Digitalism - Idealism (2007)

Duitsland
Dance / Rock
Label: Virgin

1. Magnets (3:50)
  2. Zdarlight (5:41)
  3. I Want I Want (3:29)
  4. Idealistic (4:11)
  5. Digitalism in Cairo (4:49)
  6. Departure from Cairo (0:54)
  7. Pogo (3:46)
  8. Moonlight (2:52)
  9. Anything New (4:59)
  10. The Pulse (4:19)
  11. Home Zone (2:09)
  12. Apollo-Gize (2:20)
  13. Jupiter Approach (1:13)
  14. Jupiter Room (5:02)
  15. Echoes (3:38)
  16. Apollo-Gize [Breakbot 'Hypnotoad' Mix] * (4:37)
  17. Home Zone [Proxy Remix] * (4:34)
  18. The Pulse [DerDieDas Rmx] * (4:32)
  19. Apollo-Gize [Fred Falke Edit] * (3:31)
  20. Zdarlight (Rewind) * (5:13)
2 keer Jupiter Room?

Ik vond 15 ook al genoeg trouwens. Zo te zien gaat deze plaat een dikke 5 kwartier duren.

Electro_
Ojee, ik hoop niet dat de verveling dan alsnog toeslaat.

Ik heb dit album de afgelopen week weer een paar keer geluisterd en ik blijf hem verrassend leuk vinden. Topper van het album is wat mij betreft Idealistic, geweldig nummer!

herman schreef:

Iemand trouwens enig idee wie de gastvocalisten zijn op dit album? Ik denk een paar keer Tom Vek te horen, o.a. op Pogo.

geen gastvocalisten, alles is 100% digitalism.
jence doet alle vocals, op home zone zijn het jence en isi samen.

release is trouwens verzet naar 11.06, zelfde date als justice...
allen naar de winkel dus, en geen dillemma, gewoon idealism kopen!

Vet, nog meer nummers

lolita schreef:

geen gastvocalisten, alles is 100% digitalism.
jence doet alle vocals, op home zone zijn het jence en isi samen.

Niet dat ik je niet geloof, maar hoe weet je dat? Ik kon het nergens terugvinden en ik heb best hard gezocht.

Digitalism heeft ook al eens (verdienstelijk) Tom Vek geremixt, vandaar ook dat ik het dacht.

Ik vind Pogo trouwens een van de minste nummers. Het intro doet me heel erg aan M83 denken en dan klinkt de rest van het nummer opeens wel erg simpel.

thedude1975
KampF schreef:

The Field's From Here We Go Sublime vind ik tot nu toe de beste electronica vanwege de vele stijlen die erin verwerkt zijn. En, het verveelt nog steeds niet Bijna iedere dag aan.

Erg fijne plaat idd. De nieuwe Autechre komt er in het najaar aan. Ook zeer beniuwd naar..

3ddfreak
lolita schreef:
release is trouwens verzet naar 11.06, zelfde date als justice...
allen naar de winkel dus, en geen dillemma, gewoon idealism kopen!

Waarom zou er een dilemma moeten zijn? Je MOET toch gewoon beiden kopen!

Electro_ schreef:
Ojee, ik hoop niet dat de verveling dan alsnog toeslaat.

Persoonlijk vind ik Idealistic ook hun beste nummer. Het was ook de eerste single die ze uitbrachten, nog voor Zdarlight. Op het album staat wel een andere versie van Idealistic dan degene die oorspronkelijk op de 12" stond. Persoonlijk vind ik de nieuwe versie iets minder...

Er zijn trouwens ook 2 zalige remixen te vinden op die 12":

Digitalism - Idealistic (Voyage Mix)
Digitalism - Idealism (Rampage Mix)

Die 2, alsook alle andere singles zijn trouwens gebundeld op een CD "The Twelve Inches". Een aanrader! Wel moeilijk te vinden...

Bij Plato Utrecht ligt The Twelve Inches gewoon in de schappen hoor

3ddfreak schreef:
Persoonlijk vind ik de nieuwe versie iets minder...

