Fontaines D.C. - A Hero's Death (2020)

Ierland
Label: Partisan

1. I Don't Belong (4:31)
  2. Love Is the Main Thing (3:53)
  3. Televised Mind (4:10)
  4. A Lucid Dream (3:53)
  5. You Said (4:36)
  6. Oh Such a Spring (2:32)
  7. A Hero's Death (4:18)
  8. Living in America (4:57)
  9. I Was Not Born (3:59)
  10. Sunny (4:52)
  11. No (5:08)
avatar van Lontanovicolo
west schreef:

Ik dacht al: hoe kan je die nu al aan het draaien zijn?

Ja man, ben zéér blij. Hoorde ze voor het eerst in een platenzaak in Groningen, paar maanden later zag ik ze in Amsterdam (NDSM) en nog later in Paradiso. Ben erg gecharmeerd van ze maar de echt kleine zaaltjes zijn wel over vermoed ik.

Ze treden nu op 31 maart 2021 (als er een vaccin is ) in Tivoli Vredenburg.

avatar van Outlaw104
Snap niet dat er al 3 stemmen zijn gegeven.
Allemaal 'recensenten' die een promo exemplaar hebben beluisterd?

Outlaw104 schreef:
Snap niet dat er al 3 stemmen zijn gegeven.
Allemaal 'recensenten' die een promo exemplaar hebben beluisterd?

Precies wat ik vorige week zei, maar nul op request ...

avatar van MartinoBasso
liebhebber schreef:

Precies wat ik vorige week zei, maar nul op request ...

Sommigen krijgen albums al weken op voorhand doorgestuurd omdat ze schrijven voor bepaalde muziekblogs. (in mijn geval voor Indiestyle)

Geluksvogel!

Fontaines D.C. - A Hero's Death | Rock | Written in Music - writteninmusic.com
Deze review maakt me nog nieuwsgieriger
Hij mag toch echt gaan komen!

JVT schreef:
Fontaines D.C. - A Hero's Death | Rock | Written in Music - writteninmusic.com
Deze review maakt me nog nieuwsgieriger
Hij mag toch echt gaan komen!

Thanks!

voorheen deric raven?

voorheen deric raven?

Yep.

offtopic: Welkom terug dan. Vond het al wat vreemd dat je plots was uitgeschreven.

Doelde meer op de schrijver van het stuk in de link

aERodynamIC schreef:

Doelde meer op de schrijver van het stuk in de link
Dat is dus hier Dirk de Raaf en daar Leon.

Outlaw104 schreef:
Dat is dus hier Dirk de Raaf en daar Leon.

Ja, zover was ik ook, maar dat mag ie lekker zelf wereldkundig maken (wat ie kleinschalig deed hier)

Terug naar het album: ik vond de voorganger nu geen spektakel. Zal deze vast nog een kans geven, maar ik heb geen verwachtingen verder.

Dirk de Raaf
Onder mijn oude naam kon ik mij niet meer inschrijven, maar ik blijf verder minimaal actief

Dirk de Raaf
Deze is wat minder puntig dan het debuut. Minder rauwe punk, meer dromerige postpunk.

aERodynamIC schreef:
Ik wel, vind de drie tot nu toe vrijgegeven nummers geweldig. Zit met smart te wachten tot het vrijdag is.

Outlaw104 schreef:

Ik moet zeggen dat ik die niet vaak gehoord heb, maar dat het me wel beter pakte ja.

avatar van Eis-T
krijg echt flinke Vaporwave vibes van de album cover!

Zoeken ze nog iemand

MartinoBasso schreef:

De platenpluggers van de 21ste eeuw zeg maar.

Toch is het jammer dat er al voor de verschijningsdatum mag worden gestemd.

Het is vooral jammer dat hij nog niet gelekt is

avatar van perlon
JVT schreef:
Het is vooral jammer dat hij nog niet gelekt is

Je hoeft niet langer te wachten.

Klopt! Ondertussen al een paar keee beluisterd. Klinkt goed

avatar van ohmusica
na een eerste beluistering vermoed ik dat dit zeker wel memorabel gaat worden....

avatar van repelstefan
Damn dit klinkt fijn zeg. En dat met maar 1 oor. Nouja ik heb wel 2 oren maar 1 zit dicht dus ik weet niet wat de linkerspeaker nog voor mij in petto heeft.

Minder pakkend dan de voorganger. Zeker een paar heel goede nummers. Maar een nummer als A lucid dream klinkt toch wel erg naar de postpunk-noise die ik al eerder gehoord heb (The Horrors). Een rustige verademing is Oh such a spring. De albumopener is lekker en Televised Mind springt eruit. Hoewel Love the main thing is, is dit nr. niet 'the main thing' van het album. Verder ook wat herhaling t.o.v. de vorige plaat, maar naar mijn oor niet per se beter. Zijn de heren niet net te snel naar buiten met de opvolger van de plaat uit 2019? Even verder moeten borduren? Een nummer als Love is the main thing had verruild kunnen worden door een nr. 2 die echt indruk maakt. Gelukkig volgt de puike song Televised Mind, welke dit orenschijnlijke niemendalletje snel doet vergeten. Voor mij een score die net de 3,5 niet haalt. Zonder azijn te willen pissen: het is zeker geen slechte 'moeilijke tweede'. Misschien naar de volgende luisterbeurten toch nog een groeiplaat? Hope so (en dan trek ik de score op).

avatar van coldwarkids
HifiPete schreef:

Nja deze band zal niet snel meer relevant zijn over paar jaar. Op een gegeven moment kennen we het trucje wel en gaat de zanger aardig tegen staan. En vaak herhalende woorden (gebrek aan beter?) . Nog wel een goede voldoende maar daar blijft het bij.

avatar van Venceremos
Die drums zitten wel heel ver in de mix verstopt, geluid is wat dof.

avatar van repelstefan
HifiPete schreef:

Viel me de eerste luisterbeurt juist positief op door de snelle en lage bassdrums/cymbals met die rustige, lome stem erop.

Dat deze band over een paar jaar niet meer relevant is zal de tijd uitwijzen, daar ben ik echt niet mee bezig. Bands komen en gaan en dit stijgt nu in elk geval flink boven de middenmaat uit in hedendaags rocklandschap.

avatar van coldwarkids
Als dit al van jou genoemde middelmaat bovenuit komt dan mis je echt wat goede stukken rock muziek..