Neil Young - Homegrown (2020)

geen stemmen

4. Love Is a Rose (2:16)
  5. Homegrown (2:47)
  6. Florida (2:58)
  7. Kansas (2:12)
  8. We Don't Smoke It No More (4:50)
  9. White Line (3:14)
  10. Vacancy (3:59)
  11. Little Wing (2:10)
  12. Star of Bethlehem (2:42)
  • vanaf vrijdag 19 juni te koop
avatar van Poeha
Fantastische hoes alvast.

avatar van E-Clect-Eddy
Er is wel iets mis gegaan met de import van tracks via iTunes, heb een correctie ingediend.

avatar van Joshua68
en volgens mij is releasedatum 19 juni en label Reprise..

Joshua68 schreef:
en volgens mij is releasedatum 19 juni en label Reprise..

Datum en label is nu zoals op iTunes, al heb ik wat jij noemt ook ergens gelezen.

Try is als single uitgebracht. Klinkt prima maar niet bijzonder.

Opnames uit de periode 1974/75: wel weer fijn om zijn stem uit die tijd te horen.

avatar van harm1985
Try is alvast een fijne eerste single. In het verlengde van Harvest, met Emmylou Harris en Levon Helm op achtergrondzang. Denk dat dit Hitchhiker zal overtreffen.

avatar van Cor
Cor
Poeh, 19 juni. Nieuwe Dylan en nieuwe (oude) Young. Kijk er alvast naar uit

avatar van Stijn_Slayer
Kan na decennia mystificatie eigenlijk alleen maar tegenvallen. Tenzij 'ie dat niet doet.

Zeker op voorhand is dat er een hoop pareltjes op staan, die voorheen niet werden uitgebracht of niet tot hun recht kwamen binnen de context van die uitgaves. Ik had 'Homefires' hier overigens ook wel verwacht.

avatar van E-Clect-Eddy
Als ik Try zo hoor dan klinkt dat als een goed uitgewerkt demo maar nog niet helemaal af. Ik was in de veronderstelling dat het album destijds al helemaal klaar was om uitgebracht te worden.

avatar van pintjebier
E-Clect-Eddy schreef:

Heel veel werk van Neil Young klinkt onafgewerkt. Love it!

Zou deze de oude NY weer bovenhalen ????????? Kijk er naar uit.

avatar van pintjebier
Twee nummers van American Stars 'n Bars. Als die kunnen tippen aan de bekende versies ben ik koper.

avatar van musician
Voor mijn gevoel blijft het origineel van White Line gewoon staan op Ragged Glory. Niks mis mee. Play it loud!
Alleen heeft hij het in december '75 al eens elektrisch gespeeld met Crazy Horse White line. Maar ook akoestisch op Songs for Judy.

Ben daarom wel benieuwd welke kant deze White Line op zal gaan. Ben bang dat de "originele" versie van Ragged Glory niet meer gaat worden overtroffen.