Air Traffic - Fractured Life (2007)

Label: EMI

1. Just Abuse Me (2:32)
  2. Charlotte (2:24)
  3. Shooting Star (4:08)
  4. No More Running Away (4:22)
  5. Empty Space (3:37)
  6. Time Goes By (4:06)
  7. I Like That (2:26)
  8. Never Even Told Me Her Name (2:44)
  9. Get in Line (2:06)
  10. I Can't Understand (4:25)
  11. Your Fractured Life / Pee Wee Martini (22:55)
  12. Come On * (1:53)
  13. An End to All Our Problems * (5:03)
  14. Left Out in the Rain * (2:54)
avatar van VictorJan
Ik heb deze in de zomer echt platgedraaid, en het is best een aardige debuutplaat. Shooting Star, No More Running Away en vooral Time Goes By zijn mooie nummers, maar ik moet toch concluderen dat ik hem in maanden niet meer heb gedraaid... en ik zie daar ook niet meteen verandering in komen. Vergelijking met the Kooks vind ik wel terecht.

avatar van stef212
VictorJan schreef:

Misschien, alleen met het verschil dat The Kooks één zeer goed nummer hebben, en Air Traffic er 3 heeft.

avatar van VictorJan
stef212 schreef:

avatar van stef212

Een zéér goed nummer van the Kooks ben ik toch nog niet tegengekomen hoor

Naive is toch leuk, hoe je het ook draait of keert.

avatar van Lord of Music

Een zéér goed nummer van the Kooks ben ik toch nog niet tegengekomen hoor

Ze hebben wel redelijke nummers, the Kooks, maar het is niet dat je zegt van, goh dit ga ik vaker draaien, wat dat betreft is Air Traffic veel beter dan the Kooks.

Berichten verplaatst naar Air Traffic

avatar van Mctijn
Ben wel benieuwd of ze dit debuut een keer een vervolg gaan geven. Heeft iemand een idee?

avatar van JoaMuse
Mctijn schreef:

Voorlopig is dit hun eerste en laatste album, ze hebben een pauze ingelast. Misschien voorgoed, misschien staat Air Traffic er vroeg of laat weer met nieuw album.

avatar van JoaMuse
Goed album, doet zoals gezegd inderdaad aan The Kooks denken. Ook invloeden van Muse en Coldplay zijn te horen. Je kan er veel groepen in horen eigenlijk. Anders gezegd, dit album is weinig origineel, maar dat hoeft ook niet. Er staan best wel een aantal hele goeie nummers op. 'No More Running Away' (leuke percussie, lijkt weliswaar sterk op 'There There' van Radiohead) is m'n favoriet, ook 'Time Goes By' en 'Shooting Star' steken erbovenuit voor mij.
Verder ook een paar nummers die je behoorlijk kan noemen, maar die ik toch niet echt goed vind. Vooral de tweede helft van het album vind ik wat minder.

Al bij al is dit wel een meer dan degelijk album, van een groep die in tegenstelling tot een gelijkaardige band als Keane de gitaren niet schuwt, maar toch kan je Air Traffic een softe groep noemen. Waar helemaal niets mis mee is trouwens, want Air Traffic weet je bij momenten echt wel te raken met deze plaat.

avatar van Shelter
Toffe band dit, ken ze helemaal niet tot nu.
Voor mij is het een soort mix van Arctic Monkeys met Coldplay en Radiohead.
Ik vind bijna alle nummers echt nice, behalve Shooting Star en Pee Wee Martini.
Het piano werk vind ik erg mooi klinken bij de rock sound, het rock gedeelte is niet afgezaagde loopjes die we eerder hebben gehoord.
Ik ken The Kooks overigens niet, ook maar eens proberen.
4* voor deze

avatar van Shelter
Vet album nog steeds en heb nu favoriete tracks; Just Abuse Me, Charlotte (vind ik zelf de beste track van het album), Empty Space, I Cant Understand.
Zonde dat ze gestopt zijn, ik vind de Muse zang met Arctic gitaren een zeer geslaagde combinatie.

hallo doei hier ben ik terug ik vind dit een tof albumpje heel schattige nummers enkel track 5 en 9 zijn ziek slecht sorry ik wil niet provoceren wel jammer dat ze uit elkaar zijn tranen doei.

avatar van Sunderland
2 oktober staat Air Traffic in de Tolhuistuin in Amsterdam om het 10-jarig jubileum van dit album te vieren.

Ik heb het altijd jammer gevonden dat er geen vervolg is gegeven aan dit erg leuke album. Ze geven iig een teken van leven nu.

avatar van Jolly Sheep
Gisteren bij het concert in de tolhuistuin geweest, wat een energie hebben ze nog! Kwalitatief erg goed en een hele leuke reünie, waar de bandleden zelf ook heel veel lol in hadden. Zo'n zaaltje met 500 man die de plaat woord voor woord kent deed de sfeer en beleving echt ten goede!

Ze brengen ook een nieuw singeltje uit volgende week, ik was er nog niet onderste boven van, maar we gaan zien wat we nog van ze gaan horen. Ik heb na al die jaren weer enorm van ze genoten in ieder geval

avatar van Sunderland
Geweldig leuk concert idd gisteravond en per nummer het besef wat een geweldige muziek ze maakten. Leuk dat de animo groot was gisteren qua publiek en kwalitatief was het idd erg goed.

Het is me nog steeds onduidelijk waarom men ooit gestopt is maar hopelijk is het eerste nieuwe nummer een eerste stap naar meer nieuwe muziek van hen.

avatar van esteban
There's something about this album ... Ik zet deze nog steeds met evenveel plezier op als 11 jaar geleden. De ene top-song na de andere, niet één uitschuiver, niet één minder nummer. Het is mij nog nooit of te nimmer gaan vervelen, de neiging om een lied te skippen is absoluut afwezig. Enerzijds zonde dat de opvolger achterwege gebleven is, anderzijds is het misschien net fijn om deze groep aan één zeer goede plaat te kunnen linken, zonder meer. Op die manier heeft 'Air Traffic' nooit een minder goed vervolg gemaakt. Da's op zich misschien ook niet slecht.

avatar van otherfool
Plaatje dat je dan zomaar voor het eerst in jaren weer eens draait en denkt: dat zit bij tijd en wijle toch wel verdraaid goed in elkaar wat die jongens bij mekaar hebben gespeeld. Empty Space, Time Goes By en vooral ook dat slotnummer (voor de stilte). Doe er een halfje bij.

avatar van Film Pegasus
Niet zo bijzonder eigenlijk, maar hier ga ik op een zonnig festival me een frisse pint in de hand wel even voor stoppen om te luisteren. Air Traffic doet niet veel nieuws, maar het klinkt wel leuk. Enkele aangename nummers en geen enkel echt slecht er tussen.

avatar van coldwarkids
Was een heel leuk bandje en aanstekelijk album destijds. Helaas daarna nooit meer wat van deze heren gehoord. Al hebben ze in 2017 nog een single uitgebracht, genaamd Almost Human. Wat ook goed was.