Arab Strap - As Days Get Dark (2021)

Label: Rock Action

1. The Turning of Our Bones (5:03)
  2. Another Clockwork Day (3:29)
  3. Compersion, Pt. 1 (3:36)
  4. Bluebird (2:52)
  5. Kebabylon (5:15)
  6. Tears on Tour (4:29)
  7. Here Comes Comus! (4:13)
  8. Fable of the Urban Fox (4:55)
  9. I Was Once a Weak Man (3:27)
  10. Sleeper (6:24)
  11. Just Enough (3:33)
Heel lang geleden live mogen aanschouwen: fantastisch. Was het afscheidsconcert. Had ze daarna afgeschreven. Maar wat schetst mn verbazing. Deze plaat is zo vanuit het gemaakt. Subtiel en gevoelig. En gevarieerd. Een topprestatie van deze 2 “oudjes”. Top 3 notering 2021 !

avatar van Johnny Marr
Alsnog op 1 in de rotatielijst Wat een fantastische plaat van een voor mij nieuwe band.

avatar van Germ
Germ (crew)
Voor mij ook de eerste kennismaking met Arab Strap, maar dit smaakt naar meer. Vanaf de eerste song wordt je er in getrokken. Droge ritmes, rijke keyboardpartijen en lekker tokkelende gitaren, gezongen met een fijn Schots accent.

avatar van strandsmurf
Doet mij gelijk aan FISH denken

avatar van El Stepperiño
Ook voor mij de eerste kennismaking met deze band, hoewel ik de naam al eerder heb zien opduiken. Oordeel na een eerste luisterbeurt is positief! Eens kijken of ik dit vaker ga opzetten, en wellicht ook het oeuvre induiken...