Tool - Fear Inoculum (2019)

Rock / Metal
Label: Volcano

1. Fear Inoculum (10:20)
  2. Pneuma (11:53)
  3. Litanie contre la Peur * (2:14)
  4. Invincible (12:44)
  5. Legion Inoculant * (3:09)
  6. Descending (13:37)
  7. Culling Voices (10:05)
  8. Chocolate Chip Trip (4:48)
  9. 7empest (15:43)
  10. Mockingbeat * (2:05)
  11. Recusant Ad Infinitum * (6:42)
totale tijdsduur: 1:19:10 (1:33:20)
Jazper schreef:

Maar het ging er hier wel nou juist om dat pakkende refreinen of catchy riffs ontbreken in nummers met die lengte. Dan kun je dat prima oersaai vinden (of niet, dat mag natuurijk ook).

Dat laatste (wat tussen haakjes staat) daar doel ik op voor dit album. En de catchy riffs (en stuwende drums) hoor ik toch echt wel.

avatar van Banjo
Pfff het is nog steeds heel erg goed, alleen heb ik het gevoel dat ze met de uitbarstingen nog wel 1 of misschien zelfs nog wel 2 trappen hoger kunnen!. En dat gevoel gaat als een rode draad door deze album heen ik snap niet dat mensen dat niet in de gaten hebben.

avatar van milesdavisjr
Dat vind ik juist het knappe aan deze plaat; de muzikale erupties zijn goed geplaatst en hoewel de heren af en toe 'los' gaan blijft men de rode draad in de gaten houden.
Daarnaast weet ik ook niet hoe de 'uitbarstingen' nog wel 1 of 2 trappen hoger kunnen, in mijn beleving tikken de heren al een belachelijk hoog niveau aan.
Nee hoor; Fear Inoculum is in mijn beleving helemaal af.

avatar van Banjo
milesdavisjr schreef:
Nee hoor; Fear Inoculum is in mijn beleving helemaal af.

Nou het zal wel de nostalgie zijn van mij dat de nummers vroeger meer opliepen en harder eindigden.
Maar ik vind dat ook moeilijk om dat precies uit te leggen het is meer mijn beleving.