Beach House - Once Twice Melody (2022)

Label: Sub Pop

1. Once Twice Melody (4:44)
  2. Superstar (6:08)
  7. New Romance (4:12)
  8. Over and Over (7:11)
  9. Sunset (3:59)
  10. Only You Know (4:49)
  11. Another Go Around (3:41)
  12. Masquerade (4:42)
  13. Illusion of Forever (3:49)
  14. Finale (4:34)
  15. The Bells (4:30)
  16. Hurts to Love (4:05)
  17. Many Nights (4:16)
  18. Modern Love Stories (4:53)
avatar van Mausie
Beach House speelde Superstar bij The Late Show met Stephen Colbert:
Beach House - Superstar

Leuk om te zien dat ze zo'n groot podium krijgen!

Dim
Beach House heeft gewoon iets magisch. Dat merkte je op 7, en dat merk ik nu weer. Afzonderlijk zijn de meeste tracks al meesterlijk, maar achter elkaar is het helemaal een hemelse trip.

avatar van Mjuman
Dim schreef:

Ben bereid om eenieder zijn persoonlijk favorieten te gunnen zonder daarover te snivellen, maar soms zijn er van die momenten dat ik even de billen samenknijp teneinde geen gedachtescheten te laten ontsnappen. Wil wel even toevoegen dat Petrus even met zijn communicatie-afdeling moet gaan praten om duidelijker de boodschap uit te brengen wat nou precies "hemels" is en hoe je dat kunt bereiken.

Dit duo ooit gezien in Tivoli Oude Gracht en toen vond ik het qua geluidsvolume echt aards en de muziek ok. Ik kan me voortstellen dat als je hieraan gehecht bent, je - in an easy frame of mind - je kunt laten betoveren. Zou ik 18-jarige zijn (opnieuw) zou ik niet m'n moeizaam verworven krantencenten hieraan besteden. Fruit: ik noem er 1: Kae Tempest

avatar van DjFrankie
Klinkt gewoon goed, dreampop zoals we zijn gewend. Benieuwd naar BKS.

avatar van remcodurez
Mjuman schreef:

Ik moet vaak met je uitgekiende reacties en woordgebruik lachen, ook nu weer is het van 'hemels' niveau. .
Echter duldt de Nederlandse taal het woord hemels ook in een niet godsdienstelijke context.
Of ik het zelf snel zal gebruiken in een lofbetuiging betwijfel ik echter, daar ik niet zo veel heb met die oude verzinseltjes.

avatar van Mjuman
remcodurez schreef:

David Byrne heeft het al zo duidelijk vervat: Heaven, heaven is the place where nothing, nothing ever happens.

Van dit album gaat mijn dong niet harder dingelen, maar goed meerdere nieuwe albums van dit jaar (van langer bestaande bands/acts) vallen eigenlijk tegen, zoals ook - helaas - Moderat en de laatste Kelly Lee Owens.

Ik gun eenieder zijn faves, maar als je dit als een "hemelse trip" zou willen betitelen, zou ik je willen aanraden naar Mazzy Star te luisteren (bijv Fade into You) en qua trip naar Paradise Circus - Massive Attack vs Burial - vrees dat dat te sterk spul is voor menige rockie of popperd

avatar van Chameleon Day
Mjuman schreef:
...maar als je dit als een "hemelse trip" zou willen betitelen, zou ik je willen aanraden naar Mazzy Star te luisteren (bijv Fade into You)...

Yep. David Byrne moet hier nog even naar kijken. Dat leidt tot enige onrust, ook in de hemel....

avatar van remcodurez
Mjuman schreef:

Beide uitstekend! Lang geleden dat ik die versie van Paradise Circus nog eens opgezet heb. Thx for the reminder.

Maar voor mij weet Beach House toch ook hier weer wat magie te creëren. Amen .
En nu ik er zo over denk, magie en hemels liggen best dicht tegen elkaar. Beiden een vorm van iemand iets wijs maken.

avatar van Johnny Marr
remcodurez schreef:

Maar voor mij weet Beach House toch ook hier weer wat magie te creëren. Amen .
En nu ik er zo over denk, magie en Hemelsheide liggen best dicht tegen elkaar. Beiden een vorm van iemand iets wijs maken.

Magie is een nummer van Philippe Robrecht.

Levensbepalende band.

Schitterend nummer trouwens van de heer Robrecht.

Modern Love Stories is briljant zeg. Favorietje samen met het ook lichtjes geniale Pink Funeral.

Beach House is een fenomeen. Concertervaringen voor het leven in het verleden. Maar vandaag in ab was het summum. This band is pure art. Een belangrijke iconische band.