Een belachelijk goede plaat, een belachelijk goede songschrijver. Plaat met maximale impact. Een en Een is Drie plaat. Die worden zelfden gemaakt.
Emotioneel zwaar geladen, al zou ik de engelse taal niet machtig zijn dan nog begrijp ik de nummers volledig, de taal van het voelen wordt je op deze plaat onderwezen. In die zin is the God machine hier professor in.
Opvoedmateriaal dit, verplicht op 18 jarige verjaardag van je kinderen aanbieden.
Had graag gewild dat ik deze band (samen met de Swans) in die tijd had begrepen. Maar (helaas) zat ik vast in het Seattle-web. Enkele jaren later, te laat voor liveshows, ontdekt. Je zult begrijpen dat ik blij ben met Sophia en de revival van de swans de afgelopen jaren. Al houd ik er een klein 'ik moet het ermee doen-gevoel' aan over.
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat zijn concerten met Sophia nu nog steeds zo slecht bezocht worden.
Nooit is het uitverkocht, er zijn keren dat ik met een half lege zaal sta. Als het concert dan liep (lees: een zaal die aandacht had en daarmee Robert Shepherd tevreden stelt, mijn god wat is hij daar gevoelig voor) dan kreeg je dezelfde vibe als de God machine op plaat laat horen. Memorabele bijeenkomsten geweest (ook de keren dat Shepherd wel last had van het publiek, kreeg je een heel ander soort spanning

).