Bruce Springsteen - Western Stars (2019)

Label: Columbia

1. Hitch Hikin' (3:37)
  2. The Wayfarer (4:18)
  3. Tucson Train (3:31)
  4. Western Stars (4:41)
  5. Sleepy Joe's Café (3:14)
  6. Drive Fast (The Stuntman) (4:16)
  7. Chasin' Wild Horses (5:03)
  8. Sundown (3:17)
  9. Somewhere North of Nashville (1:52)
  10. Stones (4:44)
  11. There Goes My Miracle (4:05)
  12. Hello Sunshine (3:56)
  13. Moonlight Motel (4:16)
avatar van ohmusica
De een noemt iets ‘magisch’ de ander ‘erg gezapig’. Magisch is een prachtige kwalificatie. Gezapig heeft iets oersaais, van hetzelfde, bedaard en bezadigd. De mogelijkheid betaat dat ook saaie mensen ook nog iets magisch kunnen vinden, maar het kan ook duiden op een of ander gebrek aan iets. Nu is het geval dat ik deze Springsteen ook best magisch vind. Beste Mona moet ik me nu hierover zorgen maken?

avatar van Savant
ohmusica schreef:
Beste Mona moet ik me nu hierover zorgen maken?

Helaas... Mona is ons onlangs ontvallen. U zult met uw prangende vragen een andere vraagbaak dienen te adresseren. Het leven is hard, zoals ook Bruce ons met enige regelmaat laat weten. De troost zit, en dat is wel weer magisch, in de muziek.

avatar van Cor
Cor
Hij zingt prachtig en het klinkt als een klok. En de liedjes? Mwah, best te doen, maar ik rol niet van mn stoel. Dit wilde Bruce Springsteen kennelijk ook een keer doen. We gunnen 'm z'n plezier, want dat heeft 'ie zo te horen wel. Done that. En nu weer lekker rocken met de E-Street Band.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Indrukwekkende plaat van The Boss die mij met deze westcoast sound echt weet te raken. De prachtig ingetogen nummers voorzien van strijkers en pedal steel zijn zeer fraai. Vooral Tucson Train, Western Stars, Stones en afsluiter Moonlight Motel springen eruit.
Enkel Sleepy Joe"s Café vind ik wat minder. Bruce is prima bij stem en weet met dit album een heerlijke sfeer te creëeren, deze plaat zal ik wel met enige regelmaat uit de kast trekken. De hoes is eigenlijk ook een bonuspunt waard.