Digitalism - Idealism (2007)

Duitsland
Dance / Rock
Label: Virgin

1. Magnets (3:50)
  2. Zdarlight (5:41)
  3. I Want I Want (3:29)
  4. Idealistic (4:11)
  5. Digitalism in Cairo (4:49)
  6. Departure from Cairo (0:54)
  7. Pogo (3:46)
  8. Moonlight (2:52)
  9. Anything New (4:59)
  10. The Pulse (4:19)
  11. Home Zone (2:09)
  12. Apollo-Gize (2:20)
  13. Jupiter Approach (1:13)
  14. Jupiter Room (5:02)
  15. Echoes (3:38)
  16. Apollo-Gize [Breakbot 'Hypnotoad' Mix] * (4:37)
  17. Home Zone [Proxy Remix] * (4:34)
  18. The Pulse [DerDieDas Rmx] * (4:32)
  19. Apollo-Gize [Fred Falke Edit] * (3:31)
  20. Zdarlight (Rewind) * (5:13)
3ddfreak
Ze zouden mensen die niet geïntresseerd zijn in het genre en er niets van kennen moeten verbieden te stemmen. Ik zie verschillende mensen die dit album een 2 hebben gegeven. Ik vraag me serieus af of die het album hebben beluisterd en of ze naar dit soort muziek luisteren. Ik ga toch ook niet op alle metalalbums een 2 gaan stemmen?

Tsja, dat lijkt me geen goed idee. Sowieso praktisch niet realiseerbaar.

Er zijn ook mensen denken van 'misschien is dat genre ook wel wat voor mij' en komen dan uit bij dit soort platen, omdat ze bovenaan in de lijstjes staan .

Ik heb ook wel 's dat ik denk van 'Ik heb zin in een nieuwe jazzplaat' en vervolgens een buil val aan een plaat die ik heb geluisterd omdat ie in de toplijsten staat...

Ertegenover staat ook dat sommige mensen die niets van het genre kennen misschien wel gewonnen worden door dit album...

Electro_
Conclusie: Trek je niks aan van het gemiddelde en ga je eigen gang

idd, in de top 250 staan genoeg albums met een gemiddelde onder de 3.5, maar dat betekent niet dat het slecht is

avatar van Nickstbo
Heb hem een 2 dagen geleden geleden gekocht , klinkt absoluut niet mis maar vondt hem toch wat overschat . Start op 4,0.

avatar van Nickstbo
sorry : vond *

er is ook een edit knop Nickstbo

Ik kan goeie electronica zeker waarderen, maar hier vind ik niets aan. Doet denken aan daft punk maar dan slechter ofzo.

Sietse
wat gerre zegt, en daarbij aan toevoegend dat ik hier heel erg agressief wordt.

in het kort dus: wat een kut plaat.
1 1/2 ster

Electro_
Ik kon het eerst ook totaal niet waarderen, vond het ook maar een soort Daft Punk-wannabe. Maar verder verdiept in de band groeit het album toch wel en krijgt het een eigen stijl. Digitalism is een stuk meer rock dan Daft Punk (hopelijk) ooit zal zijn.

avatar van Gyzzz
Ik sluit me aan bij Sietse en gerre. Het grootste probleem met het album vond ik dat letterlijk alles dat ik hoorde me het gevoel gaf dat ik het al eerder (en beter) gehoord had.

avatar van KampF
Idealism ging er bij mij nog wel in. Alleen toen kwam Justice...

avatar van essence
Ik heb alleszins genoten van dit album. De echte toppers (na 1 luisterbeurt zijn voor mij persoonlijk Idealistic, The Pulse en Jupiter Approach. En hun muziek kon mij een uur mijn pijnlijke rug doen vergeten, wat niet kan gezegd worden van de pijnstillers die ik achter de kiezen heb. En daarvoor alleen al een 4 ....

yoeridedeygere
Een heel mooi album, al had ik het gevoel dat het beter had gekunnen wanneer ze er een paar liedjes uitfilterden

Sietse
ja, ik heb deze helemaal geluisterd en ja ik trok het echt niet.
Waardeloze rot plaat...en dan lees ik nu dat het nog meer nummers worden...totaal 20 :/

Een vriend van me had dit aangeraden als zijnde leuke muziek, wel met als kanttekening dat het misschien wel niets voor mij was...en met dat laatste had hij gelijk.
Ik vind erg veel electronische muziek goed, maar dit is echt gewoon niks...een zeer goedkope versie van Daft Punkt als je het mij vraagt...maar denk dat ik dit al een keer had gezegd...

yoeridedeygere
vergelijkingen vind ik altijd goedkoop, dit is Daft Punk niet. Net zoals Editors en Interpol geen Joy Division zijn

avatar van Zwammer
Die bonustracks stellen in ieder geval niet veel voor. Gelukkig hebben ze het gewoon bij deze 15 nummers gelaten, want bij die 7 andere nummers mis ik toch wel een beetje de kwaliteit.

yoeridedeygere schreef:

het is anders maar zit in de zelfde hoek en dit vind ik dan gewoon een stuk minder...

