The Sisters of Mercy - Some Girls Wander by Mistake (1992)

Label: Merciful

1. Alice (3:34)
  2. Floorshow (3:40)
  3. Phantom (7:10)
  4. 1969 (2:46)
  5. Kiss the Carpet (5:55)
  6. Lights (5:51)
  7. Valentine (4:44)
  8. Fix (3:41)
  9. Burn (4:49)
  10. Kiss the Carpet [Reprise] (0:36)
  11. Temple of Love [Extended Version] (7:42)
  12. Heartland (4:47)
  13. Gimme Shelter (5:57)
  14. The Damage Done (3:03)
  15. Watch (3:12)
  16. Home of the Hit-Men (0:34)
  17. Body Electric (4:18)
  18. Adrenochrome (2:57)
  19. Anaconda (4:05)
  20. Temple of Love [1992 Touched by the Hand of Ofra Haza] * (8:05)
  21. Vision Thing [Canadian Club Mix] * (7:34)
  22. Under the Gun [Metropolis Mix] * (6:18)
  23. Alice [1993] * (4:00)
  24. Under the Gun [Jutland Mix] * (6:19)
totale tijdsduur: 1:19:21 (1:51:37)
avatar van reptile71
Ben het eens, zet This Corrosion er nog op en meer Sisters heb je niet nodig wat mij betreft.

Ik vind die andere verzamelaar; A Slight Case Of Overbombing anders ook erg goed.Staan weer andere nummers op.
Alleen Temple Of Love staat op allebei; maar wel 2 totaal verschillende versies.

avatar van reptile71
Heb persoonlijk meer met deze allereerste Sisters nummers. Doctor Jeep enzo, pffff alleen die titel al, kan me echt gestolen worden. Staan wel een paar aardige nummers op die andere hoor, maar kan niet begrijpen dat die evenhoog scoort als deze. Maar ja smaken verschillen hè... Zal ook wel voornamelijk dankzij die Ofra Haza versie van Temple of Love zijn, denk ik dan.
Hier vind ik The Sisters nog zo lekker underground klinken.

avatar van reptile71
Ook interessant is de bootleg Some Boys Wander by Mistake (te halen op slsk). Hier staat het zeer slepende After Hours op, een nummer dat je echt niet mag missen! En meer dat echt wel de moeite waard is.

perfume
Dit is het "het echte" geluid van The Sisters Of Mercy! Hele vroege rock/wave met behulp van electronische drums! The Sisters maakten rock voor het eerste echt dansbaar.

avatar van reptile71
Bedoel je dat ze rock combineerde met een elektronische beat? Want bijv. the Rolling Stones hadden al dansbare rocknummers toen The Sisters hun luiers nog volscheten.

perfume
Tja reptile71, meestal ben ik het niet eens met jouw berichtjes zo ook niet met dit kinderachtig bericht! Dit album is wat mij betreft het enige echte goede album van The Sisters, de rest kan mij gestolen worden! . Alle singles en ep's tussen 1980 en 1983 zijn hier verzameld op een cd. Een geweldige cd wat mij betreft en nog steeds het beste van The Sisters.

avatar van Dudeness
perfume schreef:

Vergeet je de Body & Soul EP niet?

perfume
Klopt die hoort er ook bij!

avatar van reptile71
@perfume: En als je het wel eens bent dan zorg je wel dat je het uiteindelijk niet meer eens bent. (gelukkig weer volledig de oude ) Ik ben het wel met jou eens, want ik vind dit ook het beste wat The Sisters hebben gemaakt, zoals ik op 10 aug. vorig jaar al schreef. Maar de eerste dansbare rock-muziek op naam van The Sisters zetten gaat mij alleen wat te ver.

avatar van orbit
Misschien dat dit is wat perfume voor het eerst dansbaar vond.. Ik zou mezelf ook niet dood willen aantreffen heupwiegend op de discosound van de Stones
Overigens waren de Simple Minds misschien nog nét wel iets eerder met deze relaxte dancesound..

perfume
Je bent het toch ook met me eens orbit dat de muziek van The Sisters, electronische beat met een hoog dansbaar gehalte toch net even iets anders is dan Honkey Tonk Woman van The Stones

