Tame Impala - The Slow Rush (2020)

Australiƫ
Electronic / Pop
Label: Interscope

1. One More Year (5:22)
  2. Instant Destiny (3:13)
  3. Borderline (4:34)
  4. Posthumous Forgiveness (6:06)
  5. Breathe Deeper (6:12)
  6. Tomorrow's Dust (5:26)
  7. On Track (5:01)
  8. Lost in Yesterday (4:09)
  9. Is It True (3:58)
  10. It Might Be Time (4:33)
  11. Glimmer (2:08)
  12. One More Hour (7:13)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Michiel Cohen schreef:

11 februari al uitgekomen.

Gelekt heet dat... releasedatum is gewoon 14 februari.

avatar van Michiel Cohen
Mausie schreef:

Gelekt heet dat... releasedatum is gewoon 14 februari.

avatar van janvdpoel

Niet gelekt. Bewust om marketing technische redenen.

Op Spotify is ie dan toch nog niet uitgekomen, makker. Vreemd, als die volgens jou al op 11 februari uitkwam.

Coys

Niet gelekt. Bewust om marketing technische redenen.

Michiel, maat. Op officiële streamingsdiensten is 'ie nog niet te vinden.

avatar van Mssr Renard
Meneer Cohen werkt voor een radioshow, dus zal het hebben over een promo-versie.

avatar van Michiel Cohen
janvdpoel schreef:

Er is een grote boze wereld buiten Spotify.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Michiel Cohen, zeg gewoon dat ie óf gelekt is, óf je hebt een promo versie. Dat eerste is toch echt wat anders, ook als het bewust is gedaan (wat je niet kan bewijzen). Dat tweede is niet relevant voor ons, wij moeten gewoon wachten op de daadwerkelijke releasedatum van vrijdag 14 februari. Een album is niet al uitgekomen als iemand een promo versie heeft ontvangen of als het gelekt is.

supersonischeboem
Kevin is per album leger en leger gaan klinken, zo ver dat ik er op dit album gewoon enkel nog verdrietig van word. En ik waardeer muziek die me pijn kan doen, maar dan moet het wel overtuigd en vol zijn van dat verdriet; dit klinkt enkel leeg.

avatar van coldwarkids
Jongens jongens doe even lief tegen elkaar. Hij is al geruim een maand in zeer goede kwaliteit op bepaalde leak sites te aanschouwen. Look further than your nose long is

avatar van Germ
Germ (crew)
Alsof ze Warren Zevons dansschool vol met zand hebben gegooid: Warren Zevon - Bad Luck Streak in Dancing School (1980) - MusicMeter.nl

Valt me nog niet mee. Vlak of ik ben er (nog) niet voor in de stemming.
Psychedelica (te) light

avatar van Raoul Van de Wetering
Hmmm dit is maar een schim van de vorige albums. En wat de fok is breathe deeper voor een suf nummer zeg. Heb je echt een bazen intro voor het nummer, krijg je deze diarree.

En sorry als ik wat salty ben maar ook borderline 2.0 voelt overgeproduceerd.

En ik wist dat patience et niet op zou komen maar nu baal je helemaal want 't had 't album alleen maar beter gemaakt.

Ach ja misschien gaat 't nog groeien bij een tweede beurt maar ben sceptisch

avatar van WoNa
1,0
Toegegeven, ik ben geen fan van deze band, maar op deze plaat gebeurt in mijn oren helemaal niets. De totale, absolute verveling. Ik kan er niet meer van maken.

avatar van ArthurDZ
Door de zuinige comments hier was ik al bijna bang geworden dat deze plaat zou gaan tegenvallen, maar ik vind hem weer heerlijk klinken hoor. Lekker zwoel en dansbaar, vol mooie melodieën en warme vibes, en eigenlijk alleen maar leuke nummers (met Borderline en It Might Be Time als absolute uitschieters). Deze een tegenvaller? Wat een gekkies zijn jullie toch soms!

avatar van mr.oizo
Oei. Dit is toch wel een tegenvaller zeg. De vier eerder uitgebrachte songs beloofden veel goeds, maar dit zijn dan ook de echte uitschieters op dit album. Jammer dat Borderline zo overgeproduceerd is.
Ik had me een fijnere valentijnsdag voorgesteld.

Edit: moet eerlijk toegeven dat ik ondertussen redelijk zit mee te swingen met deze plaat. Toch een groeiertje dan? *verhoogd naar 3,5

ArthurDZ schreef:
Deze een tegenvaller? Wat een gekkies zijn jullie toch soms!

Ik moet deels akkoord gaan met de meute, het gewone gepeupel. Dit is een mooi album, maar peanuts vergeleken met het meesterwerk dat Currents is. Gewoon een leuke plaat.