3ddfreak
Je kan natuurlijk een eigen mening en smaak hebben maar dit album komen afbreken is ronduit hillarisch ofwel heb je een heel apparte en eigen smaak. Zonder te willen vergelijken met Daft Punk en consoorten vind ik dit een topplaat. Het beste wat mij in 2007 al overkomen is. Ik begrijp de mensen die dit album minder dan 3 geven helemaal niet...

Antagoon
Electro_ schreef:
Conclusie: Trek je niks aan van het gemiddelde en ga je eigen gang

Da's waarschijnlijk het beste, maar ben het toch wel met de mensen eens dat het vreemd is dat kwalitatief goede platen lager dan een 2 scoren. Aan de andere kant is het behoorlijk lastig om consequent gevoel en ratio uit elkaar te trekken.
Zelf ben ik geen fan van dit genre, maar pik via vrienden wel eens wat op. Zo ook dit. En je moet echt wat aan je oren hebben wil je niet kunnen horen dat dit op z'n minst kwaliteit heeft, wat wat anders is dan het ook mooi vinden.
Voordeel van deze site is natuurlijk wel dat je snel even kunt checken door wat voor een 'soort' stemmer een plaat gekraakt wordt.
4* van een gitaarliefhebber....net als voor Daft Punk

avatar van Pittaman
Ik weiger principieel van dit album ooit in huis te halen. Eens wat gelezen over Digitalism en daarin zei die (het is één persoon dacht ik?) dat "perfect opgenomen studioplaten saai zijn". En dat hij op rudimentaire wijze zijn platen opneemt. Blijkbaar vindt hij dat rock 'n roll, om geen perfecte opnamekwaliteit op een album neer te zetten.

Nou ja, hou uw imperfectie voor live shows misschien, maar aub niet op een album denk ik zo. Waarom zou je in godsnaam evenveel betalen voor amateuristische producties als je evenveel betaalt voor hoogkwalitatief gedoe.

Ik ga het wel nog eens downloaden, om te kijken waarover al de "fuzz" gaat. Maar ik begin te vrezen dat het lichtelijk overhyped is. Al dat elektronisch rock 'n roll gedoe is een excuus om wat te kloten met uw aparatuur zonder goed na te denken over met wat ge bezig zijt. Zo lijkt het mij.

Pogo is wel iets beter met de zang dan dat ander liedje waarnaar hier een link staat.

Maar als het lijkt op Daft Punk zoals hier is gezegd, dan zal het inderdaad niet zo denderend zijn als je zou verwachten, toch niet in album vorm. Goed mogelijk dat hij live goed is, lijkt me toch dans muziek te zijn. Geen hoogstaande muziek, maar leuk om wat zot op te doen dan.

avatar van yeahyeahyeah
Wat loop je nou uitgebreid en gewichtig te ouwehoeren over een album dat je nog niet eens gehoord hebt? Sommige mensen hier nemen zichzelf echt veeeel te serieus...

3ddfreak
@Pittaman: Geef aub eens geen commentaar over een band en een genre waar je de ballen van afweet. Het feit dat je niet eens de samenstelling van deze goden kent zegt al genoeg.

Ik luister nu wat samples op bol.com, en wat ik hoor is echt heerlijk Dus ik ben hem nu ook aan het downen, lijkt me echt een prachtig album. Ik zie ook op musicmeter dat er vergelijkingen worden getrokken met Justice en dat vindt ik helemaal geweldig dus ik denk dat het dan wel goed zit

avatar van Pittaman
Ik geef commentaar met wat ik weet over de achterliggende gedachten. Dat ik de samenstelling niet ken is trouwens irrelevant omdat er onder de naam" digitalism" word gewerkt. (Ja, ik beweer dat "bandleden" kennen slechts academisch is.)

Pittaman schreef:

Bovenstaande quote wil dus zeggen dat je nog een andere post van mij kunt verwachten waar ik mijn verwachtingen met de werkelijkheid zal vergelijken.

O ja, je mag gerust de eigenschappen van dit bepaalde genre eens beschrijven.

Heb hem vanaf vandaag gedownload, en ik luister hem ong. non-stop. Echt de beste Electro cd van dit moment, maar miss is dat iets te voorbarig na 1 dag. Maar ik ben in ieder geval ZEER positief over deze cd echt lekker. (ook nice dat hij 15 nummers bevat )

avatar van -Brent-
Gisteren Digitalism live gezien op the City is Ours, die gasten waren wel echt grandioos. Wel jammer dat het zomaar over was, net als met goose ach ik krijg het idee dat ik ze toch nog wel een keertje ga zien dit jaar.

Hmmm nu Justice nog

Voor mij is het echt het album van het jaar. Wat een power, wat een energie, wat een vette tracks. Verder zeer afwisselend en inventief. Het is alweer een tijd geleden dat ik zo onder de indruk was van een nieuw album.

avatar van gemaster
Lekker plaatje hoor. Ligt een beetje in het verlengde van die hele electroclash beweging van de laatste jaren. Het is allemaal niet bijster origineel, maar dat boeit me eerlijk gezegd geen reet. Het klinkt allemaal als een klok.

Beste nummer is 'Anything New', heerlijke sound heeft dat nummer.

avatar van kaz
kaz
Ik vind dit echt n hippe cd. Luistert lekker weg. Hou wel van dit soort muziek, lekkere beat, leuke deuntjes e.d. Zit goed in elkaar.