Arab Strap - As Days Get Dark (2021)

Label: Rock Action

1. The Turning of Our Bones (5:03)
  2. Another Clockwork Day (3:29)
  3. Compersion, Pt. 1 (3:36)
  4. Bluebird (2:52)
  5. Kebabylon (5:15)
  6. Tears on Tour (4:29)
  7. Here Comes Comus! (4:13)
  8. Fable of the Urban Fox (4:55)
  9. I Was Once a Weak Man (3:27)
  10. Sleeper (6:24)
  11. Just Enough (3:33)
Heel lang geleden live mogen aanschouwen: fantastisch. Was het afscheidsconcert. Had ze daarna afgeschreven. Maar wat schetst mn verbazing. Deze plaat is zo vanuit het gemaakt. Subtiel en gevoelig. En gevarieerd. Een topprestatie van deze 2 “oudjes”. Top 3 notering 2021 !

avatar van Johnny Marr
Alsnog op 1 in de rotatielijst Wat een fantastische plaat van een voor mij nieuwe band.

avatar van Germ
Germ (crew)
Voor mij ook de eerste kennismaking met Arab Strap, maar dit smaakt naar meer. Vanaf de eerste song wordt je er in getrokken. Droge ritmes, rijke keyboardpartijen en lekker tokkelende gitaren, gezongen met een fijn Schots accent.

avatar van strandsmurf
Doet mij gelijk aan FISH denken

avatar van El Stepperiño
Ook voor mij de eerste kennismaking met deze band, hoewel ik de naam al eerder heb zien opduiken. Oordeel na een eerste luisterbeurt is positief! Eens kijken of ik dit vaker ga opzetten, en wellicht ook het oeuvre induiken...

avatar van vinejo
Tweede nummer is krek, maar echt krék Sebadoh. Mooi nummer trouwens.
Maar krék Sebadoh.

Edit: Sorry, het wás Sebadoh, had blijkbaar slechts het eerst nummer aangeklikt op Apple Music en daarna spelen ze gelijkaardige muziek

avatar van 4addcd
Eerste kennismaking met deze band. Op zich spreekt de sound me enorm aan. Doet me denken aan de alternatieve 80’s en dan de iets meer donkere kant. Als ik het tóen had leren kennen was het vast een van de favoriete bands geworden. Maar ja, tijden veranderen en deze heer wordt wat ouder en de smaak is wat veranderd. Nu heb ik moeite om de stem een hele cd boeiend te vinden. Past zeer goed bij de muziek maar toch. Dit probleem doet zich ook voor bij Dry Cleaning. Zeer genietbaar, maar op zeker moment genoeg geweest.

Wat een terugkomst zeg!
Heb al hun platen hiervoor, vanaf hun eerste single al in mijn hart gesloten, regelmatig live gezien met wisselend succes.
Deze is on par met Philophobia.
Prachtig als je ook de teksten goed luistert, briljant en uiteraard met de zwartgallige humor en beeldend.
Nooit verwacht dit.
Heb de vinyl versie gekocht in een prachtige uitvoering.