Opeth - In Cauda Venenum (2019)

geen stemmen

10. All Things Will Pass
  • vanaf 27 september te koop
avatar van Kronos
legian schreef:
Ik zou de tweede helft zelfs saai durven te noemen.

Vervelende muzak, in mijn oren. Op basis van dit nummer schaf ik het album gewoon niet aan. Maar mogelijk weet de rest wel te overtuigen.

avatar van Houn
legian schreef:

Ze doen ergens ook denken aan Dream Theater in het feit dat ze veel krachtpatserij laten horen om maar te laten zien dat ze iets complex kunnen maken. Maar ze vergeten daarbij even om een goed nummer te schrijven. De zweedse versie hadden ze van mij weg kunnen laten trouwens, daar is de zang voor mij echt een storende factor.

Exact dit heb ik dus ook, tevens ook bij DT. Men wil te graag laten horen hoe goed ze zijn en wat ze allemaal beheersen, waardoor een "normale" niet te funky opbouw te simpel voor ze is.
Ik ben heb na watershed geen album meer van ze gekocht. Helaas.

avatar van Leptop
Ik zal Opeth de komende tijd eens anders gaan luisteren, want ik hoor niet terug wat hier bovenstaand wordt geschreven. Ik ervaar Opeth de laatste albums eerder eenvoudiger dan complexer of technischer.

avatar van Kronos
Volgens mij combineerde Opeth altijd al complexiteit met eenvoud. Ik heb Heart in Hand vier dagen geleden twee keer beluisterd en de veel herhaalde zanglijn zit nog steeds in mijn hoofd. Omdat het neigt naar simplisme. Als een goed nummer ontbreekt dan vallen technische hoogstandjes, zoals de gitaarsolo's van Fredrik Åkesson, in het water.

avatar van Leptop
Enfin, net de engelse versie geluisterd. Niks mis mee.

Geen grunts, geen folky deuntjes, geen onnavolgbare tempowisselingen, bruut geweld oid. en ja: het had op Sorceress kunnen staan. Maar er zit een lekkere groove in en ja: de mannen kunnen spelen. Prima toch?

avatar van Jake Bugg
Leptop schreef:
Enfin, net de engelse versie geluisterd. Niks mis mee.

Waar ik de nummers die Opeth bij Sorceress al zot had gespeeld voordat het album uitkwam heb ik dit nummer al een aantal dagen gewoon niet meer opgezet omdat het me veel te weinig doet.
Ik wil meegesleept worden bij een nummer van Opeth. Dat doet dit nummer spijtig genoeg niet.