Matt Berninger - Serpentine Prison (2020)

Label: Concord

1. My Eyes Are T-Shirts (2:40)
  2. Distant Axis (4:25)
  3. One More Second (5:23)
  4. Loved So Little (4:55)
  5. Silver Springs (3:54)
  6. Oh Dearie (3:16)
  7. Take Me Out of Town (4:12)
  8. Collar of Your Shirt (5:14)
  9. All for Nothing (3:06)
  10. Serpentine Prison (4:32)
avatar van Thudd
Hoop dat deze beter is dan het El Vy project.

avatar van 1980Joost
Dit is wel wat anders denk ik. Afgaande op de eerste drie vrijgegeven nummers is het een wat rustiger geluid. Voortkabbelend op o.a. de toetsen van Booker T. Lekker herfstplaatje.

Ik vind het El-Vy project overigens wel goed geslaagd. Maar dat terzijde.

avatar van Slowgaze
Geen Taylor Swift-feature?

avatar van coldwarkids
Ai, word denk ik een album vol met Light Years / I Need My Girl meuk.

Echt spannend en broeierig als EL VY zal het niet worden ben ik bang.

avatar van Rudi S
Slowgaze schreef:
Geen Taylor Swift-feature?

Misschien doet die gitarist van Taylor hier op mee, zou best wel eens een match kunnen zijn.

avatar van ni slecht
Hoe dan ook wordt de inbreng van Taylor weer danig onderschat.

avatar van Slowgaze
ni slecht schreef:
Hoe dan ook wordt de inbreng van Taylor weer danig onderschat.

avatar van Rudi S

avatar van Thudd
Persoon op de hoes is waarschijnlijk Reinout Oerlemans verkleed als Matt Berninger.

"One more second" is heerlijk laidback. Prachtig nummer.

Het intro van Distant Axis lijkt erg veel op het intro van the Crane wife 3 van the Decemberists.
Het kwam mij zo bekend voor...., ben ik alleen deze mening toegedaan ?
Overigens allebei prachtige nummers.

avatar van Hedser
Lau67 schreef:
Het kwam mij zo bekend voor...., ben ik alleen deze mening toegedaan ?
Overigens allebei prachtige nummers.
Dat dacht ik ook meteen toen ik het nummer voor het eerst hoorde. Bijna identiek. Ben erg benieuwd naar dit album, de singles bevallen me tot nu toe wel.

avatar van yorkethom
Oef wat is One More Second mooi. De stem van Berninger en dat rhodes orgeltje aan het einde levert vuurwerk op. Toffe videoclip ook.

avatar van kevin2
Het nummer walking on a string was al een tijd te horen (samen met Poebe Bridgers) Hij heeft 10 juweeltjes geschreven voor dit album.

avatar van repelstefan
kevin2 schreef:

Die staat toch niet op dit album? Ik begrijp de link niet helemaal.

Niet op spotify deze?

avatar van MRDammann

[quote]MRDammann schreef:
Nog niet ieder geval. De webstore van Matt Berninger geeft aan dat het album 'pas' 16 oktober uitkomt.[

Dat is balen

avatar van Grizzly Bear
Serpentine Prison en One more Second zijn juweeltjes, Distant axis vind ik persoonlijk wat minder. En inderdaad jammer dat Walking on a String er niet op staat...

avatar van vigil

avatar van Grizzly Bear
vigil schreef:
Een week geleden al een stem?

dat gebeurt hier wel vaker. Mensen die demo-versies opgestuurd krijgen vermoed ik.
All animals are created equal, but some...

avatar van Parlotones
Heb deze zanger een tijd terug leren kennen van het nummer Holes van Mercury Rev, wat hij gecoverd heeft.https://www.youtube.com/watch?v=8xOmeNo-onU

Parlotones schreef:

The National ken je toch ook wel?

vigil schreef:
Een week geleden al een stem?

Ik kreeg de 6e pas een link.

deric raven schreef:

The National ken je toch ook wel?

Ja, maar met die band heb ik dus helemaal niets. Ik zie en herinner mij nu weer dat hij daar de zanger van is.

Parlotones schreef:

Ja, maar met die band heb ik dus helemaal niets.

Die zin zie ik regelmatig bij je voorbij komen Parlotones

avatar van vigil
deric raven schreef:

Ik kreeg de 6e pas een link.

1ste indruk Leon?

Ja, wel erg goed. Sober, met mooi soulvol pianowerk. Minder pop dan de laatste van The National.

Die zin zie ik regelmatig bij je voorbij komen Parlotones

Eerlijkheid duurt het langst vriend. Vraag mij dus maar niet wat ik van U2 vind? Want daar dacht je aan!!
De stem van de zanger of zangeres moet mij enigszins raken anders vind ik de muziek ook niet mooi. Maar dat weet je ook wel.

Parlotones schreef:

Betrap mezelf er steeds vaker op dat ik bij Berninger's zang op een bepaald moment denk dat Ronald de Boer zich in deze barre tijden heeft laten omscholen tot beroepsmuzikant. Heb ooit een maat met slapeloosheidsproblemen The National aangeraden en sindsdien laat ie zich regelmatig door Berninger in slaap zingen.