Bony Man - Cinnamon Fields (2021)

IJsland
Folk / Pop
Label: Bonyrecords

1. Hole in the World (4:30)
  2. Unforgiven (3:18)
  3. Better Off (4:34)
  4. Letter to Lisa (3:40)
  5. The Bottom (4:10)
  6. If You Leave (3:49)
  7. Cinnamon Fields (6:09)
  8. I Was the Stream (3:21)
  9. Your Oar (3:02)
  10. I Was the Night (1:06)
  11. You Should Have Waited (3:51)
avatar van Lynchworld
Ik had onlangs het vinyl album gekocht op de website van de artiest. Na het lange wachten kwam de eerste domper, extra douane kosten. Na het betalen krijg ik het album eindelijk thuis, blijkt het album een flinke plooi te bevatten waardoor ik de plaat niet kon afspelen. Ik heb het proberen corrigeren, maar helaas. Ik heb de artiest aangesproken en hij gaf aan dat hij het wilde goed maken. Inderdaad, hij kwam naar Nederland en van daaruit ging hij een nieuw album opsturen. Trouwens, jammer dat ik er niet bij kon zijn op de concerten. Vandaag kwam de postbode met een pakketje, jawel het album van Bony Man, deze keer in perfecte staat. Respect voor de artiest! Mooie plaat blijft dit toch!

Lynchworld schreef:

Ah, dan is het vast degene die vanuit mijn huis verstuurd werd, en heb ik die uiteindelijk zelf op de post gedaan (terwijl Bony Man nog gewoon bij mij logeerde). Hij moest en zou dat regelen zei hij en wilde dat zo snel mogelijk doen omdat hij het zo vervelend vond. Ik moest nog op zoek naar een doos die ik nog in huis had liggen. Ik snap het verhaal nu beter.

avatar van luigifort
Leuk dat ie bij je logeerde. Heeft ie nog in je platenkast gekeken?

luigifort schreef:
Leuk dat ie bij je logeerde. Heeft ie nog in je platenkast gekeken?

Zekers, plaatjes gedraaid, wijntje erbij

Wat vond ie het mooist?

Wat vond ie het mooist?

Hebben we het niet echt over gehad. Op het muzikale menu stond o.a. Kings of Convenience en Bowie.

Wat wel tof is is dat de twee begeleiders op viool en cello volgende maand al een klassiek optreden willen geven in dezelfde 'huiskamer'. En ze zijn echt heel erg goed. Dat komt voort uit het optreden met Bony Man. Dat zijn toch echt de leuke dingen om mee te maken.

Hij heeft in elk geval een aantal nieuwe fans erbij gekregen door zijn optredens. Het is hem van harte gegund.

avatar van Lynchworld
Bedankt voor je hulp Aerodynamic, ik was Gulli enorm dankbaar dat hij dit wou fixen. Gisteren het album meteen een aantal draaisessies gegeven, wat een mooie plaat is dit toch!
Mooi initiatief trouwens die huiskamerconcerten, een aantal jaar terug was er in de buurt ook iemand die dit deed. Heeft mooie namen kunnen strikken zoals Simone Felice (zal ik nooit vergeten) en Neil Halstead (jammer genoeg er niet bij).

Lynchworld schreef:

Ai, vervelend om dit te lezen. Heb het vinyl album vorige week besteld op zijn website. Hopelijk blijf ik bespaard van extra douanekosten. (België)

Het album zelf is in ieder geval een pareltje.

Graag gedaan natuurlijk.

Dit huiskamerconcert kwam voort uit het contact dat ik afgelopen jaar heb opgebouwd, niet omdat ik ze als hobby organiseer of zo. Doordat ik het al twee keer eerder gedaan heb heb ik wel wat ervaring kunnen opbouwen en dat is fijn. Het is supermooi om zoiets voor een artiest als Gulli te doen. Je gunt het hem en zo'n concert organiseren kost tijd, maar is ongelooflijk leuk om te doen en je komt in contact met veel te gekke mensen. Zo heeft muziekobsessie twee extra muzikanten geregeld, heeft deric raven een review geschreven en Culture VBJ gefilmd, wat hopelijk snel online zal komen zodat belangstellenden de nummers van dit album live in akoestische setting kunnen horen.

avatar van Culture VBJ
Voor alle liefhebbers van Bony Man!
Het schitterende optreden onlangs in Vlaardingen staat nu op YouTube.
Ga naar mijn kanaal (Culture VBJ) en ga vervolgens naar Playlist. Daar staan de 12 liedjes in de volgorde zoals hij ze heeft gespeeld.
Geniet ervan!

avatar van Culture VBJ
Of klik meteen op deze link…
Voordat je verdergaat naar YouTube

Screenager schreef:

Het album zelf is in ieder geval een pareltje.

