Tool - Fear Inoculum (2019)

Rock / Metal
Label: Volcano

1. Fear Inoculum (10:20)
  2. Pneuma (11:53)
  3. Litanie contre la Peur * (2:14)
  4. Invincible (12:44)
  5. Legion Inoculant * (3:09)
  6. Descending (13:37)
  7. Culling Voices (10:05)
  8. Chocolate Chip Trip (4:48)
  9. 7empest (15:43)
  10. Mockingbeat * (2:05)
  11. Recusant Ad Infinitum * (6:42)
totale tijdsduur: 1:19:10 (1:33:20)
avatar van legian
Banjo schreef:
Weet Iedereen al dat je niet verplicht bent om die dure cd te kopen, maar voor 35 euro heb je hem ook op plaat.

Is dat al duidelijk dan? en voor mij nog belangrijker komt er ook een normale cd uitgave dan?

Volgens mij nog nergens officieel bevestigd buiten wat insider info dat de vinyl in de herfst zou verschijnen.

De limited edition stond op Amazon.com ook voor 35 euro, excl verzendkosten, te koop.

avatar van Banjo
legian ik heb hier iets gevonden Welkom | HOE - hoeshop.nl de site ziet er niet echt professioneel uit maar ik heb hem daar wel besteld...

avatar van legian
Banjo Ik twijfel eraan, het is zover ik weet de enigste site die het aanbied. Op Reddit is er een lijst opgesteld met alle sites wereldwijd die het album aanbieden, dit was de enige met lp en dat nog wel in de lage landen.

Ik kan me wel herinneren dat ik heb langs zien komen dat een lp later zou komen. Maar dat is nooit officieel bevestigd voor zover ik weet. Voor mij toch uiteindelijk de reden geweest om een pre-order the plaatsen van de deluxe edition (twee stuks zelf omdat ik te weinig vertrouwen heb ik wowhd, maar het voor die prijs wel waard vond). Ik wacht nog steeds op een officieel bericht, maar ze blijven weer typerend stil.

avatar van Kronos
Tool is sinds begin augustus ook gewoon op Spotify te beluisteren. Ikke eerst checken of het wel de moeite is Fear Inoculum op cd of lp te kopen.

En daar is de cd versie te bestellen voor... € 19,99

Zoals gezegd is dat twijfelachtig aangezien het zowat de enige winkel ter wereld is die de CD los en lp verkoopt.

avatar van Banjo
Ja maar ik heb wel eens gewaagdere dingen gekocht op het net en ik heb het tot nu toe altijd gekregen.
Ik zal morgen eens een telefoontje plegen naar die winkel want hij bestaat en het zit in Kampen...

avatar van milesdavisjr
Tussen Tool en mij is het nooit tot een gelukkig huwelijk gekomen. Hoewel ik het vakmanschap en de creativiteit van de heren waardeer duren de nummers mij te lang en zijn de songstructuren voor mij vaak net te ontoegankelijk. Het nieuwe nummer duurt ook lang maar kan mij vreemd genoeg wel bekoren. Het brede klankentapijt, het weidse geluid en de galm op de stem van Keenan, prima. Het maakt mij nieuwsgierig naar de rest van de schijf, al hoewel kijkende naar de speelduur er veel gevraagd zal worden van mijn concentratie...

avatar van sakkediemus
En de eerste stem is een feit. Meteen een 5*

Voor de draad ermee, Stuntovic

avatar van Edwynn
10 jaar op dit forum en slechts 14 berichten. Een schrijver is het dus niet. We zullen even moeten wachten nog.

avatar van Stuntovic
Mijn welgemeende excuses, ik heb puur uit experiment het cijfer gegeven. Ik vroeg me af of je al een cijfer kon geven wanneer een album nog niet uit is. Ik haal hem weg en hoop hetzelfde cijfer te kunnen geven als het album uit is! Ik ga er stiekem vanuit dat het wederom van ongekende kwaliteit zal zijn. Al het eerdere werk van de heren staat bij mij hoog aangeschreven. Het nummer 'Fear Inoculum' is in eerste instantie alvast heerlijk! Ieder alvast veel luisterplezier gewenst wanneer het echt uit is! ;-*

No worries, Stuntovic. Ik verwachte een stunt-of-zo-iets. Ik ben ook razend benieuwd aan het worden....

avatar van THEMARSVOLTA
Unboxing video van de speciale editie is nu op reddit te vinden.

Ook op YouTube. Zoontje van Adam Jones doet de unboxing.

avatar van Stalin
Leuk hoor, die unboxing video...

Maar het is weer hetzelfde gezeik als met 10.000 Days, want de cd zelf zit weer in zo'n goedkoop hoesje waardoor je weer heel snel krassen op je schijf krijgt.

Betaal je zoveel geld, maar daar denken ze weer niet aan.
Of ze doen het bewust, zodat je na een tijdje weer verplicht bent een nieuwe versie aan te schaffen die niet overslaat tijdens 't afspelen.

Geldklopperij, kom erbij...

avatar van Rudi S
Hm, misschien willen ze geld verdienen met dit " product "

avatar van Johnny Marr
Bangertje weer hoor, dat titelnummer.

Stalin schreef:
Leuk hoor, die unboxing video...

Betaal je zoveel geld, maar daar denken ze weer niet aan.

Geldklopperij, kom erbij...

Daarom zit download code erbij.

avatar van Edwynn
Leuk bedacht. Maar ik wil degenen die dit kopen nooit meer bij een Rhapsody cd horen zeuren over het hoge over-de-top gehalte.

avatar van Woutout
Er komt sowieso later ook een vinyl versie en daar wacht ik even op. Het album zelf is overigens vannacht "gelekt" en op meerdere plekken te vinden.

....

Fear Inoculum
Pneuma
Invincible

Geluisterd. Tot nu : 11/10

avatar van JVT
JVT
Eerste luisterbeurt is bezig. klinkt lekker!!!

avatar van weegbr
Fantastisch ,wat een luistertrip

Briljant. Briljant. Briljant. En nog eens briljant.

avatar van chansadres
Eerste luisterbeurt achter de rug en ik snap de hype. Erg goed.

Onmogelijk om twee favoriete tracks te kiezen.

avatar van roefs9297
Pff.. Ben wel heel nieuwsgierig nu. Nog even geduld hebben tot vrijdag

avatar van mattman
Ik vind m na 1 luisterbeurt wat tegenvallen. Klinkt vaak wel goed, maar vaak ook een tikje gedateerd en langdradig.

avatar van jellecomicgek72
Hmm... Waar is deze al te vinden?