Johnny Marr schreef:

Dat is niet wat je gisterennacht tegen me zei. Hoe is het met je 7"?

avatar van Haas123
Dit is gewoon echt een hele goede plaat! ik ben wel blij dat Kevin wat meer up tempo is gegaan. Het moet geen verlengde zijn van zijn vorige werk, maar een nieuw album die toch Tame Impala schreeuwt.. Dat is helemaal gelukt! ik vind het persoonlijk wel jammer dat Borderline op het album is aangepast, de single was naar mijn mening beter. Ik kan niet wachten om dit live te horen )))

avatar van MDekens
Vind het ook een goede plaat. Fijn om de stem van Kevin Parker weer te horen. De singles die eerder zijn uitgebracht zijn, horen inderdaad wel bij de sterkste nummers, maar om daarvoor de plaat juist dáárop te 'pakken', vind ik wat gek. Het zijn toch nummers van deze plaat?

ArthurDZ schreef:

Dat is niet wat je gisterennacht tegen me zei. Hoe is het met je 7"?

Top hé. Beste nummer van het album. Oh wacht...

avatar van Obscure Thing
Ik mis een beetje de dynamiek die ik gewend ben bij Kevin Parker. Dat elk nummer op een totaal andere plek eindigt dan waar het begonnen is. Een paar nummers op deze plaat hebben dat ook wel, het geniale "Posthumous Forgiveness" bijvoorbeeld. Maar het is bij vlagen zelfs een beetje monotoon. Misschien heeft het meer luisterbeurten nodig, maar dat is nieuw voor mij bij Tame Impala. Het is zeker niet slecht, maar de lat lag gewoon erg hoog na de vorige drie albums die ik stuk voor stuk als klassiekers beschouw.

avatar van Obscure Thing
Breathe Deeper is wel belachelijk goed trouwens, wow.

avatar van chevy93
Ik mag pas over Eefje praten als ik wat over deze plaat gezegd heb van Johnny Marr, dus dat doe ik maar. Hij is heel dwingend. En eng.

Tot nu toe heb ik de voorgangers allen 3 sterren toegekend en deze komt ook gewoon weer in deze regionen. Op een gegeven moment gaat die ijle stem irriteren en dat lijzige geluid is echt niet boeiend genoeg om bijna een uur de aandacht vast te houden. Het zuigt op een gegeven moment gewoon alle energie uit je. In plaats van de hypnotiserende zweeftrip die het zou moeten zijn.

In die zin merk ik eigenlijk weinig verschil met Currents, behalve dan dat een klapper als Let It Happen ontbreekt. Hoewel er echt wel wat goede nummers op staan, maar dat zijn de al uitgebrachte singles (met als hoogtepunt vooralsnog Lost in Yesterday). Een nummer als Tomorrow's Dust of On Track voegt echt 0,0 toe aan dit album.
WoNa schreef:
De totale, absolute verveling. Ik kan er niet meer van maken.
Dit vind ik een treffende omschrijving. De muzikale omlijsting van een zouteloze zomermiddag waarin absoluut niets interessants gebeurd is. Ik weet niet of je het zo bedoeld hebt, maar anders had je het zo moeten bedoelen.

avatar van coldwarkids
Best nog een hoge score dan ik verwacht had want zo ontiechelijk goed is tie nou ook weer niet. Het is weer een hype die is opgelaaid.

coldwarkids schreef:
Best nog een hoge score dan ik verwacht had want zo ontiechelijk goed is tie nou ook weer niet. Het is weer een hype die oplaait.

Zij die het gewoon wel een leuke plaat vinden niet onderschatten he

Met alle zuinige commentaren hier zou je trouwens eerder verwachten dat de meelopers mee zouden doen met het bashen van de plaat

Ik geloof daar overigens niet in, ik denk dat we hier allemaal wel muziekliefhebber genoeg zijn om los van de algemene tendens uit te maken wat we vinden van plaat x of y. Dus ook van deze

Zij die het gewoon wel een leuke plaat vinden niet onderschatten he

Hype wilt niet zeggen dat het persee negatief is. Zo was mijn zin ook niet bedoeld. Dit album word gewoon overal 'gehyped' . Ik weet zeker dat als dit van een nieuw bandje zou komen er niemand naar kraait .

coldwarkids schreef:

Ok, dat kon ik dan niet afleiden uit je bericht. Sowieso kan je het 'als dit een onbekend bandje was geweest'-argument op elk album van iedere bekende artiest toepassen, veel zegt het niet over de plaat vind ik. Als dit album gemaakt was door een artiest met amper bereik, dan had inderdaad niemand het erover gehad, ongeacht of de plaat nu heel goed, heel slecht of gewoon matig wordt bevonden. Nogal logisch toch?

True!

avatar van Johnny Marr
ArthurDZ snapt gewoon dingen, en chevy93 duidelijk niet want On Track is een banger van jewelste

En langzaam drijven ze weg van het niveau InnerSpeaker. Erg jammer!