Velen van jullie kunnen het zich waarschijnlijk niet meer herinneren maar toen (1983) was dat toch behoorlijk vernieuwend. Een soort discobeat met daaroverheen een grafstem die zijn impact niet mist plus zware gotische gitaren. Blijft gewoon een meesterwerkje van Eldritch CS. Daarna nog een goede plaat gemaakt, juist ja die! Maar eigenlijk vanaf 1986 zijn de Zusjes Van Genade gewoon heel erg lui geworden en liggen ze sindsdien lui en lekker in de hangmat van de roem!

avatar van Aazhyd
Oud singles en EP's bij elkaar gebracht op 1 CD. Wie door de bordkartonnen produktie heen kijkt hoort een hoop goede songs met een ongeevenaarde sfeer. Jammer alleen dat de Body & Soul EP uit 1984 vergeten is.

Mijn toppers:
* Alice
* Floorshow
* Burn
* Body Electric

avatar van reptile71
Body Electric staat er dan weer wel op, maar een nummer als Afterhours had wat mij betreft niet mogen missen op deze verzamelaar met EP's. Is Body Electric van de Body & Soul EP trouwens een andere versie dan die van The Body Electric EP ? (die hier opstaat)

avatar van Aazhyd
@Reptile: ja, dat zijn twee verschillende versies. Die hier op staat is de oorspronkelijke single versie (uit 1982 dacht ik). In 1984 namen ze het nummer opnieuw op en verscheen het op de Body & Soul EP.

De oude versie klinkt wat primitiever, bij de versie van 1984 komt er echt een muur van geluid op je af.

avatar van dazzler
Bij de verwijderde single: The Sisters of Mercy - Body Electric (1982):

BODY ELECTRIC

Deze oer Sisters strompelt nog als een rammelende ritmebox.
Het titelnummer is sterk, maar nog krachtiger in zijn 1984 versie.
Adrenochrome lijdt het meest onder de ondermaatste productie.

Body Electric was volgens mij geen EP, alleen een 7" single.
Maar van mijn part mag hij blijven staan, enkel en alleen
als ook Anaconda in het rijtje mag opgenomen worden.

avatar van freddze
Bij de verwijderde single: The Sisters of Mercy - Body Electric (1982):

Twee jaar na het debacle van hun eerste single The Damage Done leveren ze met deze schijf een van hun beste 7" singles ooit af!

'Body Electric' (5* nummer) vind ik nog steeds een van de beste Sisters nummers ooit en in tegenstelling tot dazzler prefereer ik de originele versie boven die van op Body & Soul uit 1984. Een heerlijk pompende track die voortratelt als een machinegeweer!
En de lyrics zijn natuurlijk schitterend:
Acid on the floor, so she walks on the ceiling. And the body electric flashes on the bathroom wall

De b-side 'Adrenochrome' is ook wel sterk, vind ik. Een 4* nummer. De productie is inderdaad nog niet zo goed, maar qua opbouw en structuur zit het al heel sterk in mekaar en 't is ook zo'n typische Sisters-song. Borduurt ook een beetje verder op detzelfde thema's van 'Body Electric': drugs, religie en het onzeker klimaat dat heerste begin jaren '80.

avatar van lebowski
Poe, die Stooges-cover is echt tenenkrommend...

En dan ben je negentien jaar oud.
Dorpsdiscotheken ontgroeid.
Keuzes gemaakt.
Na schooltijd op donderdagavond vanuit Nijmegen met de trein naar Enschede.
Waardeloze verbinding.
Nog nooit eerder zo' n schokkende reis ervaren.
Slechte treinrails.
Maar je hebt het er voor over.
Gastvrij ontvangen op een studentenflat.
Snel een heerlijke lasagne naar binnen werken.
Vervolgens mentale voorbereiding.

Op oude semi gestolen fietsen richting binnenstad.
Haren stijf van de gel en haarlak.
Wallen weggewerkt met zwarte mascara.
Kleine vieze steegjes.
Geur van alcohol heet ons welkom.
Opent deuren.
Exit, geen weg terug.

