Rammstein - Rammstein (2019)

Duitsland

9. Weit Weg (4:19)
  10. Tattoo (4:10)
  11. Hallomann (4:09)
avatar van WoNa
Eerste indruk is heel simpel: dit is Rammstein en ja 'Mutter' en 'Reise Reise' zijn beter. Dat feit maakt 'Rammstein' geen slechte plaat. Integendeel. Echte oordeel moet nog komen.

avatar van krosnicky
Kort gezegt hij is goed Maar de 1ste 4 albums blijven de beste

avatar van Erikpol
JVT schreef:
Auslander is wel heel erg slecht

Dit is zeker niet hun stevigste plaat, er staan maar weinig echte knallers op. Maar dat is voor mij op zich niet erg. Maar ik geloof wel dat er hier mensen op afhaken.
Hoogtepunten zijn voor mij , Deutschland, Puppe en Zeig Dich.
Weinig knallers en toch een 4. dat is best opmerkelijk.

Puppe is wel fantastisch hoor

behangplakker schreef:
Puppe is wel fantastisch hoor

ja lekker he! Dat heerlijk gefrustreerde, agressieve, overspannen geschreeuw van Till. Genieten!!

avatar van Wolfmother
Vandaag 1e luisterbeurt.
Deutschland blijft een favorietje en Tattoo klinkt echt als typisch Rammstein.
Radio vind ik daarentegen erg matig en verder springt Puppe er op een aparte manier bovenuit.
Natuurlijk gaat de plaat komende weken op repeat, maar durf niet te zeggen of het nou het wachten waard was.
Impact van Liebe Ist Fur Alle Da was toch velen malen heftiger, ook veel hardere plaat lijkt het wel.
Maar goed, tijd zal het leren...

avatar van WoNa
Er maar alvast een halfje bij gedaan. Ik geloof dat ik hem echt goed ga vinden.

Wat mij opvalt is dat Rammstein tegenwoordig zoveel gebruik maakt van echt kinderlijk Duits. "Ich reise viel, ich reise gern. Fern und nah und nah und fern" of "
"Hallo kleines Mädchen, wie geht es dir?
Mir geht es gut, sprich nicht zu mir
Steig einfach ein, ich nehm' dich mit
Und kaufe dir Muscheln mit Pommes Frites".
Tenenkrullend bijna...
Het lijkt wel, nu de groep internationaal helemaal is doorgebroken, dat iedereen hun Duits moet verstaan, en al zeker de gemiddelde Amerikaan. Ik vond hun teksten vroeger toch veel interessanter. Vroeger heetten hun songs Sehnsucht, Laichzeit of Herzeleid. Je moest al eens opzoeken waarover de songs gingen. Tegenwoordig is het Radio, Sex, Diamant, Tattoo...Ik vond ze vroeger ook wat scherper klinken. Gevaarlijker en spannender. Maar dat zullen de jaren zijn zeker...
Geen hoogtepunt in hun carrière dus deze plaat, maar slecht is het zeker niet...
Vroeger was 't beter

avatar van Peterx
Album nu paar keer beluisterd op LP en ik moet zeggen hij wordt voor mij steeds beter,
Van de week de setlist gezien voor het concert in de kuip Rotterdam en die ziet er goed uit.

avatar van WoNa
Raar verhaal. Ik was in Leiden en dacht ik loop even bij Plato naar binnen. Daar was geen exemplaar van Rammstein te vinden. Dus loop door naar Velvet. Wel de LP voor € 35, maar geen cd. Wat blijkt? De plaat wordt maar mondjesmaat geleverd. Hij bestelde 20 cds (waar is de tijd gebleven dat een platenzaak dozen vol had staan van de nieuwe plaat van een hele grote band, 20!) en kreeg er 4. Bestelde dezelfde dag er weer 20 en kreeg er 2. Wat een slecht verhaal. Voor platenzaken die het al niet makkelijk hebben dan. Waarom? Voor 25 euris had ik de LP zo meegenomen, maar heb daar voor mijzelf de grens gelegd en de cd is niet in voorraad. Gevolg, ik ga op Bol.com kijken. Dat zegt de volgende dag te kunnen leveren. (Klopt niet altijd, dat weet ik.)

Kunstmatige schaarste creëren lijkt mij niet de oplossing om de platenverkoop en de -zaken te bevorderen. Het zwarte scenario is natuurlijk dat het niet meer uitmaakt die fysieke verkoop.

Peterx schreef:

Bedoel jij de setlist van het rehearsal concert in de Veltins Arena? Ik zie dat ze daar op Weit Weg en Halloman na de overige 9 nummers spelen van dit album.

WoNa schreef:

Echter: kort geleden was er ook online geen cd meer te krijgen op Amazon.de: alles uitverkocht. Dat gebeurt daar niet snel. Dus mogelijk zijn ze ook ingehaald door het succes van dit album.

west schreef:

En bedankt voor de spoilers.....

lennon schreef:

En bedankt voor de spoilers.....

Dat is toch nauwelijks een verrassing te noemen? Overigens was het een rehearsel en is het de vraag hoeveel nummers ze spelen van het nieuwe album per concert lijkt mij. En de rest van de set is juist een verrassing.

Wacht maar... nog 2 weken en dan zal ik het hele concert hier even reviewen.

lennon schreef:
Wacht maar... nog 2 weken en dan zal ik het hele concert hier even reviewen.

Jij gaat toch naar München? Alvast veel plezier!