het maar te blijven herhalen valt op, het begint onderhand wat vermoeiend te worden dat het hier en daar wat drammerig wordt. Er zit een bepaald fanatisme in. Eerst fascineerde me dat wel, vond het vermakelijk, maar nu weet ik het wel onderhand. Alle nieuwe kut-vinders zijn nog welkom hoor. Natuurlijk

Goed gesproken! Amen!

geplaatst: afgelopen donderdag om 13:18 uur [permalink]
Ja, laten we een inhoudelijke discussie starten over de verschillende soorten van plagiaat (of niet) Rudi S

If it looks like a duck, quacks like a duck....

en een kort loopje? Volgens mij gaat het hier bij menigeen om een kort lontje

geplaatst: afgelopen donderdag om 13:26 uur [permalink]
Ja, laten we

Ik hoop niet dat jij ook op mij rekent, ik heb nuttigere dingen te doen zoals genieten van dit album.
Ik denk dat users zich gewoon irriteren aan het eindeloos gejammer hoe slecht dit wel niet is, een tegen reactie wordt dan direct bestempeld als het in de hemel prijzen.
De zogenaamde verdedigers geven echt niet zulke hoge scores, maar storen zich blijkbaar aan het kuddegedrag, ik bedoel opeens lagere albumscores uitdelen omdat er een loopje al gespeeld zou zijn door een andere band.

avatar van johan de witt
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:35 uur [permalink]
Bijster origineel zijn ze natuurlijk nooit geweest, dus daar nu over vallen is wel erg vreemd inderdaad.

geplaatst: afgelopen donderdag om 15:22 uur [permalink]
Frenz schreef:
If it looks like a duck, quacks like a duck....

Hé Frenz, je plagieert jezelf: pas schreef je dit ook al naar mij toe.

geplaatst: afgelopen donderdag om 15:37 uur [permalink]
(sssssssst, ik heb 'm niet zelf verzonnen)

geplaatst: afgelopen donderdag om 16:00 uur [permalink]
Aha! Dat dacht ik al!

avatar van KJvelo01
geplaatst: afgelopen vrijdag om 15:48 uur [permalink]
Wat een heerlijke plaat is dit toch! Verslavend. Hij staat op high rotation sinds hij het levenslicht zag. Meer meer meer.

avatar van RichardKoning
geplaatst: afgelopen vrijdag om 23:18 uur [permalink]
Wereldplaat.

Volle mep!

avatar van Hanszel

geplaatst: afgelopen vrijdag om 23:29 uur [permalink]
Vanmiddag binnen gekomen. Door alle negativiteit hier was ik erg benieuwd maar heb 'm (misschien juist DOOR alle 'het is hun slechtste plaat/wat een draak/doet pijn aan m'n oren' opmerkingen doof besteld. Single natuurlijk wel gehoord maar verder vol vertrouwen gewoon besteld. De 'night version'. En het bevalt me prima! Nog maar lichtjes beluisterd en nog niet aan een oordeel toe maar een voldoende wordt het sowieso.

(off topic: ik was ook aan het lezen over AI en robots en dergelijke. Dit soort discussies, over wat is een goeie plaat en wat niet, is een reden om aan te nemen dat robots nooit mensen zullen evenaren. Qua gevoelsleven in ieder geval!)

geplaatst: afgelopen zaterdag om 16:45 uur [permalink]
Op het MM forum 'Greatest Hits of' eindigde deze week in de Arcade Fire editie de song Everything Now niet onverdienstelijk op nummer 9.

avatar van Kimmyboy
geplaatst: afgelopen zondag om 00:41 uur [permalink]
Voorlopig vind ik hem nog vrij matig (enkel Everything Now en Electric Blue kunnen me echt boeien), maar ik ga deze waarschijnlijk nog veel kansen geven. Potentiële groeier op lange termijn, gok ik zo.

avatar van Cor
Cor
geplaatst: afgelopen zondag om 13:05 uur [permalink]
Oeh, Arcade Fire. Helden, vier albums, twee 5-sterrenalbums. Daar komt deze niet bij in de buurt, maar zo dramatisch als velen het voorstellen is het nu ook weer niet. Het is gewoon een verder doorgetrokken geluid van 'Reflektor', maar wel minder mooi en spannend. De eerste drie nummers en de laatste twee (de continued-nummers uitgezonderd) houden de plaat goed overeind, maar in het middengedeelte is het wel stuurloos en verre van memorabel.
Tja, de teleurstelling is altijd wat groter als muzikale helden geen topper produceren, maar het kan niet altijd feest zijn.

avatar van KKOPPI
geplaatst: afgelopen zondag om 15:53 uur [permalink]
Hanszel schreef:

Natuurlijk. Maargoed de wereld is totaal gek aan het worden. Alles moet tegenwoordig schijnbaar in twijfel worden getrokken zelfs de meest logische dingen.

geplaatst: afgelopen zondag om 16:07 uur [permalink]
KKOPPI schreef:

Uiteindelijk is er slechts 1 waarheid: to infinity and beyond!

avatar van KKOPPI
geplaatst: afgelopen zondag om 16:42 uur [permalink]
Inmiddels, na veel luisterbeurten, kan ik de (voor mij enige) goede aspecten van dit album op vijf vingers benoemen:

- De melodie op de piano van Everything Now
- De hi-hats gedurende de laatste maten van Creature Comfort
- Het laatste deel van Electric Blue waar het nummer helaas te laat pas een beetje karakter krijgt
- De baslijn onder Good God Damn
- Put Your Money On Me in zijn geheel

Vind het jammer dat het deze keer moet afhangen van vijf concrete elementen voor mij, en niet van een constante onderstroom van sfeer en eigenheid. Maargoed..hopen op iets mooiers volgende keer.

avatar van hidalgo
geplaatst: gisteren om 01:27 uur [permalink]