Het uitgaanscentrum in Enschede.
De Exit, waar een soort van verbroedering heerste.
Hongerend naar deze verzamelaar.
Wat wordt het vanavond.
Alice, Temple Of Love?
Beide?
Alleen de platendraaier weet het antwoord.
Ceremoniemeester van weer een geslaagde dansavond.
Met altijd een nummer van The Sisters Of Mercy op het menu.
Soms als hoofdgerecht.
Anders als heerlijk toetje.

avatar van pygmydanny
Hoi,

Als je wil meestemmen op je favoriete Sisters Of Mercy-nummers, mag je mij je top 5 doorsturen via privébericht. De deadline is maandag 7 maart 20.00u. De uitslag vind je hier:

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> New Wave top 5 nummers

Vermeld aub indien het een afwijkende (latere) versie betreft (m.n. Alice, Body Electric en Temple Of Love).

Je mag me ook 1 suggestie doen voor een volgende newwave top-5.

Deze artiesten zijn al geweest:

The Chameleons, The Cure, Talking Heads, The Sound, Echo And The Bunnymen, XTC, The Stranglers, The Smiths, Comsat Angels, Cocteau Twins, Wire, Dead Can Dance, A Certain Ratio, Joy Division, Siouxsie & The Banshees, Simple Minds en Killing Joke.

groeten,

pygmydanny

avatar van Paalhaas
Dit is dus niet de bedoeling, pygmydanny. Als je wilt dat iedereen meedoet, hoef je nog niet bij ieder album van SoM reclame te komen maken. Gewoon sitevervuiling dit.

Inderdaad, dit is niet de bedoeling. De artiestenpagina's zijn hier prima geschikt voor.
Ik heb de berichten bij de andere albums weggehaald.

avatar van pygmydanny
ok, geen probleem.

Ik zal via privéberichten melden. Sorry voor de overlast

MindRuler
reptile71 schreef:

Walk Away?!!

avatar van reptile71
Die gaat op zich wel, maar ik zou denk ik toch nog eerder Some Kind of Stranger kiezen, vnl. omdat het me verderop in het nummer doet denken aan het geweldige Las Exit for the Lost van Fields of the Nephelim, het heeft iets gelijksoortigs in de climax.
Ben trouwens terug gekomen op die opmerking, want After Hours had hier ook echt op moeten staan!

avatar van stoepkrijt
De ep's Alice en Temple of Love vind ik allebei behoorlijk goed. De nummers zijn over het algemeen vrij vlot en stevig en de titelnummers behoren tot het beste dat de band gemaakt heeft.
The Reptile House bevat totaal andere muziek en is veel zwartgalliger dan de rest van het album. Als op zichzelf staande ep kan ik hier de schoonheid wel van inzien, maar dan moet ik er wel goed voor gaan zitten. Ingeklemd tussen 1969 en Temple of Love komen deze nummers helaas niet echt tot hun recht.
The Damage Done (de ep) bevat twee leuke liedjes, maar die hebben eigenlijk weinig om het lijf.

De muziek op deze verzamelaar is redelijk tot zeer goed, maar het is jammer dat deze ep's op zo'n onlogische en ongemakkelijke manier aan elkaar geplakt zijn.

Maar voordat ik te negatief wordt: Hier staan natuurlijk genoeg verrukkelijke nummers op! Alice, Floorshow, Temple of Love, Heartland en Body Electric steken er voor mij bovenuit.

avatar van Edwynn
Ik ben in de regel helemaal niet van de herbewerkingen maar deze versie is echt wel een mooie toevoeging bovenop de vroegere versie. De Oosters getinte zang van Ofra Haza integreert erg gemakkelijk met het pompeuze Sistersgeluid dat hier even teruggrijpt op Floodland. Overigens laat het riffje in de 1992 versie van Temple Of Love wel heel erg horen hoe Paradise Lost het geluid op Draconian Times modelleerde naar Sisters Of Mercy.

Van dingen als die mislukte Gimme Shelter cover krijg ik behoorlijke jeuk. Maar uiteindelijk kocht ik deze met name voor Temple Of Love, Alice en Adrenochrome. Mooie aanvulling op de drie studio-albums.

Edwynn schreef:

Uhm.. Op dit album staat alleen de 1983 versie van Temple of Love. Die met Ofra Haza is elders te vinden.

Top nummers wat mij betreft: Alice, Floorshow, Temple of Love, Burn, Body Electric.