Dead Can Dance - Dionysus (2018)

Australiƫ
Pop / Wereld
Label: [PIAS]

1. ACT I : Sea Borne - Liberator of Minds - Dance of the Bacchantes (16:38)
  2. ACT II : The Mountain - the Invocation - the Forest - Psychopomp (19:26)
Bombus
Ziet er gaaf uit, en wat een prog tracklist!

Als ik de hoes zie, dan verwacht ik dat het meer in de lijn van Spiritchaser en Into the Labyrinth ligt dan dat het aansluit bij de mooie comeback Anastasis, maar een hoes zegt niet alles.

avatar van Premonition
Ik verwacht dat het muzikaal meer bij Aion gaat aansluiten, omdat het album een oratorium schijnt te worden....
13 en 14 mei 2019 optredens in Tivoli Utrecht in kader van hun 40 jarig bestaan.

Bombus
Ik hoop vrijdag kaartjes te kunnen bemachtigen, ze staan nog op m'n lijstje x live zien.

avatar van raymondkeuters
Wat een nieuws! Een nieuw album én een Europese tour! Fantastisch!

avatar van Chameleon Day
Kijk aan, dit zijn de betere berichten! Aansluiting bij Aion vind ik geen bezwaar. Dat album heeft mij destijds op het pad van de middeleeuwse muziek/vroege barok gebracht.

avatar van Alicia
Goed nieuws! Ik ben ook benieuwd naar deze Dead Can Dance!

avatar van reptile71
Is Act I niet gewoon net als kant A van de plaat en Act II kant B en dus de tracks gewoon de namen die nu achter die acts staan?

P.S.: jullie gaan natuurlijk allemaal niet naar Utrecht, zodat wij morgen gewoon kaarten hebben, toch? Mooi zo. Rotdagen hoor zo doordeweeks, jullie kunnen niet. Moeten werken en vroeg weer op enzo, dus jullie gaan niet. Perfect. En mocht je toch willen gaan, kaartverkoop begint morgen om 12 uur.

reptile71 schreef:

Ik had bijna op de "meld misbruik knop" gedrukt. Want ik vrees dat het nog waar is ook wat je daar zegt (is het echt doordeweeks?). Dus jouw kaart dank je aan mij

Chameleon Day schreef:

Ik had bijna op de "meld misbruik knop" gedrukt. Want ik vrees dat het waar is wat je daar zegt (is het echt doodeweeks?). Dus jouw kaart dank je aan mij

13 en 14 mei - kaarten vanaf 55,- verkoop loopt via Guts; ben bezig met een budgetaanvraag bij m'n CFO
Zeldzaam lelijke hoes trouwens - lijkt wel geministeckt.

avatar van Chameleon Day
Die CFO is u toch, of het vrouwwezen in huis?

Chameleon Day schreef:
Die CFO is u toch, of het vrouwwezen in huis?

Ondergetekende is COO en CIO ineen, zonder bijbehorende honorering

avatar van Chameleon Day
Zonder dollen (lelijke geministeckte hoes of niet): wie overweegt heen te gaan en op welke dag (13e of 14e)?

(BTW: interessante thematiek heeft dit Dionysus. Poeh, ik trek een fles wijn open!)

Chameleon Day schreef:
Poeh, ik trek een fles wijn open!

Morgen ADV?

Chameleon Day schreef:

Ik ga voor kaarten voor de 13de.

De albumafbeelding is een masker van de Huchol indianen uit Mexico.

Dus nee Lin, het zijn geen strijkkralen. Je gaat te veel met kinderen om. Het zijn wel kralen, in dit geval geplakt op een masker.

avatar van reptile71
13 mei, laatste twee tickets parterre gescoord , yeah!

avatar van raymondkeuters
Yes, ook tickets voor 13 mei!

avatar van Chameleon Day
Ik ben er de 13e ook bij Zowaar met echtgenote, die normaliter weinig op heeft met mijn muzikale voorkeuren. ...Ik zal vanavond bij de wijn wat DCD opzetten. Aion maar doen? Zal dat het meest dicht in de buurt van dit oratorium ter verering van de 'cultus van Dionysus' komen?

reptile71 schreef:
Het zijn wel kralen, in dit geval geplakt op een masker.

Gewoon strijken dus!

Gewoon strijken dus!

Die techniek vinden ze pas over 100 jaar uit daar.

avatar van Lin
Lin
reptile71 schreef:

Ik ga voor kaarten voor de 13de.

De albumafbeelding is een masker van de Huchol indianen uit Mexico.

Wist ik wel heb zelf nog een mooi hagedissenpotje uit mexico met dezelfde techniek. Ik vind de hoes mooi trouwens.

Bombus
Ticket gescoord, Spiritchaser op repeat en tijd voor wijn inderdaad!

Lin schreef:
heb zelf nog een mooi hagedissenpotje uit mexico met dezelfde techniek.

Maar toch wel gestreken, mag ik hopen.

avatar van Chameleon Day
Behoorlijk donker en ook met dreiging. Of je op die berg zou willen ronddwalen.....?

avatar van perrospicados
13 mei ben ik er ook bij. Het lijkt wel een Mume jaarvergadering

avatar van Chameleon Day
Een jaarvergadering ter ere van Dionysus....dat betekent wel dat de jaarvergadering een sommelier nodig heeft! Wie wil?

Misterfool
DcD goes prog
Laat maar komen, ik ben benieuwd!

avatar van Chameleon Day
Ik hoor, gelukkig, geen prog in The Mountain.

avatar van Premonition
Nee, ik hoor geen prog. Op internet kwam ik de term Pagan Greek music tegen, dat dekt de lading wel