The Flower Kings - Waiting for Miracles (2019)

geen stemmen

14. We Were Always Here
  15. Busking at Brobank
  • vanaf 8 november te koop
Oh wat leuk.
Ik houd wel van Flower Kings. Één van de weinige moderne symfobands die ik echt hoog heb zitten.

Ik vind de soloplaten en zijprojecten van de afgelopen jaren minder geslaagd. Flower Kings zijn zeg maar een sum of parts.

Ik kijk hier dus echt naar uit. En gezien de hoeveelheid songs, waarschijnlijk een dubbelaar.

avatar van ranboy
Heeft Poeha deze hoes al gezien?

avatar van Poeha
Whahahaha, je oog voor detail is voortreffelijk, ranboy.

Nu voel ik me toch haast verplicht om wat van deze copycats te gaan beluisteren.

avatar van Brunniepoo
Oh, dit is wel weer iets om naar uit te kijken! Hopelijk bevalt deze beter dan het laatste solo-album van Roine Stolt.

Brunniepoo

The Sea Within en de platen tussendoor van Hasse Froberg raakten mij ook niet zo, helaas.

Ik zal het internet even moeten raadplegen wie er trouwens tegenwoordig betrokken zijn bij The Flower Kings. De line-up wil nog wel eens drastisch veranderen.

avatar van Apieknar
The band, currently comprised of Roine Stolt, Jonas Reingold, Hasse Fröberg, Zach Kamins & Mirko DeMaio (the most recent live line-up)

Dit vond ik op de website van Roine Stolt.

Dank je wel hiervoor.

De eerste drie namen zijn oude bekenden, de laatste twee zijn nieuwkomers.

avatar van Mindscapes
Mssr Renard schreef:
Dank je wel hiervoor.

De eerste drie namen zijn oude bekenden, de laatste twee zijn nieuwkomers.
Die 2 nieuwelingen leverden in december vorig jaar alleszins al een oerdegelijke liveprestatie in de Boerderij

Ook erg benieuwd naar deze nieuwe. Ben vooral fan van de latere TFK. Leren kennen met The Sum of No Evil en daarna Banks of Eden en Desolation Rose, die ik stuk voor stuk erg goed vond... Wat een mooie herfst komt eraan, met een nieuwe Opeth, Flying Colors, Leprous, Cult of Luna, TFK,...

Mindscapes schreef:

Ik ken de oude platen al jaren. Maar ben toch meer gecharmeerd van de laatste twee. Omdat het enkele cd's zij in plaats van dubbelaars vind ik ze meer to the point.

Van dit rijtje ken ik alleen Opeth. Ik heb echt een slechte kennis van moderne prog. Overigens ben ik niet zo gecharmeerd van progmetal.

Piratenrock:
Flower Kings - Black Flag - YouTube

Flower Kings is al lang geen progressieve rock meer te noemen. Meer classic rock of melodieuze rock. Het is wel erg lekker, vooral het middenstuk (beetje een Rusland-sfeer).

Verder klinkt het okay hoor. Wel wat belegen en ingetogen. Ze trekken nergens van leer. Ik heb het vermoeden dat de hele plaat zal klinken als deze single.

Voor wie van meezingen houdt en gitaarsolo's is deze song in elk geval geslaagd

tweemaal live gezien in de Boerderij. Ook LIVE een top act!