Taylor Swift - evermore (2020)

Pop / Folk
Label: Republic

1. Willow (3:34)
  2. Champagne Problems (4:04)
  3. Gold Rush (3:05)
  4. 'Tis the Damn Season (3:49)
  5. Tolerate It (4:05)
  6. No Body, No Crime (3:35)

met HAIM

7. Happiness (5:15)
  8. Dorothea (3:45)
  9. Coney Island (4:35)

met The National

10. Ivy (4:20)
  11. Cowboy Like Me (4:35)
  12. Long Story Short (3:35)
  13. Marjorie (4:17)
  14. Closure (3:00)
  15. Evermore (5:04)

met Bon Iver

16. Right Where You Left Me * (4:04)
  17. It's Time to Go * (4:14)
totale tijdsduur: 1:00:38 (1:08:56)
avatar van Deckard
Aardig maar doe mij maar de echte Lana Del Rey

Fantastisch en wederom prachtig album.
Samenwerking met Haim, Bon Iver, The National.. Tja, dan kan het niet verkeerd gaan. Stuk voor stuk prachtige ingetogen liedjes. Ik had deze koerswijziging van haar absoluut niet zien aankomen maar van mij mag ze hier mee door gaan.

avatar van Kaaasgaaf
Grappig, ik wilde heel graag folklore goed vinden maar vond dat toch een wat zijige en eenvormige plaat. Deze bevalt me meteen vele malen beter. Afwisselender en wat spannender.

avatar van hendri
Ik had nooit verwacht dat ik dit over een Taylor Swift album zou zeggen: wat een fantastisch album. Erg mooi!

avatar van remcodurez
Hoewel ik Folklore best aardig vind, kan ik hier me echt niet in vinden. Het enige nummer dat ik echt de moeite vind is 'Closure', Het nummer wat hier het minst geapprecieerd wordt. Ik sta dus ver van de gemiddelde Taylor Swift luisteraar. Enkel dit nummer kleurt buiten de lijntjes en is interessant te noemen op vlak van muziek, ritme,....
Over het algemeen stoor ik me ook weer aan de teksten. Typische popsong achtige teksten waar 'I' en 'You' centraal staan. Moest het nu enkel dit album zijn, maar ook Folklore puilde hiervan uit. Ik heb het wel zowat gehad met het liefde(sverdriet)-thema is al die pop-nummers. Dit kan als de begeleidende muziek interessant genoeg is, maar dit is hier helaas niet het geval.

avatar van predator
Folklore deel 2. Niet echt verrassend dus, maar wel heel erg lekker om te horen met dit weer en tijdens deze barre tijden. Ben er blij mee.

avatar van Slowgaze
predator, even deels off-topic, maar je weet waarom Taytays kat Olivia Olivia heet?

Was benieuwd na alle positieve berichten. Valt me dan toch wat tegen. Prettige achtergrondmuziek, maar niet veel meer voor mij.

Slowgaze schreef:
predator neemt met 4.5 het zekere voor het onzekere. Mevrouw Benson zit hem anders op de hielen. Law & Order.

avatar van Mjuman
In de regel is het handig om - als je muziek wilt opzetten en je bent niet alleen - rekening te houden met de A2 (aanwezige ander); helaas staat A2 ook wel voor afwezige ander en wanneer A2 opeens een positieve inhoud krijgt, kan het zijn dat er enige wrevel of juist instemming ontstaat.

Dit album stond op en mij deed het (nog) niets, ik verkeerde - om zo te zeggen nog in de zgn 'wait state' (de windows zandloper-modus). Na enige tracks kwam mijn lief binnen, keek even en ik haastte me te zeggen: dit is een nieuw album, spelend via Tidal zo van I know nothing, but I didn't buy it - meer zei ik niet, wilde geen bias creëren.
Pak 'em beet 3-4 tracks later ze mijn lief: mag deze vreselijke Amerikaanse tuthola alsjeblieft uit, wat een vervelend MOR gedoe en zo kwam het beste MuMe-vriendjes dat ik niet ertoe kwam dit album helemaal te beluisteren. Kan het daarom ook niet beoordelen en omdat die gefundeerde uithaal mij tot de realiteit terugbracht, vrees ik dat het er ook niet meer van zal komen.
Krijg ik ooit rechten om te bannen, naar Hyperspace, sluit ik niet uit dat ik die rechten ooit toe ga passen. Vrees dat Elon Musk dan wel een heel spaceship vol zal krijgen.

avatar van predator
Yield schreef:

Ha, ha, helemaal niet bij stil gestaan. Hup Olivia!

