Heart - Bad Animals (1987)

Label: Capitol

1. Who Will You Run To (4:06)
  2. Alone (3:39)
  3. There's the Girl (3:50)
  4. I Want You So Bad (4:22)
  5. Wait for an Answer (4:32)
  6. Bad Animals (4:54)
  7. You Ain't So Tough (4:06)
  8. Strangers of the Heart (3:41)
  9. Easy Target (3:59)
  10. R.S.V.P. (3:38)
avatar van titan
titan (crew)
Ik ben bepaald geen A.O.R.-liefhebber, maar naar Heart mag ik graag luisteren. Komt waarschijnlijk door de mooie stemmen van de gezusters Wilson, waar ze veel drama en emotie in weten te leggen. 3,5*

avatar van Saldek
Naar aanleiding van dit album besloot ik hun concert bij te wonen. Dit album zal ik dus altijd dankbaar blijven. Goed album. 'I want you so bad' weet me te ontroeren. Moet altijd even slikken bij dat nummer omdat ik 'm zo zo intens mooi vind. In mijn oren klinkt dit als echt typisch amerikaanse rockmuziek, van de 'mooie imago' tot de mooie klanken. Maar wel eentje met een knipoog........3,5

flebbie
Heb deze als elpee. Alone blijft een prachtig nummer, de rest boeit niet zo.

avatar van Snakeskin
Prima plaat voor een ieder die "Summer of 69" van Brian Adams helemaal te gek vindt.

avatar van T.O.
Ik hoor "Alone" de laatste tijd vaak op de radio in een iets andere versie, opnieuw (live) uitgebracht ofzo?

avatar van musicfriek
Nou, ik hoop het niet, het is en blijft een verschrikkelijk nummer..

avatar van sander.h
musicfriek schreef:
Nou, ik hoop het niet, het is en blijft een verschrikkelijk nummer..

Nietes!

Heb enkele platen van Heart en dit vind ik dan toch de beste eigenlijk, met persoonlijke favoriet Where's The Girl.

Kingsnake
Wait for an Answer is een remake van een Dalbello nummer.
Collega zangeres uit Canada.

Deze plaat rockt lekker en er staat weer wat kippenvel muziek op middels Alone, eerdergenoemde Wait for an Answer en I Want You So Bad.

Kant 2 van de elpee heeft me nooit zo kunnen raken.

avatar van gaucho
Dit is er eentje uit de tijd dat Heart heel erg de commerciële kant uitging, met co-writers van buiten de groep die hielpen bij het componeren van de nummers. Het legde hen geen windeieren, want samen met het titelloze Heart-album dat hieraan vooraf ging (uit 1985) is dit de meest succesvolle plaat uit de Heart-historie.

Persoonlijk vind ik dat dit album bij lange na niet in de buurt komt van mijn all-time favoriet Dreamboat Annie (hun debuut uit '76), maar een slechte plaat is dit zeker niet. De zusjes Wilson zijn goed bij stem en het zijn voor het merendeel goed geschreven, zij het wat voorspelbare nummers.

Qua productie was dit stadiongeluid destijds erg in de mode, maar anno nu klinkt het wel een beetje gedateerd en erg 'eighties'. Jammer, maar dit album blijft prima genietbaar, met naast uiteraard Alone top-ballads als Wait for an answer en R.S.V.P. als favorieten, wat mij betreft.

avatar van vielip
Schitterend album!! Klinkt heerlijk eighties (zoals het hoort uit die tijd) en met o.a. Who will you run to, Alone, There's the girl en I want you so bad staan er toch een paar ijzersterke songs op!
Ik mag de oude Heart ook graag horen maar de 80's periode blijft toch mijn favoriete Heart periode met de trilogie 'Heart', 'Bad animals' en 'Brigade'!!!

vielip schreef:

Ik had dit net zo goed zelf kunnen tikken.

Geweldig mooie rockplaat.

Beetje 80's productie. Maar zo wil ik het ook. Supergoed gezongen, en er staat toch wel een mooie cover op van Lisa Dalbello. Kan laatstgenoemde trots op zijn.

I Want You So Bad en Alone zijn waanzinnig! Van de laatste krijg ik nog immer rillingen over de rug.

avatar van vielip
Heb 'm vandaag weer eens opstaan en ik moet zeggen dat het een beest van een album is en blijft! Alone knalt nu uit de speakers en iedereen die beweert dat dit geen top is.....tsja
Blijft één van de allerbeste rockballads ooit in mijn beleving!

Ozric Spacefolk
De hele plaat blijft een 80's rock-topper. Beide Wilsons zingen de sterren van de hemel. En alhoewel het leeuwendeel van de songs geschreven is door buitenstaanders, zijn alle songs erg sterk.

