Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007)

Label: Top Notch

1. Tussen Licht & Lucht (1:15)
  2. Hotel Beschaving (3:08)
  3. Applaus (2:53)

14. Contact (2:39)
  15. Bommenwerper (2:09)
  16. Vlieger (4:00)
avatar van Lasers
Ik luister het album sinds vandaag met een andere bril. Veel nummers associeer ik met liefde en het verdriet ervan. Raar dat ik dat na vijf jaar pas door heb..

Wat een pareltje is het ook hé

avatar van Kill_illuminati
Lasers schreef:

avatar van Glaciers of Ice
Blijft een lekker album. Een van de beste geproduceerde albums op Nederlandse bodem.
Kill_illuminati schreef:

Luister je naar muziek met je ogen?

Hahahaha hier moest ik om lachen Misschien heeft hij speakers op zijn bril of fungeert het als headphones.

Kill_illuminati schreef:

Luister je naar muziek met je ogen?

Scherp, niet zo best geformuleerd nee. Maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel

avatar van Holla
Vlieger is waarschijnlijk mijn favoriete Nederlandstalige nummer. Ben niet zo van muziek van mijn moedertaal, maar dat is wel echt een track die ik als gigantisch beschouw. Wat jammer dat Typhoon niet even bekend is als een Ali B, dan hadden meerdere mensen kunnen genieten van het poëtische genie.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Weer een mooie track van Ty, wel raakt hij even de tekst kwijt, maar goed, hij doet het toch! Video: Typhoon – Van de regen naar de zon | PUNA.NL

avatar van gweah
-SprayIt- schreef:

Briljant inderdaad.
Wanneer komt dat nieuwe album Typhoon?

GCITY050
Vorig jaar hoorde je geluiden van 2013, en nu hoor je geluiden van 2014. Misschien hoor je in 2014 geluiden over 2015. Wordt wel weer tijd, straks 7 jaar geleden deze.

avatar van YCya'll
Lasers schreef:

Wat een pareltje is het ook hé

Goede gedichten en teksten zijn op verschillende manieren te interpreteren. Dit zegt iets over Typhoon zijn teksten.

avatar van Demon.
Jammer dat Vlieger geen echt intro of opbouw heeft, het is de mooiste track op het album. Delic

avatar van A2k
A2k
Deze zomer komt dan toch echt de opvolger "Lobi da Basi". Hier alvast een nieuw voorproefje:
Typhoon - Hemel valt

GCITY050
Ik denkt dat ie wel gaat tegenvallen, afgaande op alle tracks die ik tot nu toe gehoord heb. Alleen IJswater kan ik waarderen. Het wordt echt totaal wat anders.

In de Studio: Typhoon - YouTube

Na dit gezien te hebben verwacht een ijzer sterke plaat!

avatar van kobe bryant fan
Na dat filmpje liggen mijn lage verwachtingen nu toch al wat hoger al vrees ik nog steeds wat voor de beats. Ik heb hem liever over een beat ipv livemuziek.

avatar van Fade.
Nadat ik me heel mijn leven niet heb geïnteresseerd in Nederlandse hip-hopacts besloot ik toch maar een keer in de Top 250 te kijken voor een aantal albums. Niet Opgezwolle, maar Typhoon viel me op. En dus besloot ik maar eens een keer het album te luisteren.

Oh, wat goed. Typhoon flowt verschrikkelijk goed op dit album en doet absoluut niet onder voor Rico en Sticks die ook op dit album zijn. Sterker nog, ik vind hem beter.

Na de intro "Tussen Licht en Lucht" begint Ty al geweldig met "Hotel Beschaving", voor mij al gelijk een van de hoogtepunten op het album. Na dit lied merkte ik al gelijk dat Typhoon samen met Opgezwolle op eenzame hoogte staat qua Lyrics. Hierna komt het sterke "Applaus", dat wordt opgevolgd door het geweldige trio "Zo Niet Mij", "Drieluik" en "Sprokkeldagen". Hierna komt het enige minpunt van het album, Los Zand. Hierna blijft het album constant goed naar mijn idee, met teksten die worden versterkt door de goede beats van Dries Bijlsma (Volle Maan, Sprokkeldagen) , hoewel Delic op "Vlieger" laat zien dat hij toch een stuk beter is. Ook A.R.T. levert een geweldige bijdrage met zijn "Wind Waait". Wat de beat is, weet ik niet zeker (kermisgeluiden?) maar ik weet wel dat ik dit album absoluut het beste Nederhop album is dat ik tot nog toe heb geluisterd. Hulde.

