Opeth - In Cauda Venenum [English Version] (2019)

Zweden
Label: Moderbolaget

1. Garden of Earthly Delights (3:28)
  2. Dignity (6:35)
  3. Heart in Hand (8:29)
  4. Next of Kin (7:08)
  5. Lovelorn Crime (6:34)
  6. Charlatan (5:29)
  7. Universal Truth (7:29)
  8. The Garroter (6:45)
  9. Continuum (7:22)
  10. All Things Will Pass (8:33)
avatar van vielip
Van de laatste 3 inderdaad wel ja. Maar vergeleken bij wat ouder materiaal is het toch behelpen voor mijn gevoel. Laat ik het zo zeggen; het is geen album dat ik vaak op zal zetten vrees ik.

avatar van Kronos
TONYLUNA schreef:
Ik begrijp die lage score niet. Ik heb de laatste 3 albums van Open en deze is toch wel de beste.

Lage score? De twee verschillende versies samen hebben een stemgemiddelde van 3,87. Dat betekent een gedeelde eerste plaats met Pale Communion wat betreft hun progrock albums en slechts 0,13 lager dan jij stemt.

Ik vond dit album vrijwel meteen tof (Zweedse versie). Begint en eindigt erg sterk, in het midden zitten wel wat dipjes.

avatar van jellylips
Steeds meer moeite met de gecompresste sound en de galmbak op Mikael die veelal met erg veel vibrato zingt. Vind dan Heritage en Pale Communion een stuk mooier/warmer en subtieler klinken. Aan de andere kant is In Cauda Venenum een stuk gevarieerder en vuriger. Jammer van die dichtgetimmerde productie.

Helemaal met Jellylips eens, de muziek is formidabel (had iemand het over achtergrondmuziek?????) maar het geluid, wat een drama. Ik kan ook niet tegen die compressie, kan er niet naar luisteren, misschien nog eens proberen op een paar PC-speakertjes, is het misschien wel te doen. Ik had het bijvoorbeeld ook met "The truth will set you free" van The Flower Kings, om maar eens wat te noemen. Waarempel is dit later in een remix rechtgebreidt!

min 't'