Pearl Jam - Gigaton (2020)

Label: Universal

1. Who Ever Said (5:11)
  2. Superblood Wolfmoon (3:49)
  3. Dance of the Clairvoyants (4:25)
  4. Quick Escape (4:47)
  5. Alright (3:44)
  6. Seven O'Clock (6:14)
  7. Never Destination (4:19)
  8. Take the Long Way (3:41)
  9. Buckle Up (3:38)
  10. Comes Then Goes (6:02)
  11. Retrograde (5:22)
  12. River Cross (5:53)
avatar van Thekillers87327
Poee ben zo benieuwd! Dance of the.. Klinkt verfrissend, niet het typische grunge geluid maar een nieuwe richting. Ik hoor hier eig weinig bands in, misschien een klein beetje de nieuwe muse sound.
Heel veel zin in!

Eddie Vedder Unveils Pearl Jam’s New Album, ‘Gigaton’ – Variety

Lijkt me wel wat, aan de tequila met Eddie terwijl die me het nieuwe album laat horen. In Dolby Atmos ook nog eens, moeten we dit in de bios gaan beluisteren?

avatar van itchy
Rogyros schreef:
Op oor.nl las ik dat dit een foto is van National Geographic

Die fotograaf ken ik niet. Aparte naam, genderneutraal ook.

avatar van Rogyros

En toch heb ik geen fout gemaakt in de die jou aangehaalde tekst, itchy! Want National Geographic is de juridische eigenaar van deze foto.

De singel is in ieder geval RUK!

avatar van Fathead
Nee hoor, hij is LEUK!

Leuk? Alleen de stem van Eddie is top, maar ik mis gaaf gitaarwerk en ik hoor een drumcomputer. Beide zijn dissonanten in de muziek van Pearl Jam.

Neal Peart schreef:

En daarom alleen al is de single leuk.

hoop toch dat deze singel niet maatstafgevend is voor het nieuwe album

avatar van SirChenque
Ben geen groot Pearl Jam-kenner of volger, maar vind "Dance Of The Clairvoyants" verrassend fijne song, die drumcomputerbeat + baslijn, doet me aan Arcade Fire denken.......voor de diehards zal het wel even slikken zijn.....

Volg hier mijn playlist met indie-folk-pop-soul-pareltjes

SirChenque schreef:

Volg hier mijn playlist met indie-folk-pop-soul-pareltjes

Maar niet voor een top band als Pearl Jam!

avatar van Doc
Doc
Ik dacht even dat Eddie spijt had zijn superblack whirlpool weg te hebben gedaan. Blijkt het om een superblood wolfmoon te gaan.

avatar van Thekillers87327
Hmm superblood wolfman klinkt op het eerste gehoor niet echt goed.
Al moet ik zeggen dat ik hem nu al iets beter vind dan toen ik hem voor t eerst luisterde.
Tot nu toe is de muziek ook niet echt in een genre te plaatsen, het komt nog het meest dichtbij new wave. Het laatste wat ik van pearl jam verwacht had haha

avatar van coldwarkids
1,5
Denk je even dat Pearl Jam de smaak te pakken had met het prachtige Dance Of The Clairvoyants, krijg je Superblood Wolfmoon. Wat een typische PJ bagger plaat is dat.

avatar van Joy4ever
Vind dit niet eens zo slecht. Klinkt lekker ongepolijst.

avatar van JVT
JVT
Nog beter dan de eerste single van deze plaat. Gaat goed komen met deze plaat. Het swingt de pan uit dit nieuwe nummer.

avatar van shimahero
Benieuwd

Ligt het aan mij of mist Superblood Wolfmoon een refreintje? Ik zit maar te wachten...

avatar van milesdavisjr

Het la la la riedeltje vind ik erg simpel en het liedje heeft daarnaast niet veel om het lijf. Van Dance word ik ook niet heel enthousiast. Een bevlogen Vedder is nog geen garantie voor goede composities. Mijn verwachtingen zijn dus niet al te hoog.

avatar van coldwarkids
1,5
Nieuw nummer is niet best. man man man.

Wat er vrij komt is niet héél veelbelovend, maar na 7 jaar (?!) wachten ben ik al blij met een paar muzikale kruimels, hoe nederig dat ook mag klinken...

avatar van rebjuh
Ik ben een beetje bang voor de rest van het album. Ik heb nog hoop, ergens...

Vind Wolfmoon wel lekker klinken. Zou een goed tussendoortje kunnen zijn op album. Bij Dance...moest ik gelijk denken aan “Once in a Lifetime “. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van Doc
Doc
Het niveau van de tot nu toe vrijgegeven nummers vind ik niet heel best. Het geeft niet direct aanleiding om uit te kijken naar de rest maar misschien valt het mee. Ik hoop het.

Ik vind trouwens de prijs voor een dubbel LP van rond de 40 euro echt vrij schandalig. En dat van Pearl Jam, beetje jammer.

west schreef:

Is bijna standaard aan het worden helaas (in en paar jaar tijd zijn de prijzen verdubbeld).

avatar van namsaap
aERodynamIC schreef:

Zeker niet standaard hoor, en prijzen zijn ook zeker niet verdubbeld de afgelopen paar jaar. Neemt niet weg dat ik € 40,- voor 2 plakken vinyl erg veel vindt.