Azaad
Nooit begrepen wat zo bijzonder is aan Vlieger. Voor mij een totaal onopvallend nummer en had wat mij betreft zelfs weggelaten mogen worden.

avatar van Silky & Smooth
De vinyl-versie is erg cool! Net binnen!

avatar van Demon.
Heb hem laten signeren in Zwolle afgelopen zaterdag. Ty kwam zoals altijd op en top vrolijk binnenstappen en groete zijn fans

avatar van Johnny Marr
Jammer van Neske Beks op Sprokkeldagen. Wat een verschrikkelijk accent is het toch. Mijn excuses aan de Antwerpenaren.

avatar van Demon.
Het heeft wel iets dromerigs wat er bij past vind ik.

avatar van Johnny Marr
Sticks komt echt kapot hard op Wind Waait. Ben het dus niet eens met veel berichten hier waar hij nogal wat kritiek krijgt op zijn verse. Alsook: Zendeghi

avatar van Slowgaze
'Zendeghi' kan heel Typhoons beste nummer zijn. Maar wat een ontzettend sterke plaat is dit in zijn geheel; Typhoon toen hij nog in topvorm was.

avatar van thgryda
Dit album vandaag nog eens opgezet en meteen maar eens zijn plaats in mijn top 10 gegeven. Waanzinnig sterk album gaande van de producties van Bijlsma, ART en Delic tot de poëtische teksten en hagelfijne flow van Ty zelf of de frisse input van de gastartiesten. Inhoudelijk varieert het van somber tot opgewekt en toch voelt het aan als 1 geheel.

Ty is hier inderdaad in topvorm maar is imo nog steeds een topartiest. Met Lobi Da Basi kwam hij ongemeen sterk terug met een album dat desondanks totaal anders klonk. Ook op zijn andere projecten heeft hij tijd kwaliteit gebracht. Je hoort het al, ik ben fan van de artiest maar ook van de persoon Typhoon!

avatar van Demon.
Ik vraag het me al lang af, misschien weet iemand hier het:

Wie of wat is de 'remi' waarover Typhoon het hier soms heeft.

Maar tot dan blijf ik Remi, schat ik begrijp mezelf niet eens dus het geeft niet.
Fuck mensen, ben liever Remi, ik identificeer me meer met dieren en baby's.

Omdat zijn echte naam Glenn is. Is Remi een soort voorbeeld voor hem?

avatar van Nr.4
Dat is een grapje neem ik aan?

avatar van Slowgaze
Demon. schreef:
Wie of wat is de 'remi' waarover Typhoon het hier soms heeft.

Alleen op de wereld - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Berichten verplaatst naar Typhoon - Lobi da Basi (2014)

avatar van Fade.
Fade. schreef:

Och wat pretentieus, maar het blijft een heerlijk album.

avatar van jordidj1
Vandaag maar weer eens gedraaid, omdat ik mezelf afvroeg waarom dit überhaupt nog in mijn top-10 stond. Nou, ben weer compleet weggeblazen door dit album. De grote kracht van dit album is dat het in de breedte ijzersterk is en nergens inkakt, het heeft enkel uitschieters. Prachtige producties ook, verlenen zich perfect voor Typhoon. Beste beat is natuurlijk nog steeds Vlieger, maar dat Delic hard gemist wordt is algemeen bekend.

Deze plaat blijft zeker in mijn top-10. Sterker nog, ik zet hem lekker wat plaatsjes hoger.

jordidj1 schreef:

Gelukkig wel nog gewoon onder Eigen Wereld, waar hij thuishoort

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:

Gelukkig wel nog gewoon onder Eigen Wereld, waar hij thuishoort

Waar staat ie in jouw top-10 dan?