Morrissey - Low in High School (2017)

Label: BMG

1. My Love, I'd Do Anything for You (4:43)
  2. I Wish You Lonely (2:58)
  3. Jacky's Only Happy When She's Up on the Stage (4:19)
  4. Home Is a Question Mark (3:59)
  5. Spent the Day in Bed (3:31)
  6. I Bury the Living (7:25)
  7. In Your Lap (4:35)
  8. The Girl from Tel-Aviv Who Wouldn't Kneel (4:57)
  9. All the Young People Must Fall in Love (3:36)
  10. When You Open Your Legs (3:17)
  11. Who Will Protect Us from the Police? (4:05)
  12. Israel (5:55)

Alsof het nog niet genoeg is uitgemolken met 6 verschillende vinyl versies.. .Er is nu ook een 6 x 7 inch vinyl boxje uit op clear vinyl, met het album daarop, verdeeld over 6 singles dus.... Pfff

Morrissey - Low In High School (Vinyl, Album) at Discogs

Neemt niet weg dat dit album toch wel hoog in mijn eindlijstje gaat eindigen, ik vind m erg lekker!

lennon schreef:
Ik moet wachten tot 8 december... dan komt mijn japanse persing op vinyl aan... effe geduld nog. Probeer m ook niet eerder te gaan luisteren... moeilijk!!

Ben blij dat ik de transparante ondertussen al in bezit had, want de gele komt niet meer, werd gisteren even doorgegeven...

avatar van rafke pafke
De criticasters spelen duidelijk op de man en niet op de plaat. Want dit is toch een behoorlijk sterk album dat Mozzer hier aflevert. Zeker op de eerste helft valt eigenlijk weinig af te dingen. Alleen Bury The Living gaat nog wat meer luisterbeurten vragen. Maar In Your Lap vind ik dan weer een prachtsong.

Daarna wordt het wel ietsje minder tot en met Who Will Protect Us from the Police. Dit laatste nummer vind ik echt niet aanhoorbaar. De rest is niet slecht, maar ook niet meer dan dat. Afsluiter Israel kan ik dan wel weer heel erg smaken.

Zijn teksten zijn helaas al lang niet meer wat ze geweest zijn en op dat vlak ook op deze plaat geen verbetering, integendeel. Af en toe komt zijn voormalig meesterschap nog eens bovendrijven, maar de rest is toch maar gewoontjes met enkele ronduit zwakke dingen er tussen.

avatar van rafke pafke
Die outro van I Bury the Living vind ik echt wel geweldig! Als hij een register hoger zingt klinkt hij ineens als zichzelf in de jaren 90 (wat niet zo gek is natuurlijk). En het is een stukje roetzwarte komedie, spottend, uitdagend en tegelijk intriest, zoals Moz dat zo vaak op zijn beste momenten doet.

vandaag om 16:09 uur