Beyoncé - Dangerously in Love (2003)

R&B / Pop

met Sean Paul

4. Hip Hop Star (3:43)

met Big Boi en Sleepy Brown

5. Be with You (4:20)
  6. Me, Myself and I (5:01)
  7. Yes (4:19)
  8. Signs (4:59)

met Missy Elliott

9. Speechless (6:00)
  10. That's How You Like It (3:40)

met Jay-Z

11. The Closer I Get to You (4:57)

met Luther Vandross

12. Dangerously in Love 2 (4:54)
  13. Beyoncé Interlude (0:16)
  14. Gift from Virgo (2:46)
  15. Work It Out * (4:06)
  16. Bonnie & Clyde '03 / Daddy * (8:37)

17. Bienvenue * (4:05)

met IAM

18. What's It Gonna Be * (3:37)
LoveStoned
En dit noemt men tegenwoordig Rythem & Blues...

BLUES???

Dit noemt men helemaal niet Rhythm & Blues, er is niemand meer die de afkorting voluit uitspreekt in relatie tot dit soort muziek. Al zeker 15 jaar niet.

avatar van daoneandonly
Ik vind dit echt een pracht cdtje.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van Beyoncé.
Speechless vind ik hier een uitschieter, in de positieve manier op.
Echt jammer van dat nummertje Hip-Hop Star, want dat nummer is gewoon kut. Snap ook niet dat Beyoncé hier al de behoefte had om zo 'stoer' te doen. Op dat nummertje na, zou je dit album bijna volwassen kunnen noemen.

avatar van Germ
Inderdaad een hele mooi versie, kwam vannacht voorbij bij de Nacht v/d Popmuziek...

avatar van Kronos
Inderdaad.

Matig album. Na Crazy In Love zakt het al snel in met allemaal langdradige liedjes die erg op elkaar lijken. Je wordt het dan ook snel moe luisteren. Ik vind Dangerously In Love een geweldig liedje, maar ja, dat had ze ook al ingezongen voor Survivor met de rest van Destiny's Child

avatar van LucM
Crazy in Love vind ik wel goed al is het opgebouwd op een sample van Are You My Woman van The Chi-Lites. Nadien verzinkt het album hoe langer hoe meer in saaiheid. Beyoncé heeft beslist een mooie stem maar haar uithalen zijn voorspelbaar. Het album klinkt in zijn geheel te gelikt en de ballads te zoet, ik mis soul en passie. De nummers zijn ook te langdradig en verschillen te weinig van elkaar, het is voor mij meer behangmuziek. Neen, die R&B is niet aan mij besteed en meer bepaald Beyoncé.

avatar van lovegun
Mijn jeugdheldin :' )
Kan trouwens niet stoppen met naar Anthony's versie te luisteren, jezus, nooit gedacht dat Crazy in Love mij zo veel kippevel kan bezorgen.

Sectumsempra
Volgens mij doen alle vrouwen een moord om haar kont :'D

@ het album:

Valt mee, hou er niet zo van.

avatar van Improvision
Yes blijft toch wel een geweldig nummer.

avatar van KILLERBEE99
handjevol leuke nummers, meeste ben ik toch niet zo'n fan van.

avatar van Slowgaze
Net uitgezeten, en het viel niet heel hard mee. Ik sta absoluut welwillend tegenover r&b, maar op dit album staan helaas te veel saaie nummers. Zodra het wat funkyer wordt (waarom is 'Work It Out' geen regulier nummer?) is mijn aandacht ook weer terug. De fantastische opener had wat later op de plaat gemogen. Wel jammer dat op mijn tweedehands exemplaar 'Bonnie & Clyde '03' overslaat, want dat is toch wel een fijn nummer. Ook 'Naughty Girl' en 'Hip Hop Star' mogen er trouwens zijn; ik vind het wel wat hebben, zo'n moment op een r&b-album waarop de boel gekaapt wordt door een of twee rappers en de zangeres(sen) even een bijrol krijgen.

avatar van NewYorkCityLight
1,5
Pfff wat een langdradige plaat. Voor de mensen die van slow-jamz houden is dit zeker een goed album, want vanaf track 5 tot het eind van de plaat (nummer 14) lijkt het net één enorm lang nummer. Wat dat betreft hadden ze 'Crazy in 'Love', 'Naughty Girl', 'Baby Boy' en 'Hip Hop Star' toch echt wel wat strategischer kunnen plaatsen. Maar ach, maakt het uiteindelijk wat uit als het album toch een succes wordt? Ik denk het niet. Het betekende voor Beyoncé in ieder geval het begin van een enorm succesvolle solo carrière.