Coldplay - Music of the Spheres (2021)

Label: Parlophone

1. (0:53)
  2. Higher Power (3:31)
  3. Humankind (4:26)
  4. *✧ (0:53)
  5. Let Somebody Go (4:01)

met Selena Gomez

6. (3:09)

met We Are KING en Jacob Collier

7. People of the Pride (3:37)
  8. Biutyful (3:12)
  9. (0:21)
  10. My Universe (3:46)

met BTS

11. (3:46)
  12. Coloratura (10:18)
  13. Higher Power [Acoustic] * (3:34)
  14. Higher Power [Tiësto Remix] * (3:49)
avatar van RealChameleon
0,5
Spijt me echt maar niet om aan te horen. Vocaal ook zo saai. Wat is er met Chris aan de hand? Ze lijken wel net zo verzadigd als een stelletje over het paard getilde hedge fund managers.

avatar van remcodurez
Roxy6 schreef:

ja, en intussen lacht Coldplay zich rot om al de reuring.

Ik denk eerlijk gezegd dat als ze nog iets of wat artistieke trots hebben, en dan verwacht ik dat ze hier wel om geven. Ze kunnen bij elk album wel zowel kritiek en lof verwachten, maar ik vermoed dat ze toch hopen op een globalere betere beoordeling.
Het is niet zo dat Coldplay een alternatieve band is die zich afzet van de mainstream en enkel erkent wil worden door enkelingen. Een mainstream-band wil toch nog steeds dat zijn muziek goed beoordeeld word en niet enkel alleen maar geld in het laatje brengt.
Als dit niet meer het geval zou zijn, dan zijn ze van nog een lager niveau dan ik ze momenteel inschat.

avatar van Mausie
Roxy6 schreef:

ja, en intussen lacht Coldplay zich rot om al de reuring.

Dat geldt voor iedereen die veel geld verdient. Dat maakt het er niet beter op.

avatar van Gert1980
Als echte fan van de band, al mag je dat op deze site niet zijn én tegelijkertijd een eerlijke mening hebben, was ik zo stom dit album kansen te blijven geven. Gisteren het album voor de vijfde keer beluisterd, maar het bevat wat mij betreft slechts drie goede nummers. En dan zijn dat vooral 'goede' nummers omdat de rest niet eens in de buurt komt van goed. Humankind, People of the Pride en het door iedereen al gewaardeerde Coloratura zijn geen straf om aan te moeten horen. Maar tegelijkertijd vind ik die laatste ook weer niet het juweeltje tot wat sommigen hem hebben verklaard.
Door de duetten met Gomez en BTS kom ik maar niet heen en ik stoor me mateloos aan dat pretentieuze gedoe met die emoticons als songtitels.

Grappig vind ik wel dat het album wereldwijd op negatieve recensies kan rekenen, alleen hier op MuMe is die mening slechts een enkeling toegestaan en wil een bepaalde groep om compleet onbekende reden dit album graag naar een voldoende trekken...

En of Coldplay zich de terechte shit die ze over zich heen krijgen wel of niet aantrekt? Persoonlijk denk ik van wel! Bedoel, als je beweert dat dit je beste album is, kan ik mij voorstellen dat alle (terecht) negatieve recensies nogal frustrerend moeten zijn.
Al zal een gemiddeld tienerkrantje het album vast vier of vijf sterren geven, en daar dit momenteel de doelgroep lijkt te zijn waar Chris en consorten zich op richten is er nog hoop voor ze.