Beach House - 7 (2018)

4. L'Inconnue (4:24)
  5. Drunk in LA (3:59)
  6. Dive (4:25)
  7. Black Car (4:11)
  8. Lose Your Smile (4:09)
  9. Woo (4:14)
  10. Girl of the Year (3:51)
  11. Last Ride (6:59)
avatar van chevy93
Met Thank You Lucky Stars kwamen ze voor het eerst met een album dat mij van begin tot eind wist te boeien. Itt velen hier ben ik minder enthousiast over Teen Dream en Bloom. Het zijn prima albums, maar ik zie Beach House vooral als een band die sfeermuziek maakt en de sfeer in die nummers komt minder goed uit de verf dan in latere albums. En als popnummers zijn de nummers (een paar positieve uitzonderingen daargelaten, zoals Myth) niet eigenzinnig genoeg.

Dit album ademt een sfeer die mij veel meer aanspreekt. Vooral het openingsnummer kan wedijveren met de betere singles van bv Yo La Tengo en Slowdive.

avatar van Sparks
chevy93 schreef:

Helemaal eens. Wat mij betreft is dit de beste van Beach House. Goed mogelijk dat zijn directe voorganger de nummer 2 is. Beide albums zijn net in een andere stijl, hebben een andere sfeer, die duidelijk meer in mijn straatje past. Niet dat ik Teen Dream slecht vind maar daar sloeg bij mij de verveling eerder toe.

avatar van TornadoEF5
Dit mag weer terug omhoog. Klinkt weer beter dan ik dacht, eigenlijk enkele tracks wel die ik nog niet zo goed ken, ook al heel lang geleden dat ik album in zijn volledigheid heb beluisterd, en heb dat ook niet zo veel gedaan. Vooral via de singles van 7 into Beach House geraakt. 7 moet ik eigenlijk een paar keer meer in zijn geheel luisteren, maar de helft ken ik wel al vrij goed.