Niet dus. Een dikke € 26 moeten bijbetalen qua douanekosten. Toch wat duurder dan oorspronkelijk gedacht dan dit album. Hopelijk arriveert het i.i.g. in perfecte staat.

Screenager schreef:

Ja, dat is balen. Zeker ook omdat De Plaatboef in Rotterdam er vast nog wel eentje heeft staan. Maar daar heb je nu niks aan.

aERodynamIC schreef:

Ah, had enkel online wat opgezocht. Ikzelf ben wel van België, dus Rotterdam was ook niet meteen een heel eenvoudige optie Bleek moeilijk te vinden in mijn gebruikelijke webshops, waardoor ik er (misschien verkeerdelijk) van uit ging dat hij bij lokale platenhandelaars ook moeilijk te vinden zou zijn.

avatar van Monsieur'
Toch een ster eraf voor mij, helaas. Het pakt me gewoon niet meer zoals eerst.

Prachtige video bij If You Leave: https://www.youtube.com/watch?v=ti-jothEkUU

avatar van sillus
Inmiddels na lang wachten toch maar besloten het album op de website van de artist te kopen. Toch een favoriet album van het laatste jaar.. dan maar jammer van de douane kosten.

Alweer een jaar geleden dat Bony Man voor een uniek optreden in Nederland was (hij treedt eigenlijk nauwelijks op). Hij is wel bezig met nieuwe muziek, maar ik verwacht niet dat er snel een nieuw album aan komt.

Toch ben ik verrast om te constateren dat er inmiddels 241 stemmen zijn uitgebracht (ter vergelijk: REVERE, dat andere bandje waar ik flinke promo voor heb gemaakt komt niet verder dan 165).
Knappe prestatie dus voor zo'n onbekende artiest.

avatar van Rogyros
Wel jammer dat het nog steeds niet op cd is uitgebracht. Ik heb niet zoveel met vinyl, maar wel met polycarbonaat.

Er is een nieuwe single uit: Past Tenses.

Adembenemend mooi!

Adembenemend mooi!

Zeker weten. Hopelijk een album als vervolg en dan wil ik wel weer een concertje regelen

avatar van luigifort
Lekker bij jou thuis, plekje speciaal voor mij bij de openhaard

avatar van Musico Pinjo
De nieuwe single klinkt echt top! Heel mooi.
Erg benieuwd naar meer.

avatar van vinylbeleving
Tjee wat is die nieuwe single prachtig zeg! Hopelijk snel een nieuw album!

avatar van Monsieur'
Poh, nieuw singeltje trekt me wel weer helemaal op de Bonyboot hoor.

avatar van henrie9
aERodynamIC schreef:
Er is een nieuwe single uit: Past Tenses.

Dit smaakt inderdaad naar meer!

avatar van Broem
Schitterend nummer. Meer, meer…

avatar van Monsieur'
Iemand die meer kan zeggen over de albumhoes eigenlijk? Ik meen mij zelfs te herinneren dat hij ten tijde van de release een andere iets 'vuigere' variant van dit 'standbeeld'(?) had?

Monsieur' schreef:

Wat wil je weten? Het is een compilatie van diverse beelden

Oorspronkelijk zou het alleen maar digitaal worden uitgegeven en daar was de hoes iets anders qua kleur. Maar door het succes hier op de site besloot hij het toch op vinyl uit te brengen en werd de hoes iets scherper. Ik heb thuis een print van hem hangen in iets andere variatie (staat nog ergens in het foto topic als het goed is).

Link naar de artiest: Login • Instagram (pigmentandsilver_reykjavik op instagram).

Over de 'glitches' in het nieuwe nummer zei Gulli: 'That was on purpose. Some glitches in the matrix'.