Arcade Fire - Everything Now (2017)

Canada
Rock / Pop
Label: Columbia

1. Everything_Now (Continued) (0:46)
  2. Everything Now (5:03)
  3. Signs of Life (4:36)
  4. Creature Comfort (4:43)
  5. Peter Pan (2:48)
  6. Chemistry (3:37)
  7. Infinite Content (1:37)
  8. Infinite_Content (1:41)
  9. Electric Blue (4:02)
  10. Good God Damn (3:34)
  11. Put Your Money on Me (5:53)
  12. We Don't Deserve Love (6:29)
  13. Everything Now (Continued) (2:22)

avatar van otherfool
Voor het grootste deel maar slappe disco-meuk (met name songs als Electric Blue en Chemistry zouden eigenlijk verboden moeten worden) met dan gelukkig ook nog twee fijne uitschieters (Creature Comfort en Put Your Money On Me). Maar best is het allemaal natuurlijk niet. Inmiddels is het toch ook wel wat sneu dat van de 10 beste Arcade Fire nummers er een stuk of 6 op de debuutplaat staan...

avatar van JVT
JVT
The Suburbs was toch niet hun debuutplaat? ?

avatar van Mausie
De tand des tijds heeft geen positief effect op deze plaat helaas. Vond het al hun matigste album, maar nu ik het album weer eens luister, is mijn waardering nog meer gezakt. Een hoop middelmaat en zelfs lelijke nummers, een unicum voor Arcade Fire. De enige positieve uitschieters zijn voor mij Everything Now en Put Your Money on Me, elke keer weer een feestje als die opstaan.

avatar van KKOPPI
Nog steeds een slappe plaat, maar Put Your Money On Me en We Don't Deserve Love zijn toch twee van hun beste en meest rakende nummers voor mij.

avatar van Funky Bookie
Ik ben erg onbekend met Arcade Fire omdat het me om de 1 of andere reden nog niet heeft kunnen raken. Deze plaat valt me echter niet tegen. Fijne verzameling popliedjes.

avatar van Pepino
Het is wel een groeiertje. Eenmaal je de liedjes wat begint te kennen, begint het album toch een zekere charme te hebben.

avatar van Screenager
KKOPPI schreef:

Volledig akkoord met het laatste deel van je bericht. Die 2 nummers zijn ongelofelijk knap (m.n. We Don't Deserve Love).
Ik voeg daar toch ook graag het titelnummer, Electric Blue en zéker Creature Comfort aan toe.
Chemistry en Good God Damn zijn dan weer volledig overbodige nummers in hun repertoire.

Hét 'hit and miss'-album van deze band en inderdaad een pak inconsistenter dan de eerste 4 albums, maar voldoende moois om toch nog een 7tje te scoren bij mij.