Toevallig kwam ik er gisteravond achter dat er een andere versie op het album stond. Ik vind de nieuwe wat beter in elkaar zitten, in de oude komt de melodie nogal onverwachts, in de nieuwe versie is er een geniale intro. Kan komen omdat ik voor dit album eigenlijk niets kende van Digitalism, enkel Zdarlight en dat ik daarom deze versie beter waardeer .

avatar van Erikpol
Leuke cd. Alleen kan t zo een nieuwe cd van Daft Punk zijn. Lijkt er wel heel erg op...

avatar van Zwammer
Daft Punk mocht willen dat ze dit geniale album gefabriceerd hadden. Wat mij betreft kan geen enkel Daft Punk album hieraan tippen

Zwammer schreef:

Gewaagde opmerking! Ik denk dat Digitalism's grootste invloed toch echt van Daft Punk komt. En naast Digitalism ook Ed Banger, dat label had waarschijnlijk niet eens bestaan als Daft Punk er niet was geweest - Busy P (baas van Ed Banger) is jarenlang de manager van ze geweest namelijk.

avatar van Erikpol
En dan komen er ook nog zes nieuwe songs bij. Ik ben zeer benieuwd

Gaat me veel te ver. Het laatste album van DP is misschien bagger de rest is stuk voor stuk beter.

3ddfreak
Kwestie van smaak denk ik. Ik ben hevige Daft Punk fan maar op dit moment vind ik het album van Digitalism beter dan die van Daft Punk... Maar het is idd nogal vroeg om algemene vergelijkingen te gaan maken. Puur persoonlijk kan het natuurlijk wel.

dat is een lange tracklistig zeg .. ik vond pogo een goede single .. de remixen doen me niet veel.

Zeer aangenaam verrast!

Absoluut de beste nieuwe CD van de laatste maanden. Kan nog altijd geen genoeg krijgen van Idealistic en Zdarlight. Wat heb ik die al vaak gehoord en ze vervelen nog steeds geen seconde. Ook de rest van het album is top.

Stiekem mijn favoriete plaat van dit jaar tot nu toe. Digitalism heeft erg goed over de tracklisting nagedacht kun je merken, genoeg afwisseling in ieder geval en geen moment waarop het inzakt. Zeker na de teleurstellende platen van SMD en Justice is dit een meevaller!

Electro_
Zozo, op nummer 1 in de top-lijst van 2007 op dit moment. Niet slecht!

En dan komen er ook nog zes nieuwe songs bij. Ik ben zeer benieuwd

No way, dit is te beinvloed door Daft punk, dat kun je niet zeggen.
Digitalism heeft van veel stijlen iets bij elkaar geraapt, waaronder de nieuwe post-punk beweging en dus daft punk.
Daft punk gaf veel meer hun eigen draai eraan en ik vind het bovendien veel genialere muziek..
Maar ieder zn mening.

tangmaster
Kan dit niet echt waarderen vindt het een prut album. Sorry.

de dance plaat van 2007

Interessant en lekker glijdend afkooksel van Daft Punk; maar toch geslaagd! Toen ik 2 jaar terug Zdarlight draaide; wist ik al hoe laat het was! "Home Zone" en "Pogo" zonder twijfel de beste nummers op de plaat! Eindelijk nog eens wat melodieus gedreun ipv die softe minimal...

avatar van Nickstbo
Dillema : Zou ik Justice kopen of Digitalism ?
Is er hier iemand die de beide heeft ? Welke vind je het best?

Die van Digitalism is een stuk beter.

avatar van Nickstbo
Op de Myspace van Digitalism staat een Medley van hun album , en om eerlijk te zijn klinkt het langs geen meter ..... maar naar het schijnt moet het een dijk van een album zijn . Al vind ik Zdarlight een geweldig nummer

Ja, die medley gaat helemaal nergens over. Gewoon wat korte stukjes achter elkaar geknipt. Als je Zdarlight goed vind, kun je dit album blind kopen.

Gemiddelde is trouwens wel hard gekelderd deze week.

avatar van Nickstbo
Gisteren kon je op de Justice site nog alle nummers beluisteren en vandaag zijn ze weg :-o

Electro_
Zodra er een album in toplijsten beland (zoals deze op nummer 1 van 2007) zijn er altijd mensen die het gaan luisteren, en het niet leuk blijken te vinden...