Moderat - MORE D4TA (2022)

Duitsland

8. Numb Bell (5:23)
  9. Doom Hype (4:07)
  10. Copy Copy (4:24)
avatar van -SprayIt-
Eens met de bovenbuurman. Een Burial in hoogtijdagen gaat mij overigens qua vergelijking veel, veelste ver!

Ik vind het een redelijk lekkere plaat met een redelijk hoge repeat-waarde zo is gebleken, maar toch voelt het wat kitcherig en te bedacht allemaal. Dat euvel hadden ze bij de vorige plaat ook al vind ik. Deze valt voor mij wel hoger uit dan nummertje 3, maar aan de eerste twee albums kan dit voor mij echt niet tippen. Kijk desalniettemin zeer uit naar het concert op DTRH.

avatar van Johnny Marr
Teleurstellend hoor, wat een tegenvaller. Vooral omdat de voorganger 5* scoort bij mij. De opener is wel meteen een knaller maar niks kan dat daarna nog overtreffen ik hoor vooral dat ze Daft Punk leuk vinden, en Sacha zingt net iets te weinig naar mijn goesting.

Kom er maar in Mjuman!

avatar van Mjuman
Tidal vertelt me dat dit het album is dat ik afgelopen maand het meest - via Tidal - heb beluisterd. Zulks levert de uitvoerenden 2 € op; is iets minder dan de royalty's bij een aankoop - die ga ik echter niet doen. Gewoon niet goed genoeg. Luistert lekker weg bij quality time, verder ...

avatar van remcodurez
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk ben ik ook weer volledig gevallen voor dit album. Ja de verrassing is weg en ja af en toe klinkt het wat cheesy zoals die oerwoudgeluiden oa in het begin van Drum Glow, maar als je dit los van de eerste drie albums ziet is dit toch weer een goeie plaat. Hoewel ik geen overtuigende favoriete track heb zijn alle nummers aangenaam en zoals altijd vol van geluid met zware bassen en kicks.
Ik kijk uit naar dit live te horen in de AB in oktober!

avatar van Kos
Kos
Ik zie hier allerlei vergelijkingen, Daft Punk, Burial (??) maar dit is vooral onmiskenbaar Moderat.
Je herkent hun geluid uit duizenden.
Wel jammer dat het in de 2de helft van het album wat inzakt.

avatar van Mjuman
Tja de opening is sterk, onmiskenbaar Moderat, maar ik ben zo vrij te vinden dat de lat die door de eerste twee albums werd gelegd niet door dit album - maar ook niet door III - wordt aangetikt. Stel jezelf een avond bieren met maten voor of de special edition van deze (voor ca 30) doen mij dan maar het bier - het kortstondige plezier.

Ik zou 'em op 3,25 zetten.

Dim
Als Moderat zich iets meer zou concentreren op het ritme en de beat en iets minder op het produceren van op zich interessante maar toch ook vrij vage bijgeluiden, zouden er meer weergaloze tracks als Neon Rats van de band rollen. Ook jammer dat er soms naar een climax gewerkt lijkt te worden, maar dat dan het nummer afgelopen is.