Rammstein - Rammstein (2019)

Duitsland

8. Diamant (2:33)
  9. Weit Weg (4:19)
  10. Tattoo (4:10)
  11. Hallomann (4:09)
Het album staat bij mjj nog steeds op hoge rotatie na al die maanden.... Dit is een 5 sterren plaat voor mij inmiddels en nog steeds groeit ie.

Waar ik in het begin vooral de 1e helft kon waarderen ligt nu die waardering ook bij de 2e helft

Beste van 2019 wat mij betreft. Tot nu toe

avatar van Spoelworm
In stillen Nächten weint ein Mann
weil er sich erinnern kann

Rammstein is een band die ik enorm lekker vind als ik het grasmaai.

En als het gaat om de mp3 op de oordopjes (of in de auto), heb ik vaak wat we in de 80s een mixtape zouden noemen , van alle albums enkel de nummers erop die ik goed vind.

De Rammstein platen kan ik meten naar het aantal nummers wat ik doorgaans op de speellijst zet. Zo is het dat ik van bv Reise,Reise vaak maar 3 a 4 nummers gebruik en zit Rosenrot rond de 7. Rammstein is een band dat ik de nummers of echt helemaal geweldig vind, of niks. Er is niet echt een grijs gebied daartussen. Deze plaat scoort 7 van de 11, en die 7 vind ik niet alleen geweldig, maar het verslavende niveau schijnt ook nog eens hoger dan bij de andere albums. De rest van de songs geef ik natuurlijk nog een kans omdat het album nog niet zo lang in mijn bezit is.
De kans is waarschijnlijk klein dat ze de grasmaaier selectie halen.

(beste nummers zijn het geweldige Deutschland , Zeig Dich , en Was Ich Liebe. Diamant is niet zo erg sterk,maar de laatste zin vind ik toch zo mooi gevonden dat lift het nummer voor mij op)

avatar van DjFrankie
Puppe hier mijn favoriet, verder niks vernieuwends gehoord, maar klinkt zeker niet slecht.

avatar van Funky Bookie
Lekkere, vertrouwde Rammstein plaat. Na de euforie van het Rotterdam optreden, hoor ik wel meer mindere momenten dan voorheen. Na Diamant is het beste er echt wel af van mij. Puppe is natuurlijk fantastisch.

Voor mij hebben de heren het beste album van 2019 gemaakt.

avatar van andnino
Het album vind ik eigenlijk niet echt heel spannend, behalve DEUTSCHLAND. Eigenlijk al vanaf de eerste luisterbeurt heeft dit zich genesteld als mijn #1 nummer van het jaar.

De volledige lijst