Massive Attack - 100th Window (2003)

Pop / Electronic
Label: Virgin

1. Future Proof (5:38)
  2. What Your Soul Sings (6:38)

3. Everywhen (7:39)

met Horace Andy

4. Special Cases (5:09)

met Sinéad O'Connor

5. Butterfly Caught (7:34)
  6. A Prayer for England (5:48)

met Sinéad O'Connor

7. Small Time Shot Away (7:59)
  8. Name Taken (7:49)

met Horace Andy

9. Antistar / LP4 (8:17)
avatar van Chameleon Day
Banksy? Wie zal het zeggen. Hij is toch recent beweerdelijk ontmaskerd? Hoe zat het ook al weer? Ik hoorde er iets over op radio 1….

avatar van Premonition
Goldie versprak zich eens in een interview, geloof ik. Hij noemde toen de naam Robert.

avatar van Poles Apart
Premonition schreef:

Ik heb dat ook lang gedacht en alles wees in die richting, maar recent is er een oud interview gevonden waarin de artiest Banksy zichzelf als Robert Banks identificeert. Inderdaad Robert dus, maar niet Del Naja, al zijn ze wel goede vrienden.

Off topic dit alles. On topic: deze plaat heeft na de dood van Sinéad O'Connor dit jaar alleen nog maar aan zeggingskracht gewonnen.

avatar van Litmanen1
Ik heb dit album er ook maar weer eens bijgepakt. Het is wat mij betreft een album dat een hogere score verdient. Mezzanine vind ik persoonlijk het beste album van deze band maar deze zit er niet heel ver achter. De duistere en mysterieuze sfeer is fenomenaal en de stem van Sinéad O'conner past er geweldig bij. Al ben ik altijd erg gecharmeerd van de stem van Horace Andy. Ook zijn 2 tracks op dit album zijn van een zeer aangenaam niveau. Ik ben blij dat ik de band 2 keer inclusief Horace heb mogen zien. Het zou wat zijn als er na zovele jaren weer eens een volwaardig album komt....ik blijf hopen

avatar van Ernie
Deze maar weer eens opgelegd nu ik zojuist tickets heb gekocht voor hun optreden deze zomer op de Lokerse Feesten
Wordt de 2de keer dat ik ze zie

Ik grijp vlugger naar Mezzazine die ik hun beste vind maar alle andere platen hoor ik ook enorm graag. 100th Window heeft ook dat onheilspellende sfeertje zoals Mezzanine en is 1 lange trip.
Zeker een sterke 4* waard.