Erg gladde op A.O.R gerichte plaat van Heart . Het roer moest kennelijk om en dat werd een behoorlijke commercieele ommezwaai .
Pluspunt is dat de herkenbaarheid van de gezusters Wilson in ere is gebleven . In dit geval dan de vocalen , want die zijn weer top .
Muzikaal is het een stuk anoniemer . De klok gaat wel op rock en er wordt soms gas teruggenomen ( de hit Alone bijv.) maar ik mis het venijn en de magie van vroeger tijden .
Slechte songs kan ik niet ontdekken , maar er blijft een beetje te weinig hangen om echt van een topalbum te spreken . Het was als Amerikaanse rockband een waarschijnlijk logische stap om bij te blijven , maar ik ben meer gecharmeerd van hun 70's werk .

avatar van vielip
De ommezwaai naar commercie hadden de gezusters Wilson al met het album voor deze gedaan. Deze ligt in het verlengde van dat album vind ik.

Ozric Spacefolk
Ik vind overigens dat niet alleen Ann en Nancy het goed doen hier, hoor. Leadgitarist Howard Leese trekt bijv. op Bad Animals ook hard van leer...

Daarbij ben ik erg in mijn nopjes met Carmassi/Andes als ritmesectie. Lekker ingetogen op deze plaat, maar ze doen gave dingen en zijn retestrak. Die drumpartij op I Want You So Bad inspireert mij enorm...

avatar van Dream Theater
Toch wel een van de beste cd`s van Heart met erg mooie nummers als Wait for an Answer, Bad Animals, het prachtige Alone of Who Will You Run To. De zangpartijen van de zusjes Wilson zijn ongeevenaard!

Ozric Spacefolk
Ik vind de stem van Nancy ook zo lekker zacht en warm. Minder heavy dan Ann Wilson. Te horen op There's the Girl.

goede plaat met i ten cover alone
who will you run to als andere topper

2* - 1.Who Will You Run To (4:06)

5* - 2.Alone (3:39)

3* - 3.There's the Girl (3:50)

5* - 4.I Want You So Bad (4:22)

3* - 5.Wait for an Answer (4:32)

5* - 6.Bad Animals (4:54)

3* - 7.You Ain't So Tough (4:06)

2* - 8.Strangers of the Heart (3:41)

2* - 9.Easy Target (3:59)

1* - 10.R.S.V.P. (3:38)

Ozric Spacefolk
Gave recensie, erg duidelijk.

mag ik vragen waarom je Who WIll You Run To, Easy Target en RSVP zo matig vindt?

Strangers of the Heart vind ik zelf ook niet zo denderend.

Ik heb gestemd n.a.v. de volgende schaal:

5* = erg gaaf, behoort tot mijn all time favorieten
4* = moet in elke verzameling van mij thuishoren
3* = als ik een selectie moet maken van leuke nummers (zegmaar voor achtergrondmuziek) dan hoort 3* daar tussen te staan.
2* = het nummer blijft mij niet boeien, vaak al binnen het beluisteren van het nummer (o.a. het te vaak herhalen van refreinen, verkeerde muziekale keuzes enz).
1* = niet prettig om naar te luisteren.

Deze nummers vallen voor mij onder categorie 1 en 2.

Ozric Spacefolk
Ik vind (persoonlijk) RSVP nou niet een nummer dat niet prettig is om naar te luisteren.

avatar van vielip
Who will you run to reken ik tot de hoogtepunten op dit verder prima album...

avatar van Snakeskin
Half puntje erbij. Ik vind de plaat in haar genre goed. "Alone" is de echte uitschieter. Als de plaat dan eens voorbij komt op de radio raakt die mij nog steeds als toen de plaat als single werd uitgebracht.

avatar van Queen Bitch
heerlijke rockplaat! vooral who will you run to, alone, waiting for an answer en strangers of the heart vind ik erg sterk. de rest luisterd lekker weg zonder dat het ergens echt gaat vervelen.

avatar van Rinus
Zeer redelijk album, waar eigenlijk maar 1 misser op staat, en dat is RSVP. Op CD en vinyl.

Ozric Spacefolk
Hier het origineel van Alone.
Grappig, gezongen dus door Tom Kelly of Billy Steinberg (ik weet niet wie de leadzang voor zijn rekening neemt).

I-Ten - Taking a Cold Look (1983)

avatar van Kronos
In dit geval is de cover beter dan het origineel.

Ook grappig, in de clip van Alone valt Nancy Wilson op haar knieën en geeft een hele hoop show als de solo bezig is, terwijl het gitarist Howard Leese is die soleert.

Kronos schreef:
In dit geval is de cover beter dan het origineel.

Niet voor niets denk ik, dat Kelly/Steinberg het bij één plaat lieten. Laat ze maar hits schrijven voor anderen. Het gaat ze prima af.

En tja, promovideo's. Ik ken video's waar muzikanten in meespelen die niet op de song meespelen