Justice - † (2007)

Frankrijk
Dance
Label: Ed Banger

1. Genesis (3:54)
  2. Let There Be Light (4:56)
  3. D.A.N.C.E (3:31)
  4. Newjack (3:36)
  5. Phantom (4:59)
  6. Phantom Pt. II (3:21)
  7. Valentine (2:56)
  8. Tthhee Ppaarrttyy (3:46)

met Uffie

9. DVNO (4:13)

met Mehdi Pinson

10. Stress (4:58)
  11. Waters of Nazareth (4:31)
  12. One Minute to Midnight (3:41)
  13. D.A.N.C.E [Rehearsal Version] * (4:29)
avatar van deft0nes
Dit is inderdaad heerlijke, klassiek-achtige epische muziek. Heerlijk. Heb deze cd voor het eerst stoned gehoord en was zéér onder de indruk. Van het eerste nummer, genesis, werd ik zelfs bang xD.

avatar van Marsvin
Prachtige eerste CD van deze 2 heren uit Frankrijk. Hopelijk komen er na deze nog meer goede CD's.

Top 3: Waters Of Nazareth, Stress, Let There Be Light
Flop: Valentine

avatar van dilladawg
Justice is naar mijn mening samen met daft punk de beste dance - groep, dit album is gewoon ziek.
Lekkere sound hebben deze gasten.

Een woord

Ge-wel-dig

Dit werd in korte tijd mijn favoriete groep (een positie die eerder tien jaar voor The Prodigy was na ze het in 1997 van 2Unlimited overnamen).

Dit album was ook de juiste impuls voor de ingekakte Franse housescene.

LoveStoned
Inderdaad. Maar ben na drie toch wel eens bereid om een tweede te kopen. Het is goed dat ze niet het jaar daarna meteen een nieuw album maakte, maar het wordt nu wel weer eens tijd...

Ze zitten nu in de studio..dus ik verwacht in 2010 wel op zijn minstens wat nieuwe nummers. Een nieuw album zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

avatar van RogerV
Ja ik oop ook snel op nieuw werk.

Overigens vind ik ook dat justice in korte tijd een fanbase heeft opgebouwd met het enthousiasme dat ik niet vaak gezien heb.

avatar van Raul
Lekker album maar niet iets wat ik graag helemaal achter elkaar draai als ik rustig thuis zit. Dan wordt het inderdaad wel ietwat saai soms. Dit is gewoon feestmuziek en live zijn ze dan ook geweldig!

Wel een dikke voldoende uiteraard: 3,5 sterren.

avatar van vork666
Behalve de 3 erg mooie nummers Genesis, Waters of Nazareth en Stress overheerst hier naar mijn mening toch teveel de middelmaat. Ik heb me grondig verveeld tijdens het luisteren naar deze CD en een nummer als D.A.N.C.E. wordt zelfs irritant door de vocals die er doorheen gemikt zijn (zeer spijtig, want de beat klinkt wel erg lekker).

avatar van Marsvin
Zijn ze dood, liggen ze te maffen, teveel drugs gepakt zodat ze niet meer recht kunnen staan, op vakantie...
Waar zijn ze ?
Ik mis hen!

Zitten in de studio (volgens Busy P) en No Problem van Jamaica is mede geproduceerd door Xavier.

Maar het duurt inderdaad wat lang...maar goed het is maar de vraag of ze hier ooit overheen kunnen komen. Ik denk dat het alleen maar zal teleurstellen, maar wie weet

avatar van NewYorkCityLight
Tik Tok van Ke$ha lijkt echt wel een regelrechte kopie van Theeeheheheeeeee Parttttrrrrrrtyyyyy .

Is toch niks mis mee

Ik las net weer een bericht van Electro waar hij aangeeft dat Phantom een sample bevat van Goblin's Tenebre. En naar aanleiding daarvan maar even het CD-boekje erbij gepakt en de vocals uit New Jack zijn gesampled en het verontrustende geluid uit Stress is ook gesampled uit een nummer van de soundtrack van Saturday Night Fever.

Dus ja samplen (coveren) gebeurt vaker dan je denkt

avatar van wisselstroom
Van de electro-acts die ik ken, heeft Justice toch wel de meest vette sound en de spannendste nummers. De overgang tussen Genesis en Let There Be Light is geweldig, hetzelfde geldt voor de haperende beats in Newjack, en het hoogtepunt van de cd: de overgang van Phantom pt I naar pt II --> die sound is echt bruut, alsof ze het geluid van een massa kettingzagen bewerkt hebben.

Waters to Nazareth is een heerlijke knaller op het eind, waarna de cooling down volgt met One Minute to Midnight.

Heb deze plaat al vaak gehoord, en het is nog steeds moeilijk om stil te zitten als ik hem hoor!

De Soulwax-remix van Phantom mag er ook zijn btw.

De mannen staan op een feestje in Australië tijdens nieuwjaar Misschien is dit dé nieuwe start...

avatar van R2DeepThroat
Pracht van een album.

avatar van vork666
Ik ben wel heel erg streng hierboven. Nog steeds vind ik Let There Be Light en D.A.N.C.E. twee van de vreselijkste nummers die er bestaan, maar Newjack, Phantom Pt. II en Valentine zijn prima nummers en ook Tthhee Ppaarrttyy en DVNO zijn best leuk als je door de vocals heen weet te luisteren. Van 2.5* naar 3.5*.

avatar van Madjack71
Een instinker voor mij. Op basis van de hoes dacht ik even te maken hebben met wat stevigere muziek...helaas. De pracht van dit album gaat aan mij voorbij. Tthhee Ppaarrttyy, maar dan wel met slappe thee.

(vermoedelijk) Zes nieuwe nummers van het nieuwe album, genaamd Visceral.

Hear Six Alleged New Songs from Justice’s Visceral LP at PMA | Pretty Much Amazing - prettymuchamazing.com

Interesting!

avatar van BieberLove
ben benieuwd

baronpils
Gruwelijke album, kan er geen genoeg van krijgen! Waters of Nazareth knalt echt ENORM hard door mn speakers

Misterfool
Heerlijke dance met diepgang. Vooral de 2 instrumentaaltjes op het begin zijn meesterlijk.

Berichten over het nieuwe album verplaatst naar Justice

avatar van Shinobi
Heerlijk album, staan alleen maar toppers op.

4,0 Sterren en kom maar op met het nieuwe album.

LoveStoned
Freekje schreef:

Zoals gebleken is dat er niet van gekomen. Ben bang dat het Justice een beetje naar hun hoofd is gestegen, zoals vele artiesten voor hen. Als ik nog 's twee jaar moet wachten hoeft het voor mij echt niet meer.

Het nieuwe album is al af voor zover ik weet. Schijnt best goed te zijn, heb hem zelf nog niet gehoord.

Poa
Volgens mij ook, komt in ieder geval eind oktober uit.

25 oktober komt hij uit om precies te zijn. Nieuwe single zal audio, video, disco worden (titelsong). Dus hij komt er dan eindelijk aan Ben hééél benieuwd....

avatar van ecktepatrick
Geweldig album! Dit is een klassiekertje!