Slipknot - We Are Not Your Kind (2019)

Label: Roadrunner

1. Insert Coin (1:39)
  2. Unsainted (4:21)
  3. Birth of the Cruel (4:36)
  4. Death Because of Death (1:21)
  5. Nero Forte (5:15)
  6. Critical Darling (6:26)
  7. Liar's Funeral (5:27)
  8. Red Flag (4:12)
  9. What's Next (1:39)
  10. Spiders (4:04)
  11. Orphan (6:02)
  12. My Pain (6:48)
  13. Not Long for This World (6:36)
  14. Solway Firth (5:56)
  15. All Out Life * (5:40)
totale tijdsduur: 1:04:22 (1:10:02)
avatar van Kondoro0614
Eigenlijk na het overlijden van Paul Gray vind ik Slipknot persoonlijk niet meer zoals het was, de oudere albums zijn in mijn ogen tien keer beter en vooral wat veller, de pit zat er altijd erg goed in en dat is wel iets wat ik erg mis. Zo af en toe komt Slipknot vrij hard weer binnen, maar ik heb over het algemeen vrij saaie stukken mee gekregen waar het te rustig werd. Voor de rest ben ik het vrijwel eens met de Don boven mij, veel monotoon geluid, en My Pain is misschien inderdaad wel één van de nummers die het beste is op de plaat. Ik kon er weinig mee, het is leuk maar ik had wat meer verwacht onder de naam 'Slipknot'.

avatar van ASman
Zelf ben ik behoorlijk gecharmeerd van de plaat. Dat knotsgekke van de eerste twee platen is er wat af, maar compositorisch heeft het na Vol III niet meer zo geïnspireerd geklonken als het hier doet. De songs zitten prima in mekaar, Taylor is prima bij stem, Weinberg heeft mijn inziens behoorlijke vooruitgang geboekt als drummer en Root haalt eindelijk nog eens een paar memorabele riffs uit de kast.

Het beste "mainstream metal" album van het jaar als je het mij vraagt - Rammstein's laatste, eveneens prima, worp ten spijt.

avatar van Eddie
Slipknot zoals ik Slipknot al 20 jaar ken, lekker voor een paar nummers, maar een groot fan zal ik er ook nu niet van worden. Slipknot is een band die ik live op een festival altijd meepak, maar waarvan ik nooit een hele plaat op zal zetten.

Nooit de grootste Slipknot fan geweest. Maar deze ontstijgt de rest. Ik heb hem al dagenlang op repeat en krijg er geen genoeg van.

avatar van Stuntovic
Zo... Wat ben ik aangenaam verrast door dit album zeg!
Enige smetje is dat 'All out Life' niet op de standaard versie staat.
Daarnaast is My Pain een beetje overbodig met een duur van 6.48. Dit had net zo goed een interlude kunnen zijn van een minuut. Net als nummer 4 en 9.
Klasse album!

avatar van james_cameron
Prima zesde album, met hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes. Zo zijn de melodieuze refreintjes lang niet altijd even memorabel (of zelfs maar toepasselijk) en is de rek er tegen het einde van het album behoorlijk uit. Na de knaller Orphan, wat mij betreft het beste nummer van het album, krijgen we het lange en erg saaie My Pain voor de kiezen, waarna de boel niet helemaal meer op gang komt. Niettemin veel sterke tracks.