Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000)

Alternatieve titel: Levez Vos Skinny Fists Comme Antennas to Heaven!

Canada
Label: Constellation

1. Storm (22:32)
  2. Static (22:35)
  3. Sleep (23:17)
  4. Antennas to Heaven (18:58)
avatar van janneman
Heb het afgezet, niet mijn muziek om eerlijk te zijn. Te lang en te druk.

Herken wel het kunstige er in maar dat is niet genoeg.

Herkenbaar... Wilde er eerst ook niet aan toegeven. Na een tijdje weer geluisterd en het beviel beter(nu een verslaving rijker ). Geef het de tijd... Zo niet, is het inderdaad niet jou muziek.
Succes janneman!!

avatar van Jake Bugg
Wat is dit een speciale plaat...

4 nummers waarvan enkel Static me nog niet weet te bekoren op het vioolstuk na.

Storm en Sleep zijn voldoende bejubeld op mume maar Antennas to Heaven pakt me emotioneel het meeste. Kippenvel zelfs.
Waar ik zie dat sommigen zelfs kunnen huilen bij een Sleep, daar kan ik zelf niet over meespreken.
Een cijfer kan ik nog niet geven, daarvoor wil ik deze meer luisterbeurten geven.
Ik heb m hier op vinyl liggen, waardoor ik dus zeer bewust kan kiezen voor 1 nummer af te spelen en de rest even laat liggen.

Ik was voorheen niet bekend met Godspeed, dus eens als ik helemaal vertrouwd ben met deze zal ik me wagen aan de andere platen.

avatar van MeesBowieFan1
erg moeilijke muziek als je het mij vraagt, maar ik snap waarom veel mensen dit mooi vinden

avatar van ArnoldusK
MeesBowieFan1 schreef:

Gewoon, rustig, in je eigen tempo, ouder worden en met een koptelefoon de tijd nemen om in een oude stoel 1 uur en 27 minuten lang stil te zitten met een alcoholische versnapering. Waarschijnlijk vallen hier en daar kwartjes dan vanzelf.

avatar van Kronos
Of anders gewoon een shot heroïne zetten, MeesBowieFan1. Dan vind je alles mooi. Een uurtje en half toch.

avatar van Barney Rubble
MeesBowieFan1 schreef:

Het is al een goed teken dat je niet mooi en moeilijk onderscheidt. Soms begrijp je muziek niet de eerste maal en kost het verscheidene malen luisteren; of je de moeite erin wil steken om muziek te doorgronden is vervolgens nog een tweede vraag. Veel goede kunst- niet alleen muziek- vergt wat van het publiek, maar geeft ook veel terug.

Niettemin als je iets niet goed vindt, dan is dat uiteraard evenzeer valide, zelfs al betreft het een goed gewaardeerd album als deze.

avatar van Jake Bugg
Vandaag plots weer helemaal zin in deze plaat nadat hij toch een tijdje onaangeraakt in de kast heeft gelegen.

Storm al meerdere keren achter elkaar gedraaid met de hoofdtelefoon op, intens!

Hoedijk
Zo vaak aan dit album begonnen en ook telkens weer afgehaakt. Maar zo te lezen ben ik niet de enige. Nu ga ik er eens goed voor zitten en neem er de tijd voor.