Leonard Cohen - I'm Your Man (1988)

Canada
Rock / Pop
Label: CBS

1. First We Take Manhattan (5:59)
  2. Ain't No Cure for Love (4:49)
  3. Everybody Knows (5:33)
  4. I'm Your Man (4:25)
  5. Take This Waltz (5:57)
  6. Jazz Police (3:51)
  7. I Can't Forget (4:29)
  8. Tower of Song (5:37)
Dit album onlangs in de uitverkoopbakken gevonden voor 5 euro, op de track list herkende ik een aantal "hits" (o.a. First we take Manhatten en uiteraard Take this waltz), kan niet missen dacht ik.

Ik kan me helaas aansluiten bij de vele anderen hier, die zich niet over dat afschuwelijke jaren 80 geluid kunnen zetten. De Gruwel...

Spijtig, want het zijn an sich wel fijne nummers, zoals de live versies aantonen...

avatar van Ice Cream Man
Banjo024 schreef:
Na het titelnummer twee keer forward drukken/klikken en voilà, het beste album van Lenny

Een keer bedoel je vast?

Banjo024
Nee Jij fan van Jazz Police?

avatar van Slowgaze
Je formulering suggereert dat je 'Everybody Knows' ook overslaat en 'Jazz Police' niet.

Banjo024
Aha

Take This Waltz en Jazz Police zijn nog steeds niet m'n ding!

avatar van Twinpeaks
Zou deze plaat worden beoordeeld op puur de jaren 80 productie alleen ,dan zou hij bij mij ook een onvoldoende scoren,maar de nummers blijven in een ander arrangement (live in London) meer dan prima overeind,dus mijn eindoordeel valt ruim voldoende uit.Alleen het ondermaatse Jazz Police is hier niet op zijn plek ,maar voor de rest zijn het alle 7 heerlijke nummers ,die Cohen met een flink gevoel voor ironie de wereld in slingert.Dat onderhuidse venijn werkt voor mij altijd nog een graadje extra om de man zo te waarderen.Met Tower Of Song heeft hij natuurlijk ook een briljante afsluiter.De minimale begeleiding bij dit nummer dwingt je bijna om de tekst te absorberen en daarin heeft hij dan weer briljante spitsvondigheden geweven.Ik hou ervan. 4 sterren met kans op meer.

avatar van PaulKemp48
Tja,"Jazz Police" dissoneert op het verder voortreffelijke album. Dus dan de CD maar in de speler en dat nummertje doorspoelen i.p.v. de LP op de draaitafel.

avatar van Niek
Prima plaat waar helaas de echte magie lang uitblijft. De meesterlijke slottrack doet de plaat net de goede kant op kantelen. Toch is dit duidelijk een opmaat voor het sterkere The Future. Goed dus, maar hij kan nog veel beter.

avatar van Edgar18
Een wederom erg mooi album van Cohen dat door de tijdgebonden productie nog wel eens wordt verguisd. Ik vind de eighties sound juist wel wat hebben, gewoon een prima plaat.

avatar van Rounder
Dit Cohen album is wat mij betreft vrij inwisselbaar voor bijna al zijn andere albums.
Ik ga zijn mindere albums hier niet noemen, dat verdient hij niet. Het zijn er misschien 2 , hooguit 3.
Vorig jaar live gehoord in Amsterdam, briljant, respect!

avatar van Stijn_Slayer
Een aalgladde Cohen vol met synthesizerdeuntjes. Echt niet mijn ding.

avatar van dix
dix
" deuntjes"
Dat kan best wat inhoudelijker, we hebben het niet over Milli Vanilli. Hier staan toch echt een paar ijzersterke songs tussen.

Ook voor mij werkt die combi van die gladde 80's-productie met Cohens stem niet. First We Take Manhattan en Take This Waltz zijn sterke losstaande nummers, maar een album lang gaat de productie me echt tegenstaan...

avatar van EttaJamesBrown
Voor mij wel.

avatar van Cellulord
Gelukkig was dit niet het eerste album dat ik van Leo gehoord heb, anders was ik volledig afgehaakt.

avatar van niels94
Tja. Wat moeten we hier mee. Goede nummers en prachtige vocalen van Cohen. Maar de kitscherige 80's sound, de flauwe koortjes... nu ja, jullie kunnen dat soort aantekeningen al tientallen keren lezen op deze pagina's. Mijn eerste reactie was vrij negatief, maar nu kan ik me af en toe over de sound heenzetten. Toch wordt zo'n sterk nummer als First We Take Manhattan aardig om zeep geholpen door met name de zangeressen. Hoe dan ook, dit zal wel nooit mijn favoriete plaat van Leonard Cohen worden.

avatar van Slowgaze
Vrouwenhater.

avatar van Lau1986
Ondanks de jaren 80 sound vind ik dit een geweldige plaat. Natuurlijk, de eerste keer dat ik deze plaat opzette was het even wennen, maar na een aantal luisterbeurten komt eigenlijk naar voren dat dit een prachtig album is. Nummers als Take This Waltz, Ain't No Cure for Love en First We Take Manhattan vind ik echt geweldig. De rest is eigenlijk niet eens minder. Nee ik vind het een goede plaat.

avatar van heartofsoul
Dit album ooit voor een habbekrats gekocht en vervolgens geheel op Leonard Cohen afgeknapt.
Zijn eerste album vond ik, hoewel naar mijn gevoel nogal tegen de kitsch aan, wel aardig, maar latere albums wekten steeds meer mijn afkeer. Ik beschouw hem eigenlijk meer als poeet dan als zanger.
Dit album begint voor mij al helemaal verkeerd met het discogeluid van First We Take Manhattan en dat maakt doorluisteren een beproeving. Gelukkig vind ik wat soelaas in de tweede helft: Jazz Police
heeft een leuke pianosolo, en bij I Can't Forget vind ik ten slotte een zekere muzikale bevrediging, maar voor mij is dat te karig. Ik vond Leonard Cohen een sympathieke persoon, maar zijn albums zijn helaas niet erg aan mij besteed.

Alleen voor Tower of Song zou ik al 5 sterren geven. Wat een prachtig album en heerlijke zwartgallige cynische teksten. Voor mij Cohen op zijn best.

avatar van heartofsoul
Inderdaad, het gladde geluid schrok ook mij aanvankelijk zeer af, maar na de afgelopen dagen nog een paar maal te hebben geluisterd in de herkansing, heb ik mijn waardering tóch verhoogd. De songs zijn namelijk echt de moeite waard, niet alleen de teksten, maar ook in muzikaal opzicht. Allen die productie hè, en dat rare keyboard...

avatar van Deranged
Ik persoonlijk vind Jazz Police een van zijn beste nummers met een van zijn sterkste teksten.