Pearl Jam - Gigaton (2020)

Label: Universal

1. Who Ever Said (5:11)
  2. Superblood Wolfmoon (3:49)
  3. Dance of the Clairvoyants (4:25)
  4. Quick Escape (4:47)
  5. Alright (3:44)
  6. Seven O'Clock (6:14)
  7. Never Destination (4:19)
  8. Take the Long Way (3:41)
  9. Buckle Up (3:38)
  10. Comes Then Goes (6:02)
  11. Retrograde (5:22)
  12. River Cross (5:53)
avatar van jerome988
Songtitels anno 2020...

avatar van Funky Bookie
Heel benieuwd naar het album.
Teksten lijken behoorlijk geëngageerd te zijn.

avatar van Mausie
Goede kanshebber voor lelijkste hoes van 2020.

avatar van Funky Bookie
Al vind ik de bandnaam wel weer leuk gedaan Mausie

avatar van DargorDT
Ik vind het juist een prachtige hoes! Hoe symbolisch het smeltende ijs in deze tijden ook is.

avatar van Rogyros
Te koop vanaf 27 maart. Dat lijkt mij een prima verjaardagscadeautje!!!

DargorDT schreef:

Ik vind het ook een mooie hoes. Op oor.nl las ik dat dit een foto is van National Geographic. Van een smeltende ijsberg, geschoten in Noord-Oostland (Spitsbergen).

Ik hoop wel op een betere plaat dan Lightning Bolt. Dat is bij mij niet echt een blijvertje gebleken. Al moet ik hem wel weer eens gaan proberen.

Ik ben benieuwd!!

Rogyros schreef:
Te koop vanaf 27 maart. Dat lijkt mij een prima verjaardagscadeautje!!!

Dat is ook mijn verjaardag, dus daar kan ik me helemaal bij aansluiten! =)

Choconas schreef:

Dat is ook mijn verjaardag, dus daar kan ik me helemaal bij aansluiten! =)

En jij gelet op je top tien vind jij Vitalogy ook het beste album van Pearl Jam! Wat een feest!

avatar van Choconas
Vitalogy is inderdaad ook mijn favoriete album van Pearl Jam! Ik hoop van harte dat Gigaton weer wat meer die richting op gaat qua stijl en klasse, want de laatste twee albums vielen me toch wat tegen.

avatar van Rogyros
Ik vind Backspacer dan juist weer een erg goed album, maar muziek in de richting van Vitalogy juich ik van harte toe!

avatar van Joy4ever
Dance of the Clairvoyants? Dat is toch geen titel voor PJ? Toch wel weer erg benieuwd naar nieuw werk van mijn jeugdhelden.

avatar van Darkzone
Dus de 2018 single die ik gemist heb staat niet op het album?
Ik ben verder erg benieuwd.

Die bas in Dance of the Clairvoyants lijkt wel disco . Op zich wel aardig maar naar het einde toe lijkt het nummer geen kant op te gaan.

avatar van JVT
JVT
Het einde van het nummer vind ik dan juist weer prachtig! Hele goede eerste singel! Jammer dan cant deny me er niet op staat overigens, die was ook niet verkeerd.

Ja, de nieuwe single dus: Pearl Jam - Dance of the Clairvoyants - YouTube

Klinkt eigenlijk meer als een nieuw nummer van de Peppers, maar dan met EV op zang. Die funky gitaar lijkt zo weggelopen uit het oeuvre van Gang Of Four.

Ik zal hem maar weer eens gaan draaien!

avatar van Sandokan-veld
Pearl Jam doet Talking Heads? Ik zou gokken dat Matt Cameron hier een flink compositorisch aandeel in heeft?

Beetje prekerige tekst (dat mag je ook wel van PJ verwachten), en de hook had wat sterker gekund, maar ik ben weleens erger teleurgesteld in een leadsingle van Pearl Jam. En Eddie Vedder klinkt lekker energiek, wat voor mij meestal wel een goede graadmeter is voor de kwaliteit van het album.

avatar van Funky Bookie
Eindelijk weer eens verrrast door een nieuwe PJ track. Stone op bas laat zijn funy kant horen.
Erg leuk!

avatar van mkrake
Sandokan-veld schreef:

Moest ook direct aan Talking Heads denken. Vooal begin van het nummer.
Inderdaad aardige eerste single. Geef me wat hoop voor dit album, de laatste 2 vielen me toch tegen (ja ook Backspacer).

Ik heb de afgelopen paar jaar de '80s een beetje ontdekt, en was vorige week nog op een Talking Heads binge. Dit gaat er dus als zoete koek in.
Unemployable deed me ook al aan de '80s denken, en toen vond ik dat al een mooie stap voorwaarts. Got Some, Sirens en Future Days lagen me iets minder (terwijl sommigen juist weer gek zijn op die liedjes), maar nu ben ik weer in m'n nopjes over deze mix. Na Lightning Bolt was het sowieso tijd voor frisse ideeën, dus ik kijk met plezier uit naar wat er nu komen gaat.

avatar van Rvdz
Na een aantal luisterbeurten vind ik het wel echt een lekker nummer, ben benieuwd of de rest van het album deze lijn voorzet. Zou wel eens de spannendste PJ sinds Riot Act kunnen worden, dan.

avatar van Hega
Ben ook razend benieuwd naar dit album.
Vond de voorganger Lightning Bolt echt briljant.
Dat album behoord echt tot mijn favorieten (samen met Ten, Vs, Vitalogy en Binaural.
Hopelijk kunnen ze deze positieve lijn gaan doortrekken.

avatar van steve harris
de nieuwe single is eerst even wennen komt vast goed maar klinkt wel wat anders

avatar van gigage
Er is op de eerste single niet veel meer over van de rock band die de jaren 90 definieerde. Gezapig new wave singeltje die in de jaren 80 ook de hitparade niet zou bereiken. Niet slecht maar, ja, goed is het ook niet.

avatar van legian
Ik vind de single wel tof eigenlijk, maar ik ben afgezien van de eerste twee albums niet echt bekend met de band. hoog tijd om daar eens verandering in te gaan brengen.

avatar van Darkzone
gigage schreef:

Smaken verschillen zal ik maar zeggen. Ik vind het erg verfrissend. En waarom zou het de hitparade moeten halen? Veel grote bands zijn pure album-acts en dat is PJ eigenlijk ook.

avatar van kennie
Na het horen van de single en zien van de hoes ben ik ineens niet meer zo nieuwsgierig naar de rest.

avatar van TomPSV
Hoe vaker ik Dance of the Clairvoyants hoor, hoe beter het wordt. Inmiddels vind ik het een heerlijk nummer.

avatar van Funky Bookie
Het lijkt een gevarieerde plaat te worden.
Zelf noemen ze het hun meest experimentele plaat sinds Yield.

avatar van Joy4ever
Yield experimenteel? Het enige album uit het oeuvre van de heren die dat predikaat zou verdienen is Vitalogy.