Erg onder de indruk van dit album, hoogtepunt van elke luisterbeurt zijn achter elkaar 'tis the damn season en tolarate it. Beter album dan folklore!

avatar van Slowgaze
Mjuman schreef:

avatar van fish

Heeft zij even geluk, want Gretz had haar voor minder het huis uit gezet.

Ook mijn vrouw is dezelfde mening toegedaan en dat is exaxt dezelfde mening die ik deel. Dat verbroedert...ehm, verpartnert...

avatar van Mjuman
Mjuman schreef:

Heeft zij even geluk, want Gretz had haar voor minder het huis uit gezet.

Weglopen met deze dame is een gegarandeerd certificaat voor single-ness. Ten eerste verleidt ze je met dingsels en promises die je nimmer ten deel zullen vallen, ten tweede verlies je de hengelscherpte om naar de andere plenty more fish in the sea te vissen.

Bovendien moet Gretz binnenkort zelf zijn huis uit

avatar van Gretz
Net een namecheck gekregen van niemand minder dan Stefan Stasse nadat ie willow op Radio 2 draaide

avatar van Yield
Kan iemand mij eens uitleggen waarom MM vaak kleine letters gebruikt voor albumtitels? Op de hoes is niets te zien, de zijkant geeft hetzelfde lettertype voor zowel de naam van de artiest als de titel van het album. Dan zou het dus taylor swift - evermore moeten zijn. Als ik vraag te corrigeren krijg ik de opmerking, ja, maar op de hoes staat een klein lettertype. Als ik aangeef dat het album "Dog Man Star" van Suede, ook een hoes heeft met de titel dog man star, krijg ik geen respons. Het is misschien onbelangrijk, maar oogt gewoon afschuwelijk.

avatar van Edwynn
Ik ben het met je eens Yield. Dit zou volgens de normale registratienormen hier gedropt kunnen worden.

Volgens het adagium van de TayTaybeschermengelenclub alhier zou de gehele tracklist met kleine letters geschreven moeten worden met uitzondering van de gastartiesten. Dus tegen hen zeg ik: 'wees consequent of zwijg for evermore'

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Edwynn en Yield, het antwoord is terug te vinden in de laatste alinea van deze wikipagina: Hoofdlettering - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

avatar van ZAP!
HET IS ook GEWOON ingewikkeld SOMS, TEGENwoordIG. vraagmaaraanZALM.

avatar van Edwynn
Niet om bijdehant te zijn maar zowel de titels als ook de artiestennaam worden net als de albumtitel met kleine letters geschreven. Enkel de namen van de gasten worden wel normaal geschreven.

avatar van Style.Girl
Nee dit album is niet voor mij weggelegd. Tot nu toe haar minste album. Heel erg saai en weinig variatie. Geen hoogtepunten, heel makkelijk gezongen. Folkore vond ik dan wel een heel stuk beter.

Moeilijk om te zeggen welke nummers ik dan goed vind. No body, no crime, Willow, Gold Rush, Happiness en Marjorie waren dan nog de leukste. Maar zelfs die nummers zijn net op het randje.

2020 was overduidelijk een ramp jaar en dus ook op muziekgebied. Bijna alle artiesten die ik normaal te gek vind hebben in of rond dat jaar allemaal hun minste album uitgebracht.

avatar van Yield
Vandaag een gelukkig man na de ontvangst van de VINYL (in groen) versie van dit prachtige album.

avatar van Julian McArthur
sinds de release ultra verslaafd aan deze shit. Deze plaat is een topper en mag voor mij in het rijtje met Abbey Road en Dark side of the moon. Deze shit is vet. Topniveau. Topsongs

wvernooij
Maandagavond laat, een uur terugrijden naar huis met de auto. En dan heerlijk deze plaat door de speakers. It's the little things

avatar van MIAB
Ik vind één van de minste albums tot nu toe. De sfeer is mooi, maar naar mijn smaak te eentonig 3*

Willow (3:34) --- 4,0
Closure (3:00) --- 2,5
Evermore (5:04) --- 3,0
Right Where You Left Me * (4:04) --- 2,5
It's Time to Go * (4:14) --- 2,5

Ik snap de toevoegingen van "Right Where You Left Me" en It's Time to Go" niet helemaal. De eerste is akoestisch, maar slechte kwaliteit en de laatste was ze 14 ofzo?

Voor mij is dit duidelijk het beste album van Taylor Swift. Het is een werkelijk fraaie pop/folk plaat, met veel mooie nummers, een fijne sfeer en sterke gastbijdragen.

Als je nou één album van Taylor Swift wil dan zou ik voor dit evermore gaan. Toch meer: dan ook folklore en Red (Taylor's version), zou ik zeggen.