Bony Man - Cinnamon Fields (2021)

IJsland
Folk / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Hole in the World (4:30)
  2. Unforgiven (3:18)
  3. Better Off (4:34)
  4. Letter to Lisa (3:40)
  5. The Bottom (4:10)
  6. If You Leave (3:49)
  7. Cinnamon Fields (6:09)
  8. I Was the Stream (3:21)
  9. Your Oar (3:02)
  10. I Was the Night (1:06)
  11. You Should Have Waited (3:51)
avatar van luigifort
Ik moest qua stem ook een beetje denken aan een Guy Garvey (een beetje dan), maar dan met dat apartige van een Ane Brun erin...

avatar van Cannabooze
aERodynamIC schreef:

En nu dus toch die eerste plaats behaald! Best bijzonder toch?!

Helemaal top dit!
Volledig terecht ook.

avatar van Mausie
Je betaalt wel een prijs voor het aanvoeren van de rotatielijst

avatar van iHateDolphins
aERodynamIC schreef:

Snap ik (ieder z'n eigen beleving), maar je waardeert Sufjan's Carrie and Lowell dan weer wel. Ook niet echt opbeurend toch?! Of wat te denken van Elliott Smith en nog meer van dat soort namen waar je dat probleem niet hebt? Dan kan het daar toch niet aan liggen???

Ja daar heb je wel een goed punt eigenlijk haha. Hmm... misschien de manier van zingen? Ik weet het ook niet. Toch nog eens proberen deze plaat.

iHateDolphins schreef:

Ik kan zoveel redenen bedenken waarom dit niet je ding is, maar ik was oprecht verbaasd toen ik jouw favoriete albums zag (overigens ook de mijne dus qua smaak redelijk gelijkend) en de daarbij horende verklaring.

Uiteraard kunnen het nog steeds andere dingen zijn (stemgeluid is inderdaad een voorbeeld). Misschien komt de klik nog, en misschien wel niet.