Beyoncé - Dangerously in Love (2003)

R&B / Pop

met Sean Paul

4. Hip Hop Star (3:43)

met Big Boi en Sleepy Brown

5. Be with You (4:20)
  6. Me, Myself and I (5:01)
  7. Yes (4:19)
  8. Signs (4:59)

met Missy Elliott

9. Speechless (6:00)
  10. That's How You Like It (3:40)

met Jay-Z

11. The Closer I Get to You (4:57)

met Luther Vandross

12. Dangerously in Love 2 (4:54)
  13. Beyoncé Interlude (0:16)
  14. Gift from Virgo (2:46)
  15. Daddy (5:00)
  16. Work It Out * (4:06)
  17. '03 Bonnie and Clyde * (8:37)

18. Bienvenue * (4:06)

met IAM

19. What's It Gonna Be * (3:38)
totale tijdsduur: 1:01:24 (1:21:51)
LoveStoned
En dit noemt men tegenwoordig Rythem & Blues...

BLUES???

Dit noemt men helemaal niet Rhythm & Blues, er is niemand meer die de afkorting voluit uitspreekt in relatie tot dit soort muziek. Al zeker 15 jaar niet.

avatar van daoneandonly
Ik vind dit echt een pracht cdtje.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van Beyoncé.
Speechless vind ik hier een uitschieter, in de positieve manier op.
Echt jammer van dat nummertje Hip-Hop Star, want dat nummer is gewoon kut. Snap ook niet dat Beyoncé hier al de behoefte had om zo 'stoer' te doen. Op dat nummertje na, zou je dit album bijna volwassen kunnen noemen.

avatar van Germ
Germ (crew)
Inderdaad een hele mooi versie, kwam vannacht voorbij bij de Nacht v/d Popmuziek...

avatar van Kronos
Inderdaad.

Matig album. Na Crazy In Love zakt het al snel in met allemaal langdradige liedjes die erg op elkaar lijken. Je wordt het dan ook snel moe luisteren. Ik vind Dangerously In Love een geweldig liedje, maar ja, dat had ze ook al ingezongen voor Survivor met de rest van Destiny's Child

avatar van LucM
Crazy in Love vind ik wel goed al is het opgebouwd op een sample van Are You My Woman van The Chi-Lites. Nadien verzinkt het album hoe langer hoe meer in saaiheid. Beyoncé heeft beslist een mooie stem maar haar uithalen zijn voorspelbaar. Het album klinkt in zijn geheel te gelikt en de ballads te zoet, ik mis soul en passie. De nummers zijn ook te langdradig en verschillen te weinig van elkaar, het is voor mij meer behangmuziek. Neen, die R&B is niet aan mij besteed en meer bepaald Beyoncé.

avatar van lovegun
Mijn jeugdheldin :' )
Kan trouwens niet stoppen met naar Anthony's versie te luisteren, jezus, nooit gedacht dat Crazy in Love mij zo veel kippevel kan bezorgen.

Sectumsempra
Volgens mij doen alle vrouwen een moord om haar kont :'D

@ het album:

Valt mee, hou er niet zo van.

Improvision
Yes blijft toch wel een geweldig nummer.

avatar van KILLERBEE99
handjevol leuke nummers, meeste ben ik toch niet zo'n fan van.

avatar van Slowgaze
Net uitgezeten, en het viel niet heel hard mee. Ik sta absoluut welwillend tegenover r&b, maar op dit album staan helaas te veel saaie nummers. Zodra het wat funkyer wordt (waarom is 'Work It Out' geen regulier nummer?) is mijn aandacht ook weer terug. De fantastische opener had wat later op de plaat gemogen. Wel jammer dat op mijn tweedehands exemplaar 'Bonnie & Clyde '03' overslaat, want dat is toch wel een fijn nummer. Ook 'Naughty Girl' en 'Hip Hop Star' mogen er trouwens zijn; ik vind het wel wat hebben, zo'n moment op een r&b-album waarop de boel gekaapt wordt door een of twee rappers en de zangeres(sen) even een bijrol krijgen.

avatar van NewYorkCityLight
1,5
Pfff wat een langdradige plaat. Voor de mensen die van slow-jamz houden is dit zeker een goed album, want vanaf track 5 tot het eind van de plaat (nummer 14) lijkt het net één enorm lang nummer. Wat dat betreft hadden ze 'Crazy in 'Love', 'Naughty Girl', 'Baby Boy' en 'Hip Hop Star' toch echt wel wat strategischer kunnen plaatsen. Maar ach, maakt het uiteindelijk wat uit als het album toch een succes wordt? Ik denk het niet. Het betekende voor Beyoncé in ieder geval het begin van een enorm succesvolle solo carrière.

avatar van Style.Girl
Ik ben geen grote Beyonce fan, maar haar album I Am...Sascha Fierce vond ik heel erg goed! Misschien omdat het meer pop is. Dit album is meer R&B/Hip-Hop en ligt me net iets minder.

De nummers Crazy in Love en Naughty Girl springen erboven uit! Mijlenver zelfs! Daarom ook de allerleukste nummers.

Daarna komen Baby Boy, Hip Hop Star, Be With You en Me, Myself and I. Bonnie and Clyde mag er ook wel wezen. De rest is opvulmateriaal en pakt mij niet zo heel erg en sommige zelfs helemaal niet.

avatar van MIAB
Eigenlijk is dit debuut helemaal niet zo sterk. Ondanks de diva ze is geworden, valt dit album mij nog steeds niet mee. 3*

Crazy in Love (3:56) --- 3,5
Gift from Virgo (2:46) --- 3,0
Daddy (5:00) --- 2,5
'03 Bonnie and Clyde * (8:37) --- 4,0

avatar van MetalMike
Zo nu en dan heb ik er echt zin in om haar cd's aan te zetten, het oude spul, nog steeds. Qua stem is ze toch absoluut uniek... de kracht die bij haar gepaard gaat met techniek is werkelijk on-ge-kend. Op deze cd nog het minst misschien, maar vanaf de opvolger is haar stem zo vol geworden, eenzame top deze vrouw!
Staan toch nog heel fijne nummers op, "Naughty Girl", "Yes", "Speechless" wauw... gewoon wauw, het titelnummer om er maar een paar uit te vissen. Wel is het gevolg dat bij de (vele) nummers met de toegevoegde artiesten het soms als een gepoogde hitjes-makerij overkomt, dat vind ik altijd wel jammer. Na de eerste 2 cd's werd de R&B ook steeds meer naar de achtergrond gedrongen voor mijn gevoel, wat niet noodzakelijk slechte muziek oplevert, maar waardoor mijn interesse toch steeds meer afzwakte... haar laatste platen heb ik dan ook niet meer gehoord. Ik ga binnenkort maar weer eens een Beyoncé-marathonnetje houden, ik heb er zin an...