Tame Impala - The Slow Rush (2020)

Australiƫ
Electronic / Pop
Label: Interscope

1. One More Year (5:22)
  2. Instant Destiny (3:13)
  3. Borderline (4:34)
  4. Posthumous Forgiveness (6:06)
  5. Breathe Deeper (6:12)
  6. Tomorrow's Dust (5:26)
  7. On Track (5:01)
  8. Lost in Yesterday (4:09)
  9. Is It True (3:58)
  10. It Might Be Time (4:33)
  11. Glimmer (2:08)
  12. One More Hour (7:13)
avatar van AOVV
Deze plaat staat bol van de goeie melodieën, maar wordt nergens echt geweldig of meeslepend. De plaat is ook wat langdradig, eerlijk gezegd; tien songs en drie kwartier had beter verteerbaar geweest voor mij. Ik ben meer fan van de oude Tame Impala, hoewel ik niet kan beweren dat dit dan weer slecht klinkt. Het luistert wel lekker weg, in ieder geval, maar doet me verder weinig.

3 sterren

Tja, de hype is alvast gaan liggen eh. Aan de stemmen te zien. Dezer dagen lopen The Strokes met de aandacht weg.

Singles zijn fijn. Posthumous Forgiveness en Is It True hadden halverwege hadden halverwege afgekapt mogen worden, dan had je twee pakkende toptracks gehad, nu gaan ze als een nachtkaars uit. De rest: mwehhhhh.

avatar van KJvelo01
Deze plaat is ondertussen een maand of drie uit en ik draai hem nog steeds. Eigenlijk begin ik hem steeds lekkerder te vinden. Ik heb nu ook de vinyl versie en die is erg fijn.

avatar van nico1616
Aanvankelijk was ik heel enthousiast maar zoals bij Currents zal ik deze plaat nog weinig opzetten. Het is allemaal best goed maar inderdaad weinig verrassend.
Lonerism en Innerspeaker draai ik nog regelmatig en voorlopig bereikten ze met die twee platen hun piek.