The Young Gods - Data Mirage Tangram (2019)

Zwitserland
Rock / Electronic
Label: Two Gentlemen

1. Entre en Matière (7:11)
  2. Tear Up the Red Sky (7:28)
  3. Figure sans Nom (6:08)
  4. Moon Above (6:01)
  5. All My Skin Standing (11:10)
  6. You Gave Me a Name (7:57)
  7. Everythem (7:31)
avatar van Hega
Geweldige band!
Ben hier zeer benieuwd naar.

2019 is wel een comeback jaar voor bands aan het worden.De zoveelste. Helemaal in het begin heb ik The Young Gods nog gevolgd, maar halverwege de jaren 90 niet meer.

avatar van Castle
Na TV Sky nog de verzamelaar in huis gehaald, daarna uit beeld geraakt.
Benieuwd

avatar van E-Clect-Eddy
Zelfde verhaal hier, de eerste albums in bezit daarna afgehaakt door andere interesses.

Er zijn al twee singles uit: Tear Up the Red Sky en Figure sans Nom in diverse smaaktjes (edits en remixes)

Figure sans nom - YouTube (edit)

avatar van E-Clect-Eddy
Er zitten duidelijk veel meer Ambient invloeden op dit album, met een wat duister randje. Glitch is ook niet ver weg als subtielere variant van Industrial. Zelf heb ik niet veel met lange Ambient nummers, ik hou van zang en teksten en het korte Pop-format. Maar dit is nog goed te doen omdat de gitaar en Industrial bombast ook voorbij komen. Het is ook nog steeds herkenbaar als The Young Gods, ook door die twee-talige zang en karakteristieke stem van Franz Treichler (het enige vast lid van deze act).

Tear Up the Red Sky met Industrial passages in contrast met de ingetogen passages doet nog het meest denken aan ouder werk. Terecht de single en mijn favoriet op dit album. De eerste beluistering valt goed ondanks dat het niet helemaal in mijn straatje past als Electro Pop Rock liefhebber. Maar vanwege krediet op oud werk is er altijd interesse voor nieuw werk en ook deze is goed te doen.

avatar van blur8
Relatief veel geluidscollages. Tear Up..., Figure sans Non & All My Skin Standing zijn ruim meest genietbaar, met heerlijk zwaar aangezette Gitaar Synths comi. Andere songs zijn grotendeels instrumentaal, lang uitgewerkt en daardoor al snel minder toegankelijk. Geloof dat ik er wel iets meer van verwacht had, maar ben ook niet zo fan van Zwitserse kaasfondue, dat ligt ook zwaar op de maag. Die 3 nrs zijn zeer goedgekeurd, maar als volledige album weet ik het nog niet.

avatar van Aladdin
En toch, en toch...het beklijft, klinkt anders dan andere artiesten en dan hun eigen platen. Alleen Moon Above is me te schetsmatig.