Miles Davis - Sketches of Spain (1960)

Jazz
Label: Columbia

1. Concierto de Aranjuez (Adagio) (16:20)
  2. Will O' the Wisp (3:48)
  3. The Pan Piper (3:55)
  4. Saeta (4:59)
  5. Solea (12:17)
  6. Song of Our Country * (3:20)
  7. Maidz of Cadiz * (3:47)
  8. Concierto de Aranjuez (Adagio) [Rehearsal Take, Incomplete W/O Miles Davis] * (7:23)
  9. Concierto de Aranjuez (Adagio) [Alternate Take, Part One] * (12:06)
  10. Concierto de Aranjuez (Adagio) [Alternate Take Part Two] * (3:34)
  11. Concierto de Aranjuez (Adagio) [Alternate Ending] * (1:04)
  12. The Pan Piper [Take 1] * (3:12)
  13. Song of Our Country [Take 9 W/O Intro] * (3:00)
  14. Song of Our Country [Take 14, Slower Tempo, W/O Intro] * (3:11)
  15. Saeta [Full Version of Master] * (6:03)
  16. Concierto de Aranjuez (Adagio) [Live] * (17:07)
  17. Teo * (9:34)
avatar van Ernie
Leg ik deze vanavond even op komt er een prachtig momentje van herkenning voorbij als de eerste noten van Will'o the Wisp zich laten horen.

Jeru The Damaja sampelde deze voor de intro van zijn meesterwerk "The Sun Rises in The East".

Goede plaat ook trouwens, ben vooral bij Bitches Brew en Kind of Blue blijven steken dus alweer een goede Miles Davis ervaring rijker nu

avatar van Ernie
Ernie schreef:
Jeru The Damaja sampelde deze voor de intro van zijn meesterwerk "The Sun Rises in the East"

Mezelf even corrigeren hier, ik bedoelde dus de intro van zijn ander album "Wrath of the Math"

avatar van Barney Rubble
Thuiskomen is een raar gevoel. Uiteraard associëren we het met het fysieke thuis zijn. Even tijd weg van de daagse sleur: koning in je eigen rijk. Dat is echter niet het enige thuiskomen. Sommige muziek veroorzaakt eenzelfde soort gevoel, zo ook deze plaat van Miles Davis. Samen met wat andere platen was dit mijn introductie tot Jazz. Zo vaak heb ik dit album opgezet, maar toch blijft er een soort warme gloed omheen hangen. Ik verwonder me er eigenlijk nog over; hoe deze plaat na zo'n goede 7 jaar nog zo veel emotie weet los te peuteren. Wat is Davis toch een klasbak. Dit is niet eens zijn beste plaat, maar wel de plaat die ik het snelst opzet.

avatar van EttaJamesBrown
Zondags Ontbijtmuziek. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Heerlijk.

EttaJamesBrown schreef:
Zondags Ontbijtmuziek. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Heerlijk.

Dan is 't vast pap - want dat lusten velen hier wel van. Het is geen muziek waar je je tanden in hoeft te zetten

avatar van EttaJamesBrown
Mjuman schreef:

Mevrouw Etta vindt het slechte pap. Ze zegt: "dit moet je goed kauwen, anders krijg je klontjes in je kots".

EttaJamesBrown schreef:

Waarom krijg ik nou het gevoel dat je procesbeheersing (verwerking) niet klopt of dat je even naar een arts moet? Meestal verlaat (verwerkt) voedsel via de uitgang het lichaam en niet via de ingang.

Dit album maakt deel uit van de workshop